Morsdag, kalas, baddebut (bildbomb)

Den här dagen har varit underbar och full me äventyr som ni märker på rubriken :P

Jag och Patrik sov underbart bra inatt och Thea hade sovit hela natten hos mormor
utan att vakna en enda gång :) Är så stolt över min flicka att hon är så snäll när hon
sover borta. Dom hade iallafall haft det jätte bra, varit ute och plockat blommor och
lekt massa ute :)

Och jag och Patrik hade det mysigt på egen hand, blev dock ingen picknick, vi va båda
jätte trötta igår kväll men det blev en mysig middag på balkongen istället :) Och det
blev halvokej sovmorgon för min del, vaknade vid 6 och sen slumrade jag om till och
från fram till 9 :) Men bara det att slippa byta blöja och ge Thea frukost det första man
gör va skönt att slippa :) 

Vi åkte och hämtade Thea strax efter 12 och kl 13 va vi bjudna på Novas 1-årskalas
så vi tog en promenad dit (kalaset va också i flemingsberg). Kalaset hölls utomhus
på en lekpark me bänkar och massa sånt. Det va massa folk när vi kom och jag 
träffade Emma och hennes fina döttrar också :D Har inte träffat henne sen vi gick i
högstadiet tillsammans, va så roligt! Thea sprang runt och härjade för fullt och hade
jätte roligt. Dock inträffade en liten olycka, hon ramlade framlänges på asfalten och
skrapade upp näsan, pannan och lite på knäna. Då va hon ledsen ett tag och jätte trött
så hon fick ligga i vagnen och vila en stund och sen va hon på benen igen och lekte för
fullt.  









Strax efter 4-tiden började vi röra oss hemåt, Thea va så otroligt trött. Hon somnade i bilen
och vaknade inte ens när Patrik lyfte ut henne ur bilbarnstolen och inte heller vi lade henne
i sängen. Hon sov fram till halv 5-5 ungefär.



När hon vaknade hade jag gjort lasagne så vi åt middag och hon åt massor, hon hade
tydligen ätit dåligt hemma hos mamma. Och efter middagen tog vi en tur till sätrastrands-
badet för att Thea skulle få plaska lite i vattnet för första gåmngen, det va alltså hennes
baddebut och det va en braksuccé :D Hon älskade att vara i vattnet och plaska och skvätta.






Vi kom hem strax innan halv 8 igen och då tog jag och Thea ett välbehövligt bad, både hon
och jag va jätte sandiga. Haha.

Och nu har vår lilla prinsessa äntligen somnat, nästan 1,5 timme efter att vi lade henne. Men
det är inte så konstigt att hon hade lite svårt att komma till ro, hon har ju varit me om mycket
spännande saker idag.

Jag kan nog prata för hela familjen när jag säger att vi har haft en alldeles underbar dag! Ska
bli skönt att sussa senare :)

Bye Bye!



Kommentarer
Anonym

Är du säker på att din mamma skulle vakna om Thea vaknade?

Brukar hon vara barnvakt?



Fula skrubbsår hon fick men det är sånt som händer barn, det viktigaste är att de tvättas rena snarast med tvål och vatten, vilket jag hoppas att ni gjorde

2012-05-28 @ 10:54:42
Rebecka

Ja, min mamma skulle vakna om Thea vaknade. Nej, hon har inte suttit barnvakt förut helt själv men nångång ska ju va den första gången och allt hade gått över förväntan.



Ja, vi har bara väntat på att hon skulle ramla och få lite skrapsår. Det hör barndomen till tyvärr. Vi tvättade av me vatten direkt och torkade av me en tvättservett och så rengjorde vi me tvål när vi kom hem.

2012-05-28 @ 11:37:31
Anonym

Bra då kan ju mormor vara barnvakt, så är du mindre låst.

2012-05-28 @ 11:44:01
Anonym

Klart att hon inte somnar när hon sover middag 16-17, vad hade du förväntat dig ?

2012-05-28 @ 11:50:03
Rebecka

Ja, hon kan va barnvakt ifall jag och Patrik ska göra nåt speciellt och ingen annan kan :-)



Igår fick Thea sova så sent pga att vi va på kalas och allt blev förskjutet. Men hon sov till 20 i 10 idag.

2012-05-28 @ 12:02:14
Anonym

uch cigg i handen men ingen sol hatt på thea. hm ... har du köpt solkräm då. å bada i sätrabadet är nog de vidigaste man kan göra äkligar vatten får man leta efter rena avloppet.

