Sjuk för jämnan :(

Alla förvarnade mig om att vi (jag och patrik) skulle få vabba mycket under theas första
år på dagis men ingen varnade mig för att jag skulle va hemma var och varannan dag när
jag började jobba efter 100 år hemma =/ Är ju sjuk var och varannan dag. Idag va det
feber och illamående. Verkar ha nåt skit som inte vill bryta ut :( Håller på och blir galen!
Men jag får va glad att Thea är frisk och kry än så länge, hon har inte varit hemma en
dag sen vi slutade me vällingen och hennes mage blev bättre :D Sammanlagt kanske
hon har varit hemma i drygt 2-2,5 vecka sen i början av september.
 
Lämnade Thea på dagis och det gick bra. Hon hade inte ens tid att säga hej då. Jag
gick ner till centrum och köpte frukost och när jag kom hem fick jag frossa och illa-
måendet kom, tog tempen och hade då 38.9 så det va bara att sjukanmäla sig. Åt
min frukost och sen kröp jag upp i soffan och kollade på tv. Tog ett varmt bad efter
lunch, sen blev det en film och sen lade jag mig i sängen och sov tills älsklingen kom
hem. Febern va borta och illamåendet kom och gick men jag hade återfått energin
iallafall. Jag och Patrik gick och hämtade Thea tillsammans, hon va fullt upptagen me
att sitta på en cykel när vi kom och hon blev så glad när hon såg hon. Hon satt kvar på
cykeln och skrattade så hon nästan ramlade av. Personalen sa att hon verkade förstå
skämt eller att man skojade för då skrattade hon tydligen :P haha. Och hon fick så mycket
beröm för sina ytterkläder, att dom va rejäla och att man kunde ta bort innerjackan och
massa sånt :)
 
Vi kom hem och jag började middagen. Thea va för en gångs skull på bra humör, hon satt
i köket och lekte me lite vatten i en stor bunke och åt en banan. Vi åt spaghetti och köttfärssås,
sen kollade vi på barnkanalen innan det va dags för henne att bada. Vi lekte en stund, hon
sprang och jagade mig och jag gömde mig, det va verkligen poppis :) Men när pappa gjorde
samma sak blev hon ledsen. Sen fick hon leka i vår säng och vi busade me henne. Jag frågade
henne om hon skulle torka bort bajs från sin docka så hon gick och hämtade lite papper, lade sin
docka på vardagsrumsbordet, hon lyfte upp dockans ben och så torkade hon rumpan och sen
gick hon och slängde pappret i toaletten :) Sen blev hon trött och satt i min famn innan det va dags
för kvällsrutinerna och läggdags. Nu är det snart 2 veckor sen vi slutade me vällingen och det har
inte varit nåt problem alls. Hon har även slutat bajsat på nätterna så nu får man sova en hel natt.
 
 
Sitter och tittar på det här programmet "aldrig mer fet" och känner hur ångesten kommer som
en bomb. Skulle gärna va me i ett sånt program och få hjälp me träningen och kosten.
Motivationen finns men inte själva upplägget. Jag är verkligen så trött på att va fet. Trots att
jag har gått ner 13 kg så har jag lång väg kvar till att nå en sund vikt och va nöjd me mig själv.
Och nu när jag har börjat jobba finns varken tid eller ork till nån träning och det tär på samvetet
för jag saknar verkligen träningen eller bara komma iväg nån kväll och simma. Det är så
jobbigt när tiden inte räcker till för jobb, träning och familjen. Men jag får göra det jag kan, det
är att motionera, vilket jag redan gör, bli bättre på kosten och verkligen försöka sluta me
läsken. Läsken är den största boven, jag är verkligen beroende och får abstinens om jag inte
får läsk. Nä, har sagt det tusen gånger förut men jag måste få ordning på min vikt. Kanske
dags att bli medlem på vv nu när man har råd :)
 
Ha en bra kväll på er nu! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!