Prosit!

Idag har förkylningen verkligen satt sina klor i mig, nyser och snyter mig konstant. Men ingen
feber eller nåt annat, bara allmänt matt. Hoppas på att bli frisk snart iallafall så man blir som
folk igen :P Haha.

Thea vaknade vid halv 7 imorse och sen va hon vaken fram till halv 9 och sen sova hela familjen
vidare till halv 10. Jag kände att jag skulle behövt sova lite till men det va bara att gå upp och fixa
frukost till hela familjen. Sen satt hela familjen och byggde me klossar, jag och Patrik tävlade om
vem som hann bygga högst innan vår lilla marodör kom och rev ner allt :P Jag tog ett snabbt bad
innan lunch och sen fick Thea äta och som vanligt när Patrik matar henne har hon mat ÖVERALLT
så när hon va mätt och belåten va det bara att slänga i henne i badet me pappa :)

När dom hade badat klart så klädde vi på oss och gick till lekparken en stund. En sån vacker dag som
idag va det mycket folk där me sina barn och Thea gick omkring och gick fram till massa barn och följde
efter dom, hon är totalt oblyg. Och det är ju bra! Hoppas det håller i sig tills hon börjar på dagis :) Vi va
i lekparken i ca 30-40 min och sen gick vi och handlade och så va vi ute en stund på gården så att Thea
gick gunga :) Thea somnade så fort vi kom hem och sen sov hon i närmare 2 timmar. Under tiden gjorde
jag middag och jag och patrik käkade.



Nu sitter stumpan hos Patrik och kollar på bolibompa, hon är så jädrans go vår underbara tjej. Fattar inte
hur mycket jag älskar henne, hur är det ens möjligt att älska nån så villkorslöst som man älskar sitt '
barn? Hon är det vackraste i mitt liv, det mest fulländade.

Ikväll ska vi kolla på film/tv och mysa. Mår jag bättre imorrn ville Patriks föräldrar att vi skulle komma
över och hälsa på innan dom åker till Thailand på tisdag. Patrik ska skriva en önskelista på sedlar som
hans pappa ska se om han hittar där borta. Nä,nu vill inte dottern va me längre så jag ska sätta mig på
golvet och roa henne lite men ha en trevlig lördagskväll :D




Kommentarer
Carro

Ååh vilken riktig mysdag det låter som ni haft! :)

Kram

2012-03-10 @ 19:48:56
Rebecca

Ja, vi hade en jätte mysig dag :) trots att jag är så otroligt förkyld men det va jätte skönt att komma ut :D

2012-03-10 @ 22:02:35
Anonym

Även om de e plus grader ska man ha jacka på barn. De e bara mars lite tidigt å gå så tunt.

2012-03-11 @ 11:23:24
malin

vi måste ses snart

2012-03-11 @ 12:59:26 | http://dragongirl1.bloggplatsen.se/
Rebecka

Anonym: Thea hade jacka, skulle aldrig låta henne gå i bara en tröja. Hon hade en långärmad body, stickad kofta och vindavvisande fleecejacka. Jag har svårt att tro att hon frös.



Malin: ja, vi måste verkligen ses snart gumman <3

2012-03-11 @ 13:52:35
Elisabeth

Jag har också svårt att tro att hon skulle frysa.Jag menar det är inte bra om barnen blir för varm.Har själv en son som inte behöver mycket kläder varken vinter eller vår, för han är så varm i sig själv och mår dåligt om han blir för varm.

ha det becca

2012-03-12 @ 09:20:27
Anonym

fast fleecejacka räcker inte om man är i parken det blåste ganska mycket en jacka över fleece jackan är det bästa. du har tidigare skrivit att du jobbat med barn då borde du veta hur ditt barn ska klä sig.

2012-03-12 @ 10:11:26
Rebecka

Elisabeth: du har alldeles rätt, endel barn är varma generellt och behöver inte så mycket kläder och speciellt eftersom att hon nu rör på sig mer. Ta hand om dig du också :-)



Anonym: det va en VINDAVVISANDE fleecejacka, dvs att det blåser inte igenom jackan. Dessutom blåste det knappt ute. Det vore skillnad om hon hade en tunn vanlig jacka för då blåser det rätt igenom. Vindavvisande jackor har ju ett syfte, eller hur?

2012-03-12 @ 10:36:04
Anonym

Ni var ju inte i parken särskilt länge bara ca 30 minuter, så hon klarar sig nog med tanke på att hon inte får leka särskilt länge

2012-03-12 @ 11:21:21
Rebecca

Vi va ute i ca 1 timme (30-40 i lekparken och ca 20-25 min ute på gården). Eftersom att jag är förkyld och inte mådde jätte bra så orkade jag inte. Och huvudsaken är väl ATT man går ut och inte hur LÄNGE man är ute! Men folk hittar alltid minsta lilla sak att kommentera.

2012-03-12 @ 13:17:20
Carro

Alltså jag förstår inte varför folk ska lägga sig i så mycket och ifrågasätta precis ALLT Rebecca gör???

Hon vet nog bäst själv vad som är bäst för hennes dotter.

Skaffa er ett liv istället!

2012-03-15 @ 18:21:44
Lotta

Tycker att denna anonym ska börja leva sitt liv. kan man inte stå för vem man är ska man inte skriva nåt överhuvudtaget..



kram på dej Becca <3<3

2012-04-26 @ 22:21:16 | http://lottasvahn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!