2012-05-28 @ 21:24:15
Rebecka

Thea har visst solhatt på sig på flera kort men hon tog av den flera gånger så hon fick gå utan den ett tag och sen satte vi på den igen. Och ja, hon va väl insmord me solskyddskräm :-) hennes farmor hade me sig en tub förut :-) jag har aldrig varit så Sätrabadet förut och det är minst 15 år sen sambon va där, det va hans mamma som tipsade oss om det och då åkte vi dit och jag håller me om att vattnet inte va det renaste men nu när vi vet det kommer vi inte åka dit fler gånger :-)

2012-05-28 @ 21:39:34
Anonym

Duger din mamma om ingen annan kan ?

Du bodde väl inte hos din mamma , men Thea kan hon ta hand om.

2012-05-29 @ 08:21:00
Anonym

Lämnar ni bort Thea för att äta mat på balkonge



Det är väl att utnytja en barnvakt, ni borde lägga Thea tidigare på kvällen så får ni egen tid tillsammans som det är nu har ju Rebecka många timmar ledigt dagtid, då Thea sover mycket !

2012-05-29 @ 09:00:33
Rebecka

Min mamma är en jätte bra barnvakt :-) det fanns väldigt specifika omständigheter som gjorde att jag inte bodde hos min mamma.



Vi ville helt enkelt ha lite ensamtid för oss själva. Vi hade andra planer från början men när kvällen kom va vi jätte trötta så då blev det inget av det. Jag har sagt det tusen gånger förr, vi kan inte lägga Thea tidigare än halv 9! Thea sover en gång om dagen, det är efter lunch och då sover hon 1,5-2 timmar.

2012-05-29 @ 09:19:50
Anonym

Det är väl inget fel med att ha barnvakt nån gång då och då för att ta det lugnt ensamma hemma? och vad e de för fel på sätrabadet, det är ju mälaren?

2012-05-29 @ 11:13:58
Anonym

Att ha en barnvakt som inte duger som mamma är det en tillförlitlig barnvakt?

2012-05-29 @ 13:47:40
Rebecca

Som sagt, det va en specifik händelse som gjorde att jag inte kunde bo me min mamma men det är 15 år sen typ. Hon är mycket bättre som mormor, tro mig :)

2012-05-29 @ 14:13:20
Anonym

låt henne sova en timme på dagen bara det kan vara så att hon sover för länge. å håll henne sen vaken till 7 halv 8 å se om hon sover bättre. å se till att hon springer ute mer en två timmar per dag.det här är till du som undrar varför man inte ska bada i sätrabadet. inte till dig diekt rebecca. ja du bada du i sätra badet bara för det är mälaren i sätra badet ligger de bilar å massa annat skit plus att de hamnar avloppsvatten där. stog till å me i tidningen här om dagen att det är det skitigaste vattnet i stockholm.

2012-05-29 @ 14:17:34
Rebecca

Ja, jag ska testa det på fredag så får vi se :) Förhoppningsvis funkar det men vi har försökt förut och då kan det till och me har varit så att hon inte har sovit alls under dagen men ändå vaknat några timmar senare =/ vet inte alls va vi ska göra för snart har vi testat allt, känns det som. Och både jag och Patrik tycker att det här funkar för oss än så länge men om några månader börjar hon på förskola och då är det alldeles för sent att gå och lägga sig vid halv 9. Och angående sätrabadet så visste varken jag eller Patrik hur vattnet va innan vi kom dit men nu vet vi det och ska inte åka dit fler gånger vilket är synd eftersom att det ligger så nära oss.

2012-05-29 @ 14:33:23
Anonym

Nej jag brukar inte direkt bada där. Men tänkte att det bör vara bra vatten eftersom det är mälaren, läste precis en artikel på nätet ang det du tog upp å det hade jag ingen aning om. Usch då vill man ju inte dit och bada i alla fall.

2012-05-29 @ 14:46:03
Anonym

Glass till Thea och cigg till dig på samma bild !

Det verkar som du har en riktigt taskig syn på hur barn ska växa upp.

2012-05-30 @ 08:09:25
Anonym

Thea har ingen glass :-S det är ett papper som hon håller i. Och om det nu vore en glass, va gör det? En isglass skadar inte barnet. Om du har barn tycker jag synd om dom som aldrig verkar ha fått en glass en fin sommardag i hela sitt liv :-S

2012-05-30 @ 09:20:28
Anonym

Har du en pappersrulle i handen eller är det en cigg?

Du vet väl att ciggarett rök skadar barnets hälsa

2012-05-30 @ 09:24:16
Sara

Varför förutsätter du, anonym, att det är Beccas cigg? Patrik röker ju också så hon kan ha hållit i hans cigg medan han tog kortet?

2012-05-30 @ 10:15:28
Anonym

Ja det kan hon ha gjort men ciggröken är oavsett vems cigg det är för nära Thea!!!

2012-05-30 @ 10:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!