Ingen bättring i sikte :(

Det känns som om jag aldrig kommer bli frisk :( Har ätit penicillin i 2 dagar nu och det blir
bättre för nån timme men sen får jag så jädra ont igen. Men febern verkar förhoppningsvis
ha försvunnit, vaknade dock upp imorse me svettfuktiga sängkläder så man ska väl inte
ropa hej än. Orken och energin kommer och går, den me.  I förmiddags va jag tvungen och
lägga mig en timme men sen orkade jag faktiskt gå ut en stund. Patrik skulle nämligen
förbi sitt jobb en snabbis och sen handla och precis bredvid finns en lekpark så vi slog två
flugor i en smäll medan halämnade sina noter och handlade så gick jag och Thea till
lekparken. Va väl ute i ca en halvtimme men det räckte för både mig och Thea. Thea
somnade när vi kom hem och luften gick ur mig också.
 
 
 
Ikväll blev det soppa till middag igen men just nu blir det bara flytande mat, har faktiskt inga
problem me att äta flytande mat, just nu är det godast me varma soppor :)
 
Annars är den här kvällen bara bläääää. Känner sån press när jag har hemma och sjuk, kan aldrig
koppla av. Det känns som om alla bara suckar och tänker: Inte nu igen, när jag sjukanmäler mig.
Men man kan ju inte rå för att man blir sjuk och jag vill inte gå tillbaka till jobbet för tidigt heller.
Visst, jag skulle kunna gå till jobbet imorrn men jag skulle inte göra ett bra jobb, jag skulle inte
orka leka/pyssla/se efter barnen osv osv, jag skulle inte ens kunna prata me dom. Då är det bättre
att va hemma tills jag känner mig återställd och sen köra järnet :D  Men nu blir jag hemma imorrn
och på tisdag för närvarande, sen får jag se hur jag mår. Jag hoppas verkligen att pencillinet börjar
ge nån långvarig effekt snart. På torsdag kommer chefen och jag skulle verkligen behöva prata me
henne om mitt schema, förmodligen kommer jag inte kunna göra nåt åt det för jag är ju fortfarande
tim.anställd, tror jag iallafall, men det skadar ju inte att höra.
 
Ikväll har vi haft en trött och pipig tjej. Tror hon börjar bli sjuk också. Hon somnade i soffan strax efter
kl 7 och det har inte hänt på säkert 6-7 månader. Så det va bara att lägga henne i sängen. Men hon
ska till dagis imorrn iallafall och så får jag väl se om dom ringer därifrån eller om det bara va nåt
tillfälligt ikväll.
 
 
Vi ska väl kolla på beck och sen sova. Imorrn ska jag fortsätta vila, börjar bli så tråkigt. Vill iväg till
jobbet och alla underbara barn. Vill vara där så mycket som möjligt som möjligt nu eftersom att
tiden "går ut" den 21 december. Det är 5 veckor som troligtvis kommer gå alldeles för fort.



Kommentarer
Anonym

Ja fem veckor är inte många arbetsdagar du arbetar ju inte mer än tre av fem dagar /vecka

Svar: Jag arbetar ju 5 dagar om inget inträffar så som sjukdom eller vab. Jag hoppas verkligen att jag får hålla mig frisk resten av tiden.
Rebecca

2012-11-19 @ 07:44:15
Anonym

Det vanliga är väl ändå att du är frånvarande ca två dagar/ vecka.
Thea kanske har haft tråkigt och därför har varit "gnällig". men du hoppas nog på en anledning att vara hemma fler dagar. Antibiotika brukar göra en frisk på dag tre, så du bör kunna arbeta på tisdag, då går du ju in på fjärde dygnet med behandling

Svar: Inte om jag är sjuk eller vabbar, då finns det ingen anledning för mig att va hemma. Jag vill verkligen ha Thea hemma när jag själv inte mår bra. Hur tänker du egentligen? Thea hade vit lös avföring igår kväll plus förkylning och hosta. Förhoppningsvis kan hon gå tillbaka till dagis imorgon. Jag har sagt till mitt jobb att jag kommer på onsdag, blir lättare för dom att skaffa vikarie för två dagar direkt istället för att jag ska vela och ha mig.
Rebecca

2012-11-19 @ 08:53:53
Anonym

Thea är lös i magen hosta och förkyldoch du planerar att lämna henne på dagis nästa dag, hur tänker du?

Svar: Jag planerar ingenting. Allt beror på hur hon är idag. Idag har hennes avföring varit okej men hon är snorig och så. Och va det inte du som skrev att jag ville att Thea skulle va sjuk så jag fick va hemma extra?!? Som sagt,hur tusan tänker du? Kan du inte bestämma dig för vilken åsikt du har.
Rebecca

2012-11-19 @ 09:06:35
Anonym

Vad har du för problem med ditt schema

Svar: Jag va tvungen att kolla upp vilken fredag det va den här veckan men frågade en kollega. Annars är mitt schema helt okej. Kommer bli väldigt långa dagar för Thea dom dagar jag öppnar men det är är högst två dagar i veckan i 2 veckor så det ska nog gå bra :-)
Rebecca

2012-11-19 @ 10:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!