Trevlig dag

Thea firade sin födelsedag med att vakna när vi skulle gå och lägga oss och sen va hon vaken i
lite drygt 1 timme, va inte så skoj eftersom att både jag och patrik va döda men hon somnade
ju ganska snabbt sen så man ska väl inte klaga :)

Trots att jag va så satans trött imorse så var jag vaken när Patrik åkte till jobbet och sen kunde
jag inte somna om så jag hoppade in i duschen vid 8 och vid halv 9 vaknade stumpan. Medan jag
gjorde mig ordning gick hon omkring och drog runt på sin älskade dockvagn. Sen klädde jag på
henne och packade skötväskan och vid 10 tog vi bussen upp till flempan för att hälsa på mamma.
Hon mötte oss i centrum och så gick vi handlade lite först innan hon tog me oss till "lokalen". Hälsade
på allt folk där och sen gick vi ut och Thea kom omkring massa i det underbara vädret. Vi gick runt
ett tag och försökte hitta NÅN lekplats som hade en babygunga men utan resultat. Sen då gick vi upp
till mamma och fikade och lekte massa me Thea. Strax innan jag och Thea skulle åka hem somnade
hon i mormors famn, hon vaknade inte ens när jag klädde på henne. Haha. Men två hållplatser efter
Huddinge c vaknade hon :)



Vi kom hem en liten stund innan Patrik så vi stannade kvar ute på gården och gungade för att vänta
in honom. Då va han visst redan hemma och hade gått på toa men han gick ut iallafall och så hade han
me sig lite roliga nyheter. Thea kom in på förskolan, på vårt förstahandsval också :D Åh, är så glad för
min lilla flickas skull. Så i slutet av augusti är det dags för inskolning på isgränd (förskolan heter så).

Thea somnade en stund och då började jag me maten, fick bli ungsstekt falukorv och potatismos ikväll,
snabbt och gott. Sen fick vi trevligt besök av Theas gudfar,Kristian :) Det va jätte roligt, han har inte sett
henne sen dopet så han tyckte såklart att hon hade vuxit jätte mycket. Och sen fick hon 600 kr i
presentkort på lindex av honom i present så nu ska jag köpa lite fina vår/sommarkläder till henne :D
När han hade åkt så tog jag och Thea ett bad och sen va det dags för henne att sussa, hon va så trött.



Jag och gubben sitter och kollar på film och sen ska vi knoppa. Imorrn förmiddag ska vi till BVC och Thea
ska få sprutor :( Så jag bad älsklingen följa me och det va inga problem. Hatar när hon ska bli stucken
i sina små knubbiga lår.

Tackar för mig så hörs vi!



Kommentarer
Anonym

Menar du allvar med att Patrik ska ta ledigt för att Thea ska vaccineraras och du är hemma med henne hela dagarna ??



Vad ska du arbeta med till hösten, det blir ju dyrt för er att ha Thea på förskola om du inte arbetar, hur mycket kostar det att ha förskoleplats för er?

Spara gärna lite minst hälften av pengarna på Lindex hon kommer att behöva kläder även till hösten

2012-03-06 @ 05:45:17
Anonym

Kul för Thea att gå på öppen förskolan i Flempan , konstigt att det inte var lekplats utanför , det är ju det vanligaste att man kan leka både inne och ute.

Din mamma ser trött ut, kom ni och väckte henne?

2012-03-06 @ 05:50:24
Rebecka

Patrik följer me på sin lunch så han behöver inte ta ledigt. Det märks att du inte har barn för jag tror att dom flesta föräldrar och framförallt mammor tycker det är jobbigt att se sina ögonstenar bli stuckna. Jag tycker det är jätte jobbigt iallafall. Tyvärr kan jag inte se in i framtiden så jag vet inte va jag kommer jobba me i höst, får se va det bli. Jag kommer betala drygt 420 kr/mån för hennes dagisplats vilket inte alls är så dyrt. Ja, jag tänkte inte enbart köpa klänningar utan jag tänkte även köpa oömma kläder till dagis, sa det till Patrik så sent som igår kväll.



