Skoshopping

Förmiddagen blev väldigt produktiv och det är tack vare att vår dotter vaknade vid halv
8 och jag övertalade gubben :)

Började iallafall dagen me att åka till mamma en sväng, då va klockan nästan halv 11
och efter det åkte vi till kungens kurva men allt hade ju stängt så vi försökte underhålla
Thea på parkeringen men till slut öppnade dom. Jag va först inne på skopunkten och
köpte ett par nya tygskor eftersom att dom jag köpte förut är värdelösa och gick sönder
på en gång och så hittade jag faktiskt ett par gummistövlar som jag kommer i så dom
köpte jag :)
 

Sen va det dags att ta itu me ett skoköp inne på stadium. Fick ju pengar av Patriks föräldrar
i födelsedagspresent som skulle gå till ett par vettiga promenadskor, gärna me lite stöt-
dämpning osv och då föll jag pladask för ett par easy-toneskor så dom fick följa me hem :)

Thea va på ett hemskt humör så först ville älsklingen skjuta upp storhandlingen men jag
lyckades övertala honom så vi åkte öve till city gross för att handla så nu är kyl, frys och
skafferi fyllda igen, jätte skönt! :)

Thea somnade i bilen på väg hem och sov sen i drygt 2 timmar väl hemma igen. Va tänkt
att jag och Patrik skulle dammsuga och så då men det blev inte av så det är mitt måste
imorrn, att städa :P

När stumpan hade vaknat så fick hon äta och sen klädde vi på oss och tog en promenad
till långbro, matade först ankor och gick omkring och sen gick vi till en lekpark i närheten
och då hörde vi åskan mullra jätte högt men som tur va som va det allt, inget regn och inga
blixtar. Men det blev kolsvart på himlen så då gick vi hemåt och dessutom va vi tvungna
att börja me middagen. Ikväll gjorde jag min parmesankyckling och till efterrätt fick det
bli årets första jordgubbar för vår del och så hade vi grädde till, mumsigt värre. Thea åt
mest grädden, hon va väl inte så jätte förtjust i gubbarna =/

Misstänker även att hon börjar få ögoninflammation, det började igår eftermiddag när vi va
på väg hem från trosa, då hade hon fått var runt ögonen och likaså idag. Vi har tvättat rent
me varmt vatten men vi ska köpa koksaltlösning imorrn. Tydligen ska man göra rent i en
vecka och blir det inte bättre ska man ringa vårdcentralen.

Nä, nu struntar jag i er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!