Torsdagskvällen hos oss

Hmm, nåt har hänt me Theas sömn. Hon har så länge jag kan minnas ALLTID sovit
hela nätterna men den senaste veckan har hon vaknat 1-2 gånger på natten, ibland
en kortare stund bara och ibland upp till ett par timmar. Nån som vet vad det kan bero
på? Hon blir aktiverad på dagarna (hon är ute minst 1-2 gånger och vi har varit ute 3
kvällar i rad efter middagen.

Hur som haver. Idag har vi hållt oss inne hela dagen och det va nog lika bra. Hela
förmiddagen va Thea på ett djävulskt humör, trots att hon sov till 9 va hon jätte trött
redan vid 10 så jag kämpade me att hålla henne vaken fram till kvart i 12, då fick hon
lunch och sen fick hon sova. Då sov hon till halv 2 och sen va hon mycket gladare :)
Vi lekte inne och på balkongen :)

När gubben kom hem tog vi en promenad ner till centrum för att köpa lite till middagen
och mer frukt, kom hem och gjorde middag. Då tog Thea en tupplur på knappt 10 min.
Vi käkade och sen begav vi oss ut igen. Tog en omväg bort till en lekpark och sen fick
Thea leka av sig lite och så promenade vi bort till OKQ8 och sen hem. Va ute i drygt 1,5
timme. Jätte skönt!




Vi fikade lite när vi kom hem och sen tog jag och Thea ett svalkande bad innan det va dags att
göra henne redo för natten. Hon sover nu, gubben kollar på tv och jag väntar på att fråga olle
ska börja innan vi ska hoppa i säng.

Hörs imorrn kväl!




Kommentarer
Sophia

Du ser smalare ut =) Duktig du är!

2012-05-24 @ 22:48:56 | http://cupcakediva.blogg.se/
Anonym

Hon sover många gånger på dagen, även de små tupplurarna räknas! Hur många timmar /dygn är hon vilande dvs i sin säng eller sittande i vagnen (att åka vagn är ju också en form av vila ,hon är ju inte aktiv då)

2012-05-25 @ 07:45:25
Rebecca

Sophia: Åh tack :) Men jag tycker inte att jag ser sådär pass smal ut i verkligheten =/ haha



Anonym: Jag är osäker på om det har nåt me det att göra för hon har kunnat sova en stund efter middagen utan att vakna på natten. Annars sover hon bara en gång och det är efter lunch. I sängen är hon i princip aldrig om hon inte ska sova och i vagnen sitter hon absolut högst 1 timme om dagen (när jag är ute och promenerar) men annars får hon springa fritt och leka. Önskar att jag kunde låta henne gå mer men när vi går nära större bilvägar så är det för farligt för hon gör som hon vill, hon lyssnar inte alls och går åt ett helt annat håll.

2012-05-25 @ 08:08:36
Anonym

Prova att ta bort sovandet efter middagen, barn ändrar sina behov.

Hon sover ju ganska många gånger trots att hon sover länge på morgonen, mina vaknar vid 6:30 på morgonen!men de läggs senast 19:30,så vi har kvällen "fri" och den lilla sover 1-2 tim ca 12-14

2012-05-25 @ 08:43:58
Rebecca

Hon sover aldrig efter middagen. Som sagt så sover hon VANLIGTVIS efter lunch, antingen mellan 12-halv 2 eller halv 2 och halv 4. Jag föredrar den tidigare tiden. Alla stunder som hon sover utöver det hör inte till vanligheterna.

2012-05-25 @ 09:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!