Skönt att va tillbaka!

Thea är inne i en period där hon vaknar på nättern, oftast i samband me att hon har
bajsat. Som tur är somnar hon oftast om när hon har fått ny blöja. Men klart det sliter
på en att gå upp på nätterna när man jobbar men samtidigt så kan man ju inte lära Thea
att bajsa innan läggdags. Får bara hoppas att det är nåt övergående.  Hon har ju börjat
bli medveten om blöjan så nu tar hon gärna av den så fort hon får tillfälle och hon säger
till när hon har bajsat. Hon ratar pottan så vi har provat toaletten men inget än så länge
men hon har ju all tid i världen på sig. Vi har ingen brådska me att göra henne blöjfri
men klart att man kan pröva nu när hon själv är medveten. Det kommer när det kommer :)
Imorse va Thea ledsen när jag lämnade henne, hon hade precis klämt sig i dörren på
dagis men det hade visst gått över fort. Jag gick hem, tog en dusch, åt lite lunch och
kollade dotorn innan jag begav mig till jobbet vid halv 12. Satt och snackade lite goja
me köksan innan jag började. Va härligt att träffa mina goa ungar igen :D Vi satt och
pysslade och lekte, sen va det mellis och sen hade vi det bara mysigt me fortsatt pyssel.
Va bäcksvart vid 4 när jag slutade, usch. Jag och Patrik gjorde sällskap och hämtade
Thea. Dom va ute på gården i mörkret och hon gungade gungbräda :) haha. Hon blev
iallafall glad att se oss :)
Kom hem, lade Thea, gjorde middag, väckte henne, åt, tog ett bad och sen va det dags för
henne att sussa.
 
Jag och min stora älskling sitter och kollar på tv, men det finns verkligen inget att se. Får väl roa
mig me nåt på nätet.
 
Imorrn blir det jobb mellan 13-17. Men vi hörs väl imorrn då :P
 
 



Kommentarer
Anonym

Vad tror du om att inte låta henne sova vid 17-tiden , då skulle hon förmodligen sova hela natten.
Jag tycker att ni skaskippa potta och toalett nu hon bör nog vara minst två år innan det är aktuellt med det, risken finns annars att hon vägrar att använda potta senare .

Svar: Då får hon ingen mat för då är hon för trött och för hysterisk för att äta. Inatt sov hon hela natten trots att hon sov efter dagis en stund igår. Men inatt hade hon inte heller bajsat som jag tror är orsaken till att hon vaknar.
Som jag sa, vi har ingen brådska me att göra henne blöjfri men är hon utan blöja och man märker att hon ska göra nåt så har vi testat att sätta henne på toaletten för att se bara. Jag tänkte inte börja pottträna henne på allvar förrän i vår/sommar om hon nu inte visar tidigare att hon är redo.
Rebecca

2012-11-06 @ 07:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!