Finally friday!

Igår slog jag nog fasiken personligt rekord i trötthet. Haha. Gick och lade mig innan 22,
och totaldäckade, märkte inte ens när patrik kom och lade sig. Vaknade en snabbis på
natten och tänkte att patrik fortfarande va uppe och kollade på tv men då låg han bredvid
mig och snarkade för fullt. Och imorse va det så otroligt segt att gå upp, jag va verkligen
tvungen att kämpa för att orka öppna ögonen. Hatar såna mornar.
 
Men Thea va iallafall pigg på väg till dagis :) Dom håller på och gräver upp marken på vår
"genväg" till dagis så vi måste gå runt (vilket ungefär tar 1-2 min längre) haha. Och Thea
va så duktig och höll min hand hela vägen nästan. Sista biten fick hon gå själv :)
 
Jag kom till jobbet strax efter halv 8, började 8 så jag satt i personalrummet och halvsov
lite =/ Jag och min kollega gick iväg till en annan förskola i närheten me några barn för
den förskolan har ett lekrum fyllt me stora, tjocka madrasser, kuddar, gungor och massa
skoj så vi va där i ungefär 1 timme och kom tillbaka lagom till samlingen innan lunch :)
Har haft en bra dag på jobbet, helt enkelt men det är så skönt me fredag. Jag har iallafall
beslutat mig för att gå ner i tid OM jag får förlängt vikariat.
 
Imorse när vi va på väg till dagis :)
 
Jag och Patrