Regnet fortsätter

Den här dagen började redan halv 7 då vår lilla tjej vaknade och kräktes och min
första tanke va: Shit, inte magsjuka nu igen! Men hon kräktes bara gult segt slem,
hon hade ingen feber och va allmänt pigg. Hon kräktes me jämna mellanrum fram
till lunch, då tog hon ett bad me pappa och sen sov hon och efter det va hon sitt
vanliga jag, pigg, glad och go :) Men hon smaka lite tropisk juice igår och det va
nog me största sannolikhet den som hon reagerade på, förmodligen va den för sur.
Men nu har vi iallafall lärt oss nåt nytt och vet det till nästa gång :)

Ja, så den här förmiddagen har gått åt till att hålla Thea över vasken, duscha av henne
och bara mysa.



Gjorde en tidig middag och sen väntade vi på att det värsta regnet skulle avta så vi kunde
ta en liten promenad, kände att det skulle va skönt att komma ut en stund och det va det
verkligen :) Fick även inviga Theas nya regnskydd och jag är supernöjd :D




Vi tog en promenad ner till centrum och handlade lite och sen tog vi en liten runda i området men
det började regna igen så då skyndade vi oss hemåt igen. Nä, nu längtar jag verkligen efter solen
och värmen igen.

Och va görs nu då? Thea står och halvsover mot mig och är på världens myshumör men hon ska få
bada om en stund och sen är det läggdags för henne. Och även för mig och gubben blir det en tidig
kväll, är helt mörbultad. Haha.



Men vi lär ju höras imorrn :)



Kommentarer
Anonym

bada & duscha thea 2 gånger på samma dag??

barn ska bada 2 gånger i veckan max!

2012-06-03 @ 20:25:56
Rebecca

Om hon kräks ner hela sig själv så får hon duscha oftare men vanligtvis badar hon 2-3 gånger i veckan högst.

2012-06-03 @ 20:30:33
Jennie

Vem säger att barn bara ska bada 2 gånger i veckan max??



Att nyfödda ska bada mer sällan är en sak men äldre barn som bajsar,kissar och skitar ner sig dagligen behöver verkligen bada oftare än så!! Har barnet mkt torr hud kan jag förstå om man badar mer sällan men annars skulle jag aldrig stoppa mitt barn i säng utan bad eller dusch!! Du som ifrågasätter,du har inga barn själv va??

2012-06-04 @ 10:14:09
Sofia

Vart har du köpt det regnskyddet? :O Hur bra som helst ju!



Förresten, badar min 1.5 åring vaaaaarje kväll, fy vilken hemsk mamma jag är ;)

2012-06-04 @ 20:44:39
Rebecca

Jag har köpt det på lekia :) va visserligen svindyrt men jag är supernöjd. Det är teutonias egna märke, vi har ju en sån vagn :)



Haha, ja jag tycker inte heller att det är världens undergång om barnet badar varje kväll eller varannan för dom blir skitiga. Så enkelt är det!

2012-06-04 @ 21:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!