Vågar man hoppas?

Man ska nog inte ropa hej än men det är iallafall underbart me en solig och varm dag :)
Det har vi saknat här hemma!
 
Jag börjar fundera på om Thea är inne på en tillväxtperiod iochmed hennes sömn tänkte
jag. Igår kväll låg hon jätte fint mot mitt bröst och halvsov men så fort vi lade ner henne
i sängen vart hon klarvaken och superpigg. Vid halv 10 stängde jag in mig och Thea i
sovrummet och stod och vaggade henne i säkert 15 min och först då somnade hon :)
Och vid halv 6 gjorde hon morgon och lagom till att gubben åkte till jobbet somnade
hon om och vaknade vid kvart i 9. Då åt vi frukost och klädde på oss och gick mot BVC.
 
Nu väger vår lilla fröken 11250 g och är 78,6 cm lång :) Och hon följer kurvan utmärkt!
Jag berättade att flera att hämnt att Thea började se knubbig ut men det höll inte hon
alls me om, hon tyckte Thea va jätte fin och låg precis som hon skulle på kurvan. Sen
frågade hon om Thea fortfarande fick välling och det får hon ju morgon och kväll och
tydligen är vällingen en kalorifälla så hon tyckte att vi kunde minska på vällingen eller
iallafall ta bort morgonvällingen om vi va oroliga att hon skulle gå upp i vikt.
 
Efter BVC tog vi en promenad bort till långbro. Thea sprang omkring och hade det jätte
skönt. Vi tog även en långpromenad bort till badet och där fick Thea springa omkring
och leka i sandlådan. Sen va det bara att kila hem och fixa lunch.
 
 
Trodde att hon skulle somna efter lunchen för när jag lade henne i sängen låg hon jätte fint och
nästan halvsov men några minuter senare va hon uppe och knallade. Nu har hon hämtat sin tallrik
och äter köttfärssås. Busungedär! Och jag ska väl hänga in tvätt och diska, ja det gamla vanliga
helt enkelt.
 
Blir ev en tripp till IKEA och barnens hus i eftermiddag, det beror på vart gubben slutar men han
skulle höra av sig när han visste det så får vi se annars blir det iallafall imorn för då skulle han
va på IKEA hela dagen om det inte har blivit ändrade planer.
 
Ha en underbart solig och varm dag nu!!!
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!