Va? När va hon på öppen förskola? :-S det finns lekplatser överallt men ingen av dom har babygunga, bara stora gungor. På väg hem såg jag en lekplats som hade babygunga. Varför ser hon trött ut? Haha, om vi kom och väckte henne? Du känner uppenbarligen inte min mamma.

2012-03-06 @ 07:12:28
Anonym

Jag trodde att du var på förskola när du skrev att du var på lokal,

2012-03-06 @ 11:13:14
Rebecka

Jaha, då förstår jag. Min mamma går på en dagligverksamhet som hon kallar "lokalen" och hon har berättat så mycket om det stället men jag har aldrig varit där så då visade hon oss det.

2012-03-06 @ 11:35:30
emma

På gården utanför mig finns 2 babygungor och en lekställning. Inte så pampigt men duger till att gunga med :)

Men håller med... sååååå uselt med bra lekplatser här.

2012-03-06 @ 19:43:08 | http://mammaemma.blogg.se/
Anonym

Kan inte din mamma hoppa över sitt dagis någon gång och hjälpa dig med Thea så att du kan träna dagtid även då din ordinarie barnvakt har semester?

2012-03-07 @ 08:07:00
Rebecka

Tro mig, det hade hon gjort om hon fixade att åka kommunalt själv för hon är jätte avundsjuk på Theas farmor som får ha Thea en gång i veckan. Jag har sagt att det er synd att hon har såna svårigheter me det för då hade hon kunnat träffat Thea när hon ville.

2012-03-07 @ 08:14:29
Anonym

Kan hon inte lära sig att åka kommunalt?

Nu har hon ju ett mål och en egen önskan att träffa Thea.

Det var väl skillnad mot när det bara gällde att ta sig till ett arbete!

2012-03-07 @ 08:30:51
Rebecka

Lära sig? Det är ett problem som hon har haft ända sen jag va jätte liten. Då kunde hon inte ens åka ner till Huddinge (en station) utan att ta några öl innan. Nu kan hon iallafall åka dit utan att dricka. Hon får panikångest bland mycket folk och allra helst i en buss eller ett tåg.

2012-03-07 @ 08:50:51
Anonym

Då har hon ju börjat "lära" sig att åka kommunalt, så med mer övning så kan hon nog åka även till dig.

Hon kan ju börja med att åka då det inte är rusning på mornar och eftermiddagar



Hur kom hon till jobbet,eller var det promenadavstånd nu arbetar hon väl inte när hon går på "dagis"

2012-03-07 @ 08:59:38
Rebecka

Det är upp till henne men jag tror inte att hon kommer kunna åka hit själv, det är för långt och helt enkelt för jobbigt. Det är verkligen jätte tråkigt men nu är det som det är.



Min mamma har typ aldrig jobbat, inte som jag vet iallafall. Jag har inget minne av att hon hade nåt jobb när jag va liten. Och det är inget "dagis" hon går på, det är en dagverksamhet. Jag tycker det är jätte bra att det finns såna ställen.

2012-03-07 @ 09:06:05
Anonym

Absolut , då träffar hon andra människor.

Synd att hon aldrig har haft ett arbete , vad har hon då fått pengar ifrån ?

Är det någon i din familj som har arbetat?

Jag tycker att du ska bryta det taskiga sociala arvet genom att du börjar arbeta med något

annars ökar risken för att du för det vidare till din dotter så som din mamma förde det vidare till dig.

2012-03-07 @ 09:25:32
Amanda

Anonym: va jobbar du med egentligen? Du ha säkert ingen aning om vad en dagligverkasamhet är ! Blir så jävla

Förbannad på folk som du/ni som bara försöker trycka ner folk!

Sluta med det och Väx upp! Det är inte okej att bete sig som du/ni gör !



Kramar till dig och familjen becca !

2012-03-12 @ 23:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!