Pigg iallafall :)

Inatt vaknade vår lilla hjärta nångång vid halv 3-3, vet inte exakt eftersom att jag
slumrade till och vaknade av att hon satt och pratade. Bytte blöja på henne och gav
henne en flaska välling och hoppades att hon skulle somna om men det hade hon
inga planer på. Klockan gick och vid halv 5 ruttnade Patrik så då tog jag me mig
henne till vardagsrummet. Jag låg och kollade på tv och halvsov medan hon gick
runt och lekte. Hon kom och satte sig hos mig i soffan och vi mös fram till 6, då
skulle älsklingen åka till jobbet så Thea fick en ny blöja igen och en flaska välling
och sen somnade hon. Jag gick också och lade mig och sov vidare. Vaknade vid halv
9 och va så hungrig så jag åt frukost och 50 min senare vaknade Thea så då fick hon
frukost.

Trots natten har jag varit någorlunda pigg idag :) Förmiddagen tillbringade vi inne för
jag kände att det va så djävulskt varmt ute (vet att det blir värre och nej, vi kommer
inte sitta inne varje dag det är varmt ute). Vi lekte massa och åt lunch. Vid 2 tog Thea
sin lunch-vila och då passade jag på att stryka och sätta upp vardagsrumsgardinerna
och så fixade jag disken, hängde in tvätt, bäddade sängen och röjde hemma. Hon sov
i ca 1,5 timme och vaknade när gubben kom hem från jobbet.

Jag började me middagen ganska omgående då hela familjen va hungrig. Eftersom att
jag och Thea hade varit inne hela dagen och kvällen va så underbar så ville jag ut så då
knallade vi ner till badet och va där i drygt 1,5 timme och hade det jätte mysigt. Thea fick
gå barfota i gräset för första gången och det älskade hon :)




När vi kom fick Thea ta ett svalkande bad och så fick hon på sig en ren pyjamas :)



Och för tillfället gör vi inte så mycket. Thea går runt och leker (ska strax sätta mig me henne)
och jag och Patrik tittar på tv. Väntar på att outsiders ska börja och sen ska jag stoppa
stumpan i säng.

I veckan händer inte alltför mycket. Inte imorrn eller på torsdag iallafall. På fredag fyller ju min
älskade gubbe år så på kvällen har vi blivit hembjudna på middag hos hans föräldrar, det ska bli
jätte trevligt. På lördag förmiddag måste jag köpa solskyddskräm till Thea och byta hennes skor
och sen åka till visättra för att lämna henne. Efter det ska vi åka och handla och leta efter födelse-
dagspresent till Nova som vi ska på kalas hos på söndag :)

Men nu blir det en cigg innan outsiders men ha en trevlig tisdagskväll!!!!



Kommentarer
Anonym

Kommer patrik hem så tidigt som 15:30 ?

Har du slutat med vatten gympan?

Jag tycker att det är ett dåligt skäl till att inte gå ut att det är för varmt, ni ska ju vara i skuggan där var det inte lika varmt som i solen !

Varför har inte Thea något på huvudet som skydd mot solen?

2012-05-23 @ 08:24:43
Rebecca

Han börjar jobba halv 7, då får han sluta halv 4.

Nej, jag kör fortfarande vattengympa, dock inte lika ofta som förut och nu börjar kvällarna bli så fina då vill jag hellre umgås me familjen.

Jo, men säg det till en 15-månaders tjej att stanna i skuggan, det går inte. Dessutom är det knappt nån skugga på lekparker, inte igår iallafall.

Har har ingen solmössa, dem är för för liten, ska köpa en till henne på lördag. Hon har vanlig mössa men det blir ju så varmt för henne.

2012-05-23 @ 08:32:48
Anonym

Om patrik nu slutar halv fyra så fattar ja inte vrf han inte kan hjälpa till mer? Så ni ska stanna inne hela veckan för du inte har sol hatt å kräm. Skärpning. Åk å köp de sluta lata er

2012-05-23 @ 14:30:07
Rebecca

Han hjälper till mycket! Vem har sagt att vi ska stanna inne hela veckan? Igår va vi ute, idag har Thea varit ute. Thea har solhatt men den är för liten men på lördag ska jag köpa en keps till henne och solkräm :)

2012-05-23 @ 14:48:33
Anonym

Du måste prioritera om dina utgifter köp solhatt som behövs nu och vänta med trosor till Thea det är inget hon behöver redan eller har hon slutat med blöja???

2012-05-23 @ 14:51:13
Rebecca

Jag har redan köpt trosor till henne, skulle köpa solkräm i samma veva men dom som jag har fått rekommenderade va slut överallt. Och sen va jag tvungen att köpa mat för resten av pengarna men på fredag kommer föräldrapenningen så på lördag ska jag köpa keps och solkräm till henne :)

2012-05-23 @ 14:57:47
Anonym

Det var det som var fel prioriterat i enligt mig köp det hon behöver nu och vänta med det som hon inte behöver det närmaste året

2012-05-23 @ 15:21:58
Rebecca

Jag tycker inte att det va felprioriterat av mig, hon använder dom hela tiden och när hon har klänning är det perfekt me trosor under istället för strumpbyxor eller leggings. Dessutom kostade trosorna 25 spänn, solkräm kostar minst 130 spänn om man vill ha ett bra märke.

2012-05-23 @ 15:26:34
Anonym

Det var stora trosor om hon rymmer blöjan i

2012-05-23 @ 15:34:08
Rebecca

86-92 :)

2012-05-23 @ 15:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!