Konstant stressad =/

Inatt kändes det som om Thea vaknade en miljard gånger, jag va ialla fall uppe 6 gånger
och så vet jag att patrik va uppe nångång också. Va mer död än levande imorse. Hade
verkligen ingen lust att lämna min varma, sköna säng. Men efter en dusch så hade jag
piggnat till en aning. Thea va så glad imorse och gick så fint till dagis utan att hålla mig
i handen (förutom över vägen). Jag fick en snabb puss innan hon satte sig för att titta i
en bo. Haha. Just som jag hade lämnat Theas dagis bubblade min mage till och jag kom
på att jag hade glömt ta imodium så jag va tvungen att springa upp, gå på toa och ta
en tablett. Sen kunde jag lugnt röra mig mot jobbet. Fast jag kom för sent, eller ja. Jag
kom i precis rätt sekund men för sent för mig :P haha.
 
Förmiddagen va lugn men efter lunch stressade jag upp mig och varenda situation va
stressande. Det är hanterbart men jag gör inte ett bra jobb när jag är stressad till 1000
och har 100 bollar i luften föutom den pedagogiska biten som jag knappt hinner me.
Att jobba på förskola är så mycket stressigare än man tror. Man ska hinna diska på en
viss tid, man ska hinna äta på en viss tid, man ska hinna me dittan och dattan innan en
viss tid, man har 10 ungar att klä på samtidigt som bara skriker. Ja, jag är konstant
stressad på jobbet, även när det är lugnt så är jag stressad. Jag skulle verkligen behöva
lära mig att stressa ner och bli mer avslappnad. Förhoppningsvis blir det bättre nästa
vecka. För den här veckan har varit extrem! Och så brukar det inte alltid va.
 
 
Jag fick iallafall skjuts hem, älsklingen och Thea kom och hämtade mig <3 Thea börjar
bli sjuk. Hennes förskola hade ringt patrik vid 2-tiden och sagt att hn va hängig så han
åkte och hämtade henne vid 3. När vi kom hem tog vi tempen på henne och den visade
39, gav henne en ipren och sen vart hon en ny tjej igen. Energisk, glad och full me bus.
Haha. Misstänker även att hon har ont i halsen. Men hon är iallafall feberfri så vi får väl
se imorrn hur det blir. Antingen blir det dagis eller så är jag hemma och vabbar. Patrik vill
inte va hemma och han tycker att det är onödigt att va hemma om hon ändå är frisk och
mår bra. Jaja, får se vart det slutar imorrn.
 
 
Hur som helst så har vi iallafall uppföljningssamtal för Thea på förskolan imorrn halv 10 och
efter det är det meningen att jag ska till jobbet. Ska iallafall bli intressant att höra va dom har
att säga om vår lilla sessa :)
 
Sen har jag suttit och funderat på om jag ska slå till på en ny soffa nu när jag har råd :P För
uppenbarligen har jag planer på att shoppa så mycket så varför inte slå till på stort och köpa
en ny soffa, eller en ny tv kanske? Eller en iphone! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för
att ni tar illa upp för att jag vill passa på att köpa sånt som jag aldrig har råd att köpa annars.
Jag shoppar inget onödigt, inget lyxigt eller extravagant, inget jätte dyrt. Bara sånt som vi har
pratat om länge men aldrig haft råd att köpa förrän nu. Så om ni blir upprörda så ber jag så
hemskt mycket om ursäkt. Jag har inga som helst planer på att bränna hela lönen på några
dagar. Ska lägga undan pengar till nästa månad och räkningar också.
 
Nu ska jag på balkongen en snabbis och sen vänta på att greys börjar innan jag hoppas i säng.
 
Toodiiloo!



Kommentarer
anna

Varför kan aldrig patrik vara hemma med er dotter för?
verkar alltid vara du som är det och det är inte så smart med tanke på att du inte har fast anställning.

Svar: Han har varit hemma mycket me henne också och sen förlorar vi mindre pengar på att jag är hemma.
Rebecca

2012-11-15 @ 12:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!