Woohoo

Äntligen är jag så gott som frisk :D Fy attans så skönt. Har lite nästäppa kvar men energin har återvänt.
Igår orkade jag till och med storstäda :D Vilket visserligen inte syns idag =/ Haha. Men alla småbarns-
föräldrar vet nog va jag menar :P Man plockar varje kväll och varje morgon åker allt fram igen, va är
meningen egentligen?

Vårvädret verkar fortsätta, dock blev det väldigt grått efter lunch. Trots min förkylning har jag och Thea
varit ute varje dag förutom igår. Även fast energin va på noll så ville jag ut i vårvärmen och framförallt
för Theas skull.



I förmiddags va vi inne och lekte, Thea va på ett underbart humör och skrattade åt allt jag gjorde och
sen lekte vi tittut och jag sprang runt och jagade henne. Kan lova att jag va en smula slut efter det.
Hon tog en powernap innan lunch och då hoppade jag in i duschen och sen åt hon och så klädde vi på
oss och gick till lekparken. Hon gungade massa och gick omkring. Vi va där i ca 1 timme, sen blev det
grått och började blåsa så då gick vi hemåt igen.

Har ju fått några kommentarer om att jag klär Thea för tunt när hon har body, stickad kofta och
vindavvisande fleecejacka. Idag i lekparken hade var och varannan unge EXAKT likadan jacka utan nån
jacka ovanpå. Så jag tror knappast att det är för kallt om fler föräldrar klär sina barn så. Ville bara
nämna det!



Idag fick jag sms av E som undrade om jag va intresserad av att bli uppskriven på en vikariepool
på förskolan som hon arbetar på och det är jag såklart :D Så nu ska jag fixa utdrag från
belastningsregistret och sen ska vi träffas nån dag så skulle jag fylla i nåt papper. Men jag
poängterade att jag inte kunde börja och jobba förrän  i höst när Thea börjat på förskola men
det va inga problem :D

Just det, igår fick jag äntligen hem breaking dawn :D Jag och Patrik låg och kollade på den så fort 
Thea hade somnat och den va lika bra som första gången jag såg den :D Nu längtar jag massor till
tvåan.

Nu ska jag ut på balkongen en stund och frysa lite och sen funderar jag på att ta itu me disken.
Thea ligger och sover, helt däckad efter utevistelsen :)




Kommentarer
malin

tycker du gör ett fantasiskt jobb med The. synd att vi inte bodde närmare för då hade jag och cash gjort er sällskap i lekparken

2012-03-15 @ 16:14:26 | http://dragongirl1.bloggplatsen.se/
Carro

Vad skönt att du är frisk igen :) Hör av dig nån dag om du har lust att gå sällskap till lekparken med mig och Sigge :)Det skulle va jätte kul!

kram

2012-03-15 @ 18:07:53
Anonym

den dagen du va ute med henne blåste de som sjutton och de va 2 plus ute. i dag var det 7 plus. men tycker fortfarande att man ska ha jacka på barn en vind jacka å fleec under och MÖSSSA

2012-03-15 @ 20:21:55
Rebecka

Malin: ja, ni skulle bott lite närmare :-) hade varit roligt att kunna träffas lite oftare :-D



Carro: ja, nästa vecka måste vi absolut träffas :-D och leka me ungarna i lekparken :-D jag kan höra av mig på måndag. Kramar



Anonym: hur vet du att det blåste och va just två grader här? Bor du själv i västertorp kanske? Thea har alltid mössa om hon tar av sig den eller blir arg på den. Jag kan ju sätta på henne en jätte tunn jacka som hon garanterat kommer frysa i men då har hon ju iallafall en jacka.

2012-03-15 @ 21:02:32
Anonym

skulle hon gå på förskola nu skulle hon vell haft jacka? och mössa?

2012-03-15 @ 21:10:38
Rebecka

Ja, det är väl klart att hon skulle men på förskolan är dom ute i snitt 3-4 timmar om dagen i alla väder. Vi är ute i ca 1 timme och då i bra väder. Men Thea brukar alltid ha mössa och som jag har skrivit i en annan kommentar så åker overallen på om det är riktigt kallt ute.

2012-03-15 @ 21:17:13
Anonym

ååååh ne de blåser bara på ett ställe i hela stockholm, ja bor i hägersten ja och ja va även i stan där de va samma väder va även en sväng förbi skärholmen å där blåste de oxå så nu vet du det. en jacka över fleecen ska man ha.

2012-03-15 @ 21:19:57
Rebecka

Tänker inte fortsätta den här meningslösa diskussionen.

2012-03-15 @ 21:22:29
Anonym

Som vanligt då

2012-03-15 @ 21:26:32
Rebecca

Om du känner mig privat kan du väl stå för vem du är istället för att kommentera anonymt? Eller vågar du inte stå för dina åsikter?

2012-03-15 @ 21:29:19
Rebecka

Va tyst du blev, anonym. Hade du ingen drypande kommentar eller?

2012-03-15 @ 21:46:22
Anonym

haha de vet du att ja alltid har säger bara va ja tycker ett barn ska ha på sig och tycker hon går för tunt klädd de va bara en ide. men lek kaig bakom datorn för det är de enda du kan.

2012-03-15 @ 22:55:22
Rebecka

Jag frågar en gång, känner du mig privat? Isåfall kan vi väl ta den här diskussionen face to face istället? Undra vem av oss det egentligen är som sitter och gömmer sig bakom datorn. Det är lät att va dryg när man inte vågar stå för vem man är. Patetisk!

2012-03-15 @ 23:14:09
Jennie

Föreslår att "anonym" låter Rebecka vara!



Retar man sig så förbannat på allt hon gör och inte gör finns det ingen anledning att gå in och läsa bloggen,punkt!Människor som beter sig så här mot andra är bara sorgliga..Du verkar göra ett bra jobb med din dotter Rebecka,fortsätt så och skit i alla olyckskorpar! Kram

2012-03-16 @ 09:23:06
Anonym

ja läste hennes blogg nu ja e inte den anonyma som brukar vara elak. ja retar mig inte tycker bara de e synd att thea inte klär sig varmt.



å du rebecca du står ju aldrig för de du har sagt du tar bort såna in lägg å du kan inte prata face to face. å en sak till du e patetisk.

2012-03-16 @ 09:37:21
Rebecka

Det va ju du som skrev igår kväll. Eller hur?



Jag står för allt jag skriver men ibland lämnar jag ut mer än va som va tänkt och dom kommentarerna tar jag bort, samma sak me kommentarer som bara är onödiga eller är till för att provocera. Jag väljer själv vilka kommentarer som jag vill publicera. Och ibland ångrar jag mig och tar bort dom.



Om jag klär Thea tunt så gör väl många andra föräldrar det också då dom sätter på sina barn likadant.

2012-03-16 @ 09:57:19
En vuxen

2012-03-16 @ 20:11:36
En vuxen

HAHAHAHA...jag tycker att "anonym" ska ta och lära sig stava innan hon skriver något mera på den här sidan.Undra på att hon vill vara anonym ! HAHAHAHA...

Kram på dig Rebecca

2012-03-16 @ 20:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!