Nu kör vi!

Det är mindre än 7 veckor kvar till semestern och jag ska satsa allt jag kan för
att gå ner minst 4-5 kg. Det är inte mycket men dom är envisa som en åsna,
har vägt lika mycket i snart 1 månads tid. Men nu har jag iallafall återupptagit
vattengympan, va där ikväll och gud va jag har saknat det. Va så otroligt skönt!
Så varje onsdagskväll fram till semestern blir det vattengympa, varje dag blir
det antingen 30 min pw eller minst 1 timmes vanlig promenad och en dag i veckan
är det gymmet+simning. Och nu ska jag verkligen skärpa mig gällande godsaker,
lördagar är godisdag! Önska mig lycka till för jag kommer verkligen behöva det.

 

Thea vaknade strax efter halv 7 och va sen vaken till 9 och då somnade hon om men jag kände
ingen större lust me att sova när halva dagen hade gått. Haha. Men det hade behövts för jag va
så otroligt trött. Tog tag i hemmet istället, blekte lite kläder och tvättade. Käkade lunch och fick
besök av gubben som va hem och hämtade lite grejer till jobbet. Sen vaknade Thea och då fick
hon lunch och sen tog vi en promenad till centrum för att handla lite sallad och frukt.



Hon tog en tupplur på eftermiddagen, idag har hon sovit väldigt mycket så vi får se hur natten
blir =/ När gubben kom hem så satt vi och lekte me Theas boll hur länge som helst. Sen ville
Patrik att vi skulle äta efter att jag kommit hem från vattengympan så jag slapp stressa så jag
packade ihop mina saker och drog iväg vid 5-tiden. Kom hem strax efter halv 7 och då va det
bara att börja me middagen som ikväll fick bli lasagne, mums!


En trött men glad mamma!

Direkt efter middagen fick Thea ta en snabbdusch och sen borsta tänderna och sova. Jag och
gubben ska väl också ta en dusch och sen sova.

Verkar inte bli nåt gym imorrn :( Får bli en långpromenad istället och lekparken om vädret
tillåter :) Just det, lekia ringde igår angående sittbågen som vi har beställt. Har väntat i 1,5
vecka på att dom ska höra av sig liksom. Grr! Men hur som helst så ringde dom igår och då
hade dom beställt den så om vi har tur så hinner vi få den lagom till midsommar.

Beställde även lite nya kläder från bonprix idag, blev en ny vit bh, två fina linnen och ett par
skitsnygga jeansleggings :) Så i helgen när jag och Patrik ska till skärholmen behöver jag
bara leta efter vanliga långa och korta svarta leggings. Jätte skönt!

Nä, ha en bra kväll på er!




Kommentarer
Linda

Heja dig rebecca. Jag har varit utan onyttigt i 1 vecka nu, tufft men det funkar.. :)

Svar: Det är jätte bra, vännen :) Jag ska verkligen försöka hålla lördagar som "godis-dag" :)
Rebecca

2012-06-13 @ 23:22:21 | http://frumammahenriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!