Veckan fortsätter ...

I samma takt som vanligt :)



Thea har haft lite feber, det började igår eftermiddag då jag kände att hon va brännhet
och då hade hon 39,9 i feber så hon fick en alvedon. Hon va även jätte hård i magen så
Patrik "retade" henne lite och då kunde hon äntligen bajsa. Hon sov lite oroligt under natten
så vid 5-tiden lade jag henne i vår säng och då sov hon gott ända fram till halv 10 :) Hon
hade lite feber på förmiddagen plus världens diarré, det bara rann nerför benen på henne
så hon fick ta ett svalkande bad. Efter det va febern borta och likaså diarrén. Tror att
det berodde på att hon råkade svälja sjövatten från när vi va och badade för hon är inte
sjuk. Hon är pigg och precis som hon brukar. Och hon har varit frisk hela dagen, ingen
feber, ingen diarré :D

Men vi har varit inomhus idag och lekt och myst :) Jag lät henne sova lite längre efter
lunch eftersom att hon hade sovit oroligt inatt. När gubben kom hem så fick Thea lite
middag och sen åkte vi till södertälje för att hälsa på min farmor som så gärna ville
träffa Thea (hon har träffat Thea ca 3-4 gånger sen hon föddes) och hon åker till finland
på torsdag och är borta hela sommaren. Men vi fikade och farmor hade jätte mysigt me
Thea. Sen berättade farmor att hon hade fågelbo på balkongen me ungar i så då kikade
vi och såg två små dunbollar, så söta!

Här kommer lite bilder från ikväll :)





Vi va där i ca 3 timmar och klockan va närmare 8 innan vi började röra oss hem igen men
vi hade två stopp på vägen. Va tvungen att springa in på maxi för att köpa bindor och sen
köpte älsklingen kycklingsallad på robbans till middag. Vi kom hem en timme senare och då
nattade vi en jätte trött tjej som somnade nästan direkt. Får se hur natten blir då :P

Jag och gubben sitter och kollar på film, ska väl snart ta en dusch och sen sova. Imorrn blir
det äventyr uppe i Visättra me M :)

Hej då!




Kommentarer
Anonym

En fråga bara. Hur kan man "reta" någon så den börjar bajsa??

2012-05-29 @ 22:25:22
Anonym

Har du slutat med vattengympan?

2012-05-30 @ 09:20:52
Rebecka

Nej, jag har inte slutat. Men har tagit en paus då jag har tappat motivationen för det men ska försöka börja igen nästa vecka :-)

2012-05-30 @ 09:22:18
Anonym

23 maj skriver du att du ska vara stenhård med vattengympan nästa vecka, det är väl denna vecka du menar då? Men som många gånger förr så ändrar du dina mål till "nästa vecka", tror du på det själv att du ska börja nästa vecka.

I höstas var ditt mål att gå ned i vikt till sommaren har du gjort det ? Hur många kilo är det totalt som du har minskat i vikt

Du skriver vid flera tillfällen att du är trött på att vara tjock, då måste du göra något åt det nu inte "nästa vecka"

2012-05-30 @ 11:20:09
Anonym

Varför äter ni inte middag tillsammans utan Thea får äta middag ensam och ni äter senare

2012-05-30 @ 11:41:37
Rebecka

Vi äter alltid middag tillsammans men eftersom att vi skulle bort igår så hann inte jag och gubben göra middag innan så vi prioriterade att Thea hann äta middag innan.



Jo, men jag va jätte trött i måndags kväll och hade verkligen ingen lust bara. Men du har rätt i att det blir väldigt mycket "nästa vecka" men det är självdisciplinen som inte riktigt finns där. Men på måndag och ända fram till semestern ska jag försöka komma iväg en kväll i veckan på vattengympan :-)

2012-05-30 @ 12:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!