BVC och vattengympa

I förmiddags stressade jag och Thea till BVC, hade ställt klockan på 8 men lyckas såklart somna
om och vaknar kvart i 9, skulle möta Patrik utanför BVC kvart i 10. Så jag skyndade mig att göra
mig ordning, väckte Thea och gav henne frukost och klädde på henne lite snabbt och när vi va klara
va klockan halv 10 :) Patrik stod redan och väntade på oss när vi kom fram. A-L vägde och mätte vår
lilla stumpa och nu väger hon 9750 g och är 74 cm lång. Sen va det dags för sprutorna! Hon fick sitta
i Patriks knä och jag försökte distrahera henne me en leksak som spelade en melodi och det funkade.
Första sprutan grät hon i nån sekund och den andra sprutan grät hon lite längre men hon va jätte
duktig, är så stolt över min fina flicka. Efteråt fick hon ett rån. Pappa Patrik åkte tillbaka till jobbet och
jag och Thea tog en timmes promenad hem.

Hemma igen så åt vi lunch och sen somnade hon. Jag va också supertrött så jag låg och slappade i soffan
medan hon sov och sen tog jag tag i disken och hängde in tvätt och fixade lite.  Tog tempen på Thea
strax innan 4 men då hade ingen feber. Hon somnade om efter det och då kom Patrik hem från jobbet.
Satte igång me middagen och lagom till att den va klar vaknade hon.

Sen va det bara att ta mitt pick och pack och röra mig mot djupvattengympan, gud så jag har saknat det!
Nä, nu ska jag verkligen ta tag i träningen på allvar, tyvärr drar jag min barnvakt till Thailand på tisdag
och blir borta i 10 dagar så det är två gånger jag inte kan gymma men det får jag kompensera me att
simma och ta promenader :) Och ni som undrar varför jag inte kan gymma på kvällen så är det för att
det är så satans mycket folk på gymmet på kvällarna och jag känner mig inte så bekväm me det.

Tog tempen på Thea igen när jag kom hem och då hade hon 39,5 i feber :( Va bara att ge henne en
alvedon. Nu sitter hon hos Patrik och är trött men snart ska vi göra välling och natta henne. Ska ta en
dusch och sen be Patrik smörja in mig, är så himla torr och det kliar så jag blir galen.



Men ni får ha en trevlig kväll!



Kommentarer
Anonym

Tar du temp på henne trots att hon inte visar några symtom? Varför? Så länge barnet mår bra och är sig själv ser jag ingen anledning till att kolla tempen.

2012-03-06 @ 21:52:59
Rebecka

Hon va varm och kinkig och dessutom visste jag att hon skulle få feber efter sprutorna. Och jag ser ingen anledning till att inte ta tempen när man känner att hon är varm. Herregud säger jag bara!

2012-03-06 @ 22:33:04
Linda

anonym=idiot.

2012-03-06 @ 22:39:26
Anonym

Jag ställde en fråga som löd "Tar du temp på henne trots att hon inte visar några symtom?". Uppenbarligen hade hon ju symtom på feber och då förstår jag varför du tagit tempen. Läs det jag skriver :) Alla barn får inte biverkningar efter sprutan, därför jag tycker det är onödigt att ta tempen om dom inte visar några tecken på att dom är dåliga.

2012-03-06 @ 23:18:12
Rebecka

Jag ser alldeles utmärkt va du skriver och om du inte hade antagit att hon inte hade några symtom när jag tog tempen så hade vi sluppit den här diskussionen :-) Jag känner mitt barn bäst, jag vet hur hon brukar reagera på sprutorna. Jag tar aldrig tempen på henne när jag är helt säker på att hon är feberfri, utan när hon får sprutor eller börjar bli sjuk vill jag gärna ta tempen på henne.

2012-03-07 @ 02:11:30
Anonym

Att tempa barn som är feberfria visar bara att du inte känner ditt barn så bra som du tror, hon hade ju inte feber vilket du trodde !

Jag håller med anonym och Linda är nog den som är idiot eller är det bara en miss i din uppfostran ?

2012-03-07 @ 08:03:26
Rebecka

Men herregud, varför göra en sån stor sak av det här? Jag kan lova att jag hade fått skit om jag hade låtit bli att ta tempen på henne och sen hade hon varit jätte varm. När jag tog tempen på henne första gången så kändes hon varm, och jag tar hellre tempen för ofta än för sällan. Annars kan jag ju strunta i att hon hade feber och att hon va hängig. Då kanske ni är nöjda?

2012-03-07 @ 08:10:07
Anonym

Nej du ska tempa henne när hon är sjuk och inte bara för att du är så osäker/ oerfaren

Det är bra att veta hur mycket feber hon har alldra helst om det bli upp emot 3-5 dagar.

Du ska ju ge henne feber nedsättande om hon har feber och då måste du ta tempen på henne.

Läkarna/ sjuksköterskor på akuten vill veta det när det är dags att lägga in henne för vård.

2012-03-07 @ 08:27:19
Rebecka

Om du misstänker att ditt barn har feber, är lite varm och hängig, skulle du inte ta tempen då eller? Även om det sen visade sig att barnet inte hade feber så har du iallafall kollat och därmed sluppit låta ditt barn gå omkring me feber i onödan. Jag är iallafall rädd om min dotter och vill inte låta henne gå me feber bara för att. Sen hur du gör me ditt barn är din ensak.

2012-03-07 @ 08:47:31
Anonym

Läs det senaste inlägget en gång till så förstår du nog innebörden av det, så som du kommenterar i ditt senaste inlägg så har du inte läst ordentligt!

2012-03-07 @ 09:03:22
En vuxen

Men vilket tjat det var här då om temp-tagning eller inte! "Ni anonyma" : Ibland är det riktigt kul att sitta här och läsa dina/era fåniga inlägg som visar hur omoget ni uttrycker er. Tyvärr har du/ni också en förmåga att trycka ner.



Kram på dig Rebecka !

2012-03-07 @ 18:55:17
Carina

Självklart så tar man tempen på sitt barn vid olika tillfällen i livet!!! Inget konstigt med det! Undrar vad det är för muppar som sitter o kommenterar här???

Förmodligen har ni inga barn själva! För en riktig mamma som är rädd om sitt allra käraste TAR tempen på sitt barn då man tycker barnet känns varmt eller som efter en spruta! Absolut inget konstigt!!!!

Så gå o lägg er ni som inte har åldern inne för att ens sitta här skriva en massa strunt!!

2012-03-07 @ 20:57:39
Sabine

Men jisses.. klart man tar tempen på sitt barn om man misstänker feber! Det handlar inte om att man inte känner sitt barn, man gör det för säkerhetsskull ju. Jag har lägre kroppstemperatur, ca 36 grader. Så jag tycker ofta min son är varm så med han händer de att han inte alls har feber när jag tempat honom. Min dotter däremot kan jag känna bara på pannan när hon är febervarm för hon har lägre temperatur precis som mig. Jag tycker inte man låter barn går runt med feber i onödan, bättre att kolla så man säkert vet.

2012-03-08 @ 11:21:00 | http://allavifina.blogg.se/
Sofia

Blir så trött på argumentet "du har säkert inga barn själv". Bara för att man är mamma så är man inte allvetande. Säger ni så till en barnlös läkare på bvc också? "Du ska inte uttala dig om vad som är bäst för mitt barn, du har ju inte ens några egna."

Bara för att man inte har barn, så är man inte dum i huvudet. Dock är ju den anonyme där uppe lite knepig.

2012-03-09 @ 11:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!