Barnvakt eller inte?

Jag tycker inte att man är en sämre mamma om man vill umgås själv me sin sambo
emellanåt eller få lite egen-tid eller kunna sova ut nångång. Endel har inget behov
alls över att lämna bort sitt barn och andra har större behov av det men det betyder
inte att man inte älskar sitt barn för det. Thea är snart 15 mån och hon har sovit borta
ca 3-4 gånger vilket jag inte tycker är speciellt ofta. Dessutom är det bra för henne att
komma bort från mig och pappa (framförallt mig eftersom att hon är så mammig). Nej,
jag ser inget fel me att lämna bort henne emellanåt. Om ni tycker att jag är en dålig
mamma för det så fine, det är er åsikt!

Patriks mamma tog ju henne efter valborg för att hon va sjuk och hon tyckte att vi
behövde få sova en hel natt (framförallt patrik som jobbade). Så då hade vi inte så
mycket att säga till om och jag förstår att Patrik verkligen behövde det. Och nu på
lördag ska hon sova hos min moster för nu behöver jag verkligen få sova ut och umgås
lite på tu man hand me Patrik. Nästa helg kommer vi lämna bort henne några timmar för
då ska vi ev ut och äta på vår favoritrestaurang för att fira våra födelsedagar lite. Och
nästa månad ska vi ev på bio.

Det är väldigt sällan som jag och Patrik kommer ut och gör nåt på egen hand och sen att
det blir så att det kommer väldigt tätt kan vi inte göra så mycket åt. Och det är bara just
nu, annars går det flera månader mellan gångerna som Thea sover borta. Och Thea har det
toppen både hos min moster och hos sina farföräldrar.

Tycker att var och en ska få göra som dom vill! Alla har olika behov.

Nu me det sagt ska jag och dottern bege oss ut i värmen :D Kommer ett "vanligt" inlägg ikväll.



Kommentarer
Anonym

Hur många timmars sömn behöver du ? Thea sover ju 21-07 dvs ca 10timmar/natt,

Jag tror att du är uttråkad och vill sova bort tiden och ditt liv!

2012-05-21 @ 19:00:48
Rebecka

Jag är ingen som skulle kunna sova bort hela dagarna men nångång skulle jag vilja sova till halv 9. Det räcker för mig, mer än så begär jag inte. Thea somnar vid halv 9, inte kl 9. Uttråkad? Ja, emellanåt är jag uttråkad men jag gör det bästa av varje dag och är ute mycket och leker me Thea. Jag vill verkligen inte sova bort mitt liv!!!

2012-05-21 @ 20:02:17
Anonym

Hur många timmar behöver du sova/dygn ?

Om du får sova för lite när Thea sover minst tio timmar , när går du/ni och lägger er ?

2012-05-21 @ 20:52:54
Rebecca

Jag och min sambo går och lägger oss runt 22-tiden men vi somnar nog inte förrän vid 23. Vi har provat att lägga oss vid 9 men då är varken han eller jag trött så då ligger vi ändå vaken ett par timmar.

2012-05-21 @ 21:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!