Börjar bli rastlös nu!

Nu börjar rastlösheten smyga sig på. Magen är fortfarande inte okej men jag är så trött
på att bara sitta inne. Å andra sidan va det skönt me lite "ledighet" men då vill man ju må
bra också. Men nästa vecka blir det jobb igen :D åh, jag lääääängtar! Min svärmor tror
att det kan va stressmage iochmed att jag har jobbat rätt intensivt under en längre
period nu och
 
Det va så roligt när jag lämnade Thea imorse. Hon sprang genast fram till en pojke som
går på hennes avdelning och gav honom en stor kram. Tydligen är dom lika bra vänner
som ovänner, dom kramas ofta och leker men dom ryker ihop ofta också :P haha. När
hon hade kramat honom sprang hon till en liten tjej som också går på hennes avdelning
och gav henne en kram och den här tjejen va lite motvillig men Thea gav sig inte och då
kramade den här flickan tillbaka. Trodde nästan hon skulle krama varenda unge på
gården men dom kramarna fick räcka. Hon vinkade åt mig och då gick jag hemåt.
 
 
Idag har det bara blivit massa filmtittandet, har inte haft energi till att göra nåt annat. Är
så slö idag. Haha. Och vädret gör det ju inte bättre heller. Kallt, grått och bara usch.
Pratade iallafall me M i över en timme och det va roligt. Va länge sen man träffades
nu men sen jag började jobba har jag varken tid eller ork för nåt annat än att komma hem,
äta middag, bada Thea, mysa lite me henne innan hon ska sova. Men den 24e bestämde
vi iallafall att åka till brisak tillsammans, det ser jag fram emot :) Och imorrn kväll/helgen
ska väl herr nilsson och min gubbe byta däck tillsammans, förhoppningsvis blir min mage
bättre, då kan jag följa me så kan jag och frun tjattra, gubbarna byta däck och ungarna
leka :P  Men vi får väl se.
 
Vill ju till badhuset också, får se om vi kanske tar det nästa helg :) Den här helgen ska vi ju
åka och tända ljus för dom döda och FÖRHOPPNINGVIS åka upp till min moster. Håller på
och blir galen på henne! Haha. Men det vore iallafall jätte roligt men det får vi också se. Patrik
skulle verkligen behöva klippas och det är hon som klipper honom nämligen. Då spar man
några hundringar på det. Ja, vi får väl se hur det blir me helgens planer. Vill även till biltema
och kolla på julklappar till Thea och lite så. Sen ska vi ordna barnvakt vid 3 tillfällen fram till
jul. Dels när vi ska till brisak, sen ska jag och gubben ut och käka och sen när vi ska storhandla
all julmat och fixa det sista inför julafton.
 
Vi gick och hämtade Thea så fort älskpälsk kom hem och hon va hekt död så hon fick sova en
timme och sen satte jag igång me middagen och så åt vi. Som vanligt efter maten tog jag och Thea
ett bad och sen satt hon i soffan och åt mandarin som hon skalade helt själv :D Patrik ville hjälpa
henne men hon vägrade och vips så hade hon skalat den, vår duktiga prinsessa! Vid halv 8 fick hon
borsta tänderna och sen nattas, hon somnade me desamma.
 
Nu sitter vi och glor på det här uppfinningsprogrammet som började idag, rätt fiffiga uppfinningar :)
Sen får vi se om det blir nån film eller om vi ska hoppa i säng.
 
 
 
Vi höres och störes imorrn :D
 
 



Kommentarer
Anonym

Planerar du redan för julmaten, ska ni bli så många att du behöver planera inköpen 7-8 veckor i förväg ?

Svar: Jag planerar inte direkt, sitter bara och funderar på vad jag ska köpa, hur jag ska duka osv :) vi kommer bli 7 st :)
Rebecca

2012-11-02 @ 08:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!