Ingen är perfekt!

Ingen människa i hela världen är perfekt, varken till utseendet eller i övrigt. Alla gör
misstag, vissa mindre och andra större. Poängen är att lära sig att inte göra om samma
misstag två gånger.

Och som förälder gör man nog många misstag, iallafall jag. Jag gör kanske saker som
inte är så genomtänkta men då vet jag det till nästa gång. Man lär ju hela livet, inte sant?
Jag försöker göra det jag tror är rätt, även om andra tycker att det är fel. Jag litar på
min magkänsla i många situationer. För i slutändan är det ändå jag som känner mitt barn
bäst.

När jag läser andra bloggar som handlar om barn dömmer jag inte mammorna som skriver,
för dom vet va som är bäst för sitt barn trots att jag kan tycka att det är konstigt eller fel.
Jag vill inte bli dömd på förhand, speciellt inte av folk som "känner" mig enbart av att ha läst
min blogg.

Ja, jag delar me mig av mycket men ingen tvingar er att gå in här och läsa. Ni går in här
frivilligt och läser gladeligen och hittar ni minsta lilla sak att anmärka så gör ni det vilket jag
tycker är vidrigt.

Jag tar hand om min dotter på bästa möjliga sätt! Men som sagt, ibland gör jag misstag. Alla
mammor vill framställa sig som perfekta, som aldrig gör några fel eller misstag men det är en
stor lögn. Jag är iallafall ärlig. Jag är långt ifrån perfekt men för varje misstag jag gör så har jag
lärt mig en läxa.

Fortsätt ni att döm mig, men ni kanske bör ta en titt på er själva först. Är ni perfekta? Som skriver
anonymt och anmärker på minsta lilla struntsak? Som gör allt för att trycka ner mig?

Jag ville bara dela me mig av lite tankar, hoppas ni också har lärt er nåt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!