Vill bli frisk!

Vi hade det jätte trevligt igår kväll :) Patriks föräldrar hade ju bjudit hem oss på middag innan dom
drar på tisdag. Vi pratade och umgicks. Nästa månad skulle A ta me sig Thea och köpa sandaler och
rejäla gympaskor (den där ungen har mer skor än mig). Haha. Vi åkte hem vid halv 8-tiden, då va
Thea trött.

Thea har fått nya morgonrutiner IGEN på tal om annat. Hon vaknar bara tidigare och tidigare på
morgonen nu. Hade precis vant mig me att gå upp vid 8 när hon vaknade men dom senaste
mornarna har hon vaknat vid 7. Så nu får jag försöka ställa om mig igen. Problemet blir ju då att
hon är trött vid 10 och måste sova innan lunch. Fast det är nästan bra för då hinner jag duscha
och fixa innan hela dagen har gått. Och sen är hon pigg och utvilad efter lunch och då passar det
utmärkt att gå ut :) och sen sover hon en stund när vi har kommit in.

Imorse satte jag igång en tvättmaskin vid 8 och disken va avklarad till 9 och jag va duschad och
klädd till 10 och vid kvart i 12 tvingade jag ut mig och Thea. Förkylningen tar på krafterna och jag
orkar ingenting men jag va tvungen att gå ut så att Thea fick komma ut, det är så jävla underbart
väder ute. Hade jag inte varit förkyld hade vi varit ute i bra många timmar men nu fick 1 timme räcka.

Tog först en promenad till badet, sen ner till centrum och handlade lite och sen fick Thea leka på gården.
Och det räckte visst för henne för hon somnade nästan så fort vi kom hem. Jag fick feberfrossa så jag
ligger halvt däckad och glor på tv. Ska byta sängkläder och plocka lite.



Fick hem papper från sweja (komvux) idag och jag kom in på kursen jag sökte för nån månad sen. Den
22 mars börjar jag plugga matte a på distans :D Ska bli jätte spännande och roligt. Får be Patrik hjälpa
mig för jag är jätte dålig på matte och han är ganska bra på det. Och i slutet av månaden ska jag boka
tid hos tandläkaren och få bukt me mina visdomständer.

Om jag mår bättre efter middagen ska jag och familjen ta en promenad, blir ju ingen träning alls den här
veckan pga förkylningen och så. Då får man kompensera det me promenader om man orkar.

Nu ska jag passa på att sätta mig i solen en stund medan Thea sover men ha en underbar dag!




Kommentarer
Madeleine

Känner igen mig. Jag har 2 par vårskor varav ett par är trasiga.. Leah har 3 par gympaskor, 2 par sandaler och ett par finskor haha.. Plus 3 par stövlar och ett par vinterskor ^^ ILLA!!

2012-03-12 @ 15:49:20 | http://mammascharmtroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!