Har äntligen börjat

Idag började jag äntligen det oändliga arbetet me att gå igenom alla tiotusentals bilder på både datorn och externa. Det första är att sortera alla bilder så dom hamnar i rätt mapp, när det är klart ska alla bilder gås igenom och rensas och så måste jag ta bort alla dubletter. Det är ett evighetsgöra som man i princip bara kan göra när man är barnledig. Eller en stund på kvällen när Thea lagt sig. Men det är roligt att se gamla bilder från BB och när Thea va en liten bebis, eller bilder från när jag va en liten bebis. Nä, dags att fortsätta så att man kanske hinner bli klar idag :) Hör av mig ikväll!



Kommentarer
Anonym

Vilken tur att du är sjuk så du kan göra detta viktiga arbete istället för att arbeta!

Svar: Det är väl lika bra att passa på när man kan. Har ingen lust att smitta barn och personal me feber och halsfluss!
Rebecca

2012-11-16 @ 12:41:07
Anonym

Har du halsfluss så måste du ha antibiotika till dig och hela familjen , vilket de vet på vårdcentralen som har provtagit dig och satt den diagnosen på dig.

Svar: Patrik hade halsfluss förut men han fick ingen antibiotika, det gick över efter en vecka. Fast han hade ingen feber, bara ont i halsen.
Rebecca

2012-11-16 @ 13:34:36
Anonym

Ont i halsen är inte samma sak som halsfluss , men har man halsfluss så gör det ont i halsen.
kan vara virus och behöver inte vara bakterier

Svar: Jag har ont i halsen, kan knappt svälja eller prata. vad det än är så har jag ingen lust att smitta dom på jobbet. Och me tanke på att jag har feber hela tiden så vore den en dum idé iallafall.
Rebecca

2012-11-16 @ 13:47:41
Anonym

Då vet du inte om det är halsfluss, men det låter väl bra i din hypokondriska värld med en diagnos även om den är " hemtillverkad" efter dina egna morbida önskemål

Svar: Undra vem det är som hypokondrisk egentligen? varför låter du inte bara mig va? att hålla på såhär är ju bara sorgligt och patetiskt!
Rebecca

2012-11-16 @ 13:54:16
Anonym

Det sorgliga är din inställning till arbete och sjukdom.
Sitter det i dina gener må tro

Svar: Min inställning? Så sent som igår skrev jag till en nära vän att jag va beredd att jobba idag om jag mådde bättre men hon och flera andra avrådde mig. Så kom inte och snacka om min inställning!
Rebecca

2012-11-16 @ 15:34:58
Anonym

Då är det väl dina gener

Svar: Det är väl mycket möjligt men jag har iallafall ett jobb för tillfället som jag älskar!
Rebecca

2012-11-16 @ 16:19:38
Anonym

Vem tar hand om Thea när du sitter och bloggar hela eftermiddagen ?
Du verkar inte så sjuk mer arbets skygg

Svar: Jag ligger i sängen och svarar från mobilen. Patrik är ju hemma och han är hennes pappa. l
Rebecca

2012-11-16 @ 17:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!