Men va fan!

Igår eftermiddag bärjade jag få ont i halsen och på kvällen fick jag feber. Inatt har jag frysit så
att jag bara låg och skakade, sen tog jag en alvedon och då vaknade jag på morgonen me
dyngsura sängkläder. Kunde knappt prata imorse, hade så ont i halsen. Tog en till alvedon
och sen sov jag vidare till 8. Tog en snabb dusch (mådde bättre efter den sista alvedonen)
och strax innan halv 10 kom patrik hem så jag kunde gå på uppföljningssamtalet på Theas
förskola. Både jag och Patrik kände att det vore mer givande för min del om jag gick.
 
Samtalet gick bra, dom hade bara bra att säga om Thea. Hon är alltid så glad och energisk.
Hon älskar att leka me dom stora barnen och att vara ute för där har hon möjlighet att verkligen
springa omkring. Hon är bäst i gruppen på att lyssna och förstå, hon gör som hon blir tillsagd.
Hon är snäll mot alla barnen. Hon vill va me överallt och hon hänger me i sångerna och rörelser.
Det hennes pedagoger vill göra är att hjälpa henne mer me språket samt fortsätta utveckla hennes
sociala kompetens för hon är ju väldigt social och ska kramas me alla så det ville dom ta tillvara
på.
 
Efter samtalet så va jag tvungen att gå ner till centrum för att köpa lunch till thea men det skulle
jag inte ha gjort. Kom hem och Patrik åkte till jobbet igen. Då kom febern tillbaka och jag låg totalt
utslagen hela dagen, klockan va närmare halv 5 innan jag klev upp. Va uppe kortare stunder för att ge Thea nåt att äta och gå på toa. Men Thea har
varit en ängel, hon måste ha märkt att jag inte mådde bra för hon har suttit i soffan och tittat på
barnprogram medan jag har legat och vilat. Men samvetet har tärt på mig, idag har jag inte orkat
ägna henne nån uppmärksamhet alls knappt, jag orkade inte ens gå upp och fixa lunch till henne!
Har som sagt varit helt utslagen idag och mått skit. Va så underbart när Patrik kom hem, han tog
hand om Thea och han rådde om mig. Tvingade mig att få i mig vätska och en macka.
 
 
Tog en ipren för nån timme sen och nu börjar jag känna mig som en människa igen. Halsen gör
fortfarande ont och jag är inte frisk men jag är än så länge feberfri och det är underbart! Thea
ligger och sussar och om en halvtimme ska patrik se antikjakten och sen ska väl vi sova. Imorrn
blir jag hemma också, har ju haft feber i ett dygn och jag är inte frisk än. Men Thea är frisk så hon
får gå till dagis imorrn så kan jag ligga och vila och sova och veta att hon har det bra.
 
Ha det bra!



Kommentarer
Anonym

Fick Thea ingen mat på hela dagen då? Om du inte orkade gå upp och göra lunch? :/

Svar: Hon fick frukt, nyponsoppa och macka så hon behövde inte gå hungrig.
Rebecca

2012-11-15 @ 22:14:32
Anonym

Han är ju på arbetet dagtid eller ?

Svar: ja, hur så?
Rebecca

2012-11-16 @ 12:14:39
Madde

Det är nästan så att soc borde kopplas in... Hur kan du låta Thea som inte ens är två år sköta sig själv medan du sover?

Svar: men herrgud! jag sov i 40 min, under tiden satt thea i soffan och kollade på barnprogram och sen somnade hon. dessutom är jag lättväckt och vaknar så fort hon låter.
Rebecca

2012-11-16 @ 14:27:56
Anonym

Du orkade inte fixa lunch till henne eller var det inte det du skrev men du var till centrum och handlade eller hur var det ?
Vad innebär att du var utslagen hela dagen+
Var du inte på utvecklings samtal också
Var det inte samma dag eller??????

Svar: Som sagt, jag mådde bättre igår förmiddags. Annars hade jag aldrig orkat me samtalet eller att gå ner till centrum men när jag kom hem så kom febern igen och jag va sängliggandes men jag sov inte mer än dom här 40 min.
Rebecca

2012-11-16 @ 15:39:33
Anonym

Att vara utslagen hela dagen innebär det att vila/sova i 40 min ?

Svar: Jag va sängliggandes men jag sov inte mer än 40 min.
Rebecca

2012-11-16 @ 15:45:07
Anonym

Varför köpte du inte mat utan nyponsoppa till lunch åt din dotter

Svar: Jag köpte riktigt lunch till henne men blev sen sängliggandes
Rebecca

2012-11-16 @ 17:11:53
Felicia bucknell

Men FÖRBANNADE jävla idioter! Låt Rebecca vara ifred! Ni kan tycka och tänka precis va fan ni vill om henne men att hota med socialen är det fräckaste man kan göra. Thea LIDER inte och det finns INGEN anledning att säga det. Min unge går också långa dagar ibland på dagis, får yoghurt till lunch och middag när både mor-far och dotter inte orkar mer. Som gravid med andra barnet slumrar jag också till ibland i soffan när lillan tittar på film, i ett hem med två föräldrar är man också två att hjälpa till!
Sluta märka ord - sluta hota henne och sluta bete er som djävla jubel töntar. Har ni inget bättre för er - och om inte, så kan ni i alla fall skriva ut era riktiga namn! Puckon!


Svar: Oj! Wow! Tack :) Blev lite halvt chockad, trodde inte att du av alla läste min blogg. Men det är roligt :) Och grattis till andra graviditeten :D Hoppas allt är bra me er och london (din dotter hette så va?)
Rebecca

2012-11-22 @ 20:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!