Grattis mammas älskling

Har varit lite dåligt på att uppdatera men jag har haft fullt upp me förberedelser av Theas alla
kalas och firande men nu är jag tillbaka igen med en riktigt bildexplosion :P Och idag fyller min
underbara och älskade prinsessa 1 år :D Idag har jag suttit och tänkt tillbaka på den här dagen
fast för ett år sen, när vattnet gick, när jag fick EDA, och framförallt när vår lilla Thea kom :) Åh,
saknar den dagen, den bästa dagen i hela mitt liv.

Igår förmiddags var det dags för kalas nr 1 och då hade vi bjudit över lite av Theas kompisar,
tyvärr va det många som va tvungen att avboka men carro, sigge, conrad, emma och greta kom
iallafall och det va jätte roligt :) Jag hade gjort marängtårta med chokladmousse och daimgrädde
som blev väldigt uppskattad :) Vi åt tårta och pratade lite och sen fick ungarna leka. Thea va jätte
mysig mot lilla Sigge, hon skulle krama och pussa honom. Och när Greta va ledsen gav hon henne
sin napp. Thea kan va väldigt hårdhänt men hon är också väldigt omtänksam, försiktig och genuint
snäll. Ja, Thea och Greta lekte medan Sigge somnade i sin pappas famn. Vi pratade lite och vid 2
började besöket röra sig hemåt. Vill tacka er för en jätte fin och rolig förmiddag <3 Nu kommer
massa bilder från kalas nr 1 :D





Efter att besöket åkt hem städade vi undan lite och sen va vi helt slut, Thea somnade ganska fort och
jag och Patrik låg i soffan och slappade. Senare på kvällen gjorde jag tårta nr 2 till kalas nr 2, då kom
min moster och kusin för att fira Thea. Eftersom att klockan va så mycket va dom inte här så länge men
vi åt tårta och pratade lite :)




När dom hade åkt hem så va vi mer döda än levande men ändå hoppade vi inte i säng förrän efter halv
1 =/ haha.

Och idag har vi städat och diskat. Vid 3-tiden kom Patriks mamma,pappa och mormor för att fira Thea så
då blev det ÄNNU mer tårta, kommer aldrig vilja äta mer tårta i hela mitt liv =/ haha. Dom hade köpt me
sig tårta så jag slapp iallafall göra en tårta. Dom hade även me sig blöjor, en sommarjacka till Thea och lite
frukt och ost :) Thea fick öppna sina paket och sen åt vi tårta och pratade ett tag innan dom åkte hem. 




Thea har fått massa presenter, bl.a en docka och dockvagn,ett lektält,mjuga klossar, skinnjacka och
basebolljacka plus lite annat :) Jag är glad att hon bara fyller år 1 gång om året men nästa kalas så
blir det bara 1 eller högst 2 kalas :) Den här helgen har verkligen tagit på krafterna men vi har haft
det jätte roligt och Thea har haft det ännu roligare :)

Snart är det dags för henne att sussa och då blir det ett bad för min och gubbens del. Sen kommer
jag bokstavligen att stupa i säng. Och imorrn ska vi upp och hälsa på mamma och hämta fler paket
och sen på kvällen kommer Theas gudfar och hälsar på :)

Men nu tackar jag för mig och så hörs vi nog imorrn!




Kommentarer
Anonym

Mycket tårta, hur går det med motionen ?

2012-03-06 @ 06:51:30
Rebecka

Ja, det har blivit en del tårta men bara en liten bit varje gång. Och jag har haft fullt upp så jag har inte haft tid att motionera men nu återgår jag till dom vanliga rutinerna från och me ikväll :-) ska bli jätte skönt.

2012-03-06 @ 06:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!