Trevlig me besök

Usch, nu börjar jag bli less på detta eviga regnandet och bara allmänt skumma
vädret, vill ha tillbaka solen och värmen!!!
 
Thea ville inte alls sova igår kväll så medan pappa gick och lade sig vid halv 10
så va jag och Thea vaken till 11 och jag somnade inte förrän strax innan midnatt
och imorse väckte Thea mig tjugo i 8 så jag är lite trött men ikväll bör hon somna
ganska omgående (förhoppningsvis). Ska snart ta och lägga henne, hon är jätte
pipig och trött.
 
 
Idag fick vi besök av min kusin, det va överasskande men jätte trevligt :D Det va
länge sen hon va här nu. Vi fikade och sen tog vi en promenad till centrum och
jag va inne på "en andra gång" (tror affären heter så) och kikade lite. Hittade en
superfin jeansklänning som jag köpte för 45 kr :) Sen gick vi hem igen och precis
när vi hade kommit innanför porten började det verkligen ösregna. Haha. Vi hade
visst lite tur :P
 
 
Strax efter att vi kom hem så kom även älsklingen :) Och sen va det bara att börja
me middagen. Melissa lånade några filmer och sen skjutsade vi hem henne och
svängde förbi mamma en snabbis och sen förbi till city gross för att köpa blöjor och
tvättlappar.
 
Jag hade hoppats att Thea skulle somna omedelbart men det kunde jag glömma rätt
fort, han knappt lägga henne i sängen innan hon va ute och gick =/ Nu står hon brevid
mig och dricker välling. Älsklingen står och tvättar verktyg. Så fort hon har somnat ska
jag och gubben ta en dusch, hade helst velat ta ett bad men man vet aldrig när hon
behagar att somna.
 
Ha en trevlig kväll!
 
 
 



Kommentarer
Anonym

E det klänningen som e liten? Eller har thea börjat gå upp lite väl..

Såg i tidigare inlägg att du ger henne choklad gröt, är väl inte så nyttigt!!!

Hade ja varit du du skulle jag tänka lite på va hon får i sig.

Äpplet faller inte långt från trädet.
// madde

Svar: Klänningen sitter perfekt på henne och hon är helt normalviktig :-) ja, nån kväll i veckan får hon gröt me en halv tesked oboy i. Men vi ser till att hon inte får godis, kakor m.m förutom på lördagar och då är det bara lite. Men jag ser till att hon äter nyttig frukost, lunch och middag :-)
Rebecca

2012-06-27 @ 14:19:19
Madde

Ett barn som inte frågar efter kakor borde väl inte ens få det på lördagar?

Svar: Hon får inga egna, hon får smaka av oss för hon ser ju att vi äter på nåt.
Rebecca

2012-06-27 @ 16:54:14
Madde

Men snälla. Vaför äter ni kakor framför henne?? Riktigt dumt. Man ser att hon börjar bli lite rund. Håller med anonym finns nått som heter frukt. Ät godis å sånt när hon sover. Å hur fick hon tag i kludd??? Har du sånt så hon kommer åt??

Svar: Thea äter minst 2 frukter om dagen. Vi har precis sett över våra godisrutiner och nu äter vi inte sötsaker framför henne. Och vi har även slutat äta sötsaker på veckorna, det va länge sen vi började me det. Förmodligen satt det kvar en bit häftmassa på väggen från i julas när jag hade julgardiner.allt farligt ska vi ha otillgängligt för henne.
Rebecca

2012-06-27 @ 17:28:59
Anonym

Ska inte du gå ned i vikt och bör väl inte äta kakor?

Svar: Jo, det stämmer men vi äter inte kakor och godis varje dag.
Rebecca

2012-06-27 @ 17:30:31
Anonym

Då ska ni inte äta det varannandag heller och som tidigare förslag inte då Thea är med!!!
Du vet väl övervciktens baksidor, rädda henne från detta!

Svar: Vi äter inte det varannan dag heller utan nån enstaka dag i veckan bara. Och som jag skrev äter vi inget när Thea är vaken. Jag är väl medveten om överviktens baksidor och jag tänker inte låta Thea bli överviktig. Men jag har inte haft några problem me min vikt förrän jag träffade min sambo.
Rebecca

2012-06-27 @ 20:56:38
Anonym

Är det han som matar dig mer än vad du själv vill?
Fy så fegt att skylla på den som försörjer dig för din fettma!!! Ta ditt eget ansvar för din övervikt /brist på karaktär

Svar: Du verkar ju tolka allt hur du vill. Det jag menar är att sen jag träffade honom fick jag ändrade mat och motionsvanor än va jag hade innan. Aldrig hört talas om dom berömda sambokilona?
Rebecca

2012-06-27 @ 21:13:10
Anonym

Hur kommer det sig att Thea springer runt och äter sitt kvällsmål (nattavällingen)?
Borde hon inte få den i någons famn?

Svar: Hon brukar alltid få den i sängen för hon somnar alltid då men när hon har sina kvällar och inte vill sova så går hon omkring me vällingen för hon har ingen ro att ligga still, varken i sängen eller i famnen.
Rebecca

2012-06-27 @ 21:16:47
Anonym

Sambokilo vad är det?? Svepskäl för dålig karaktär eller betyder det att man kan äta allt och strunta i hur man ser ut, blir ju ändå försörjd. men tänk om dessa sambokilo gör att din sambo ledsnar på att ha en överviktig tjej.

Svar: Man flyttar ihop me sin pojkvän och så blir det lite mycket onyttigt framför tvn och me tanke på att han även hade bil så rörde jag inte på mig så mycket. Det är tydligt att du inte känner min sambo :-P
Rebecca

2012-06-27 @ 21:23:43
viola

gud vad du håller på "anonym"!!...Lämna rebecca i fred. OM du nu inte gillar henne eller hur hon vill leva sitt liv så sluta läsa!

Sen för övrigt vet du väl inget om vad hennes sambo Gillar eller inte. är du verkligen så himla perfekt att du kan klanka ner på allt?? men visst vissa trivs tydligen med att ha str 0 i kläder och din ev kille kanske rent av inte vill stanna hos dig om han får skavsår av alla dina benknotor som sticker ut?? Är så trött på allt klagande från dig och rent av kränkande påhopp!!

ALLA är vi skapta med olika förutsättningar och former, och det gör oss inte till sämre människor vilket du borde lära dig!

Rebecca: jag har läst din blogg en tid och kan inte vara tyst längre ang dessa puckon. Jag tycker du gör ett jätte bra jobb både med dig själv och er dotter. Du är hennes mamma och gör det du tycker är bra! har velat säga de länge nu! + att jag väldigt gärna skulle vilja om du har lust att ses nån gång och kanske ta en ficka. har själv en dotter på snart 4 år, och tycker oxå det är knepigt att lära känna nya.. kommer höra av mig till dig via face book...

massa vänliga kramar

2012-06-28 @ 00:19:25
Madde

ja ja är perfekt.... förresten Viola... har du någonsin engagerat dig på svensklektionerna...??? särskrivningar... det finns faktiskt en "enter"-knapp... // anonym

2012-06-28 @ 21:20:16
LindaH

men fyfan vad ni anonyma är elaka, alla är inte smala, vad fan är erat problem?

och om thea är runt vad är då min dotter på 17 månader som är 84 cm lång och väger 12.5kg?? hmm tjock kanske eller???

Svar: Barn ska va knubbiga och ha lite hull, det behövs när dom blir sjuka :) så det så!
Rebecca

2012-07-06 @ 18:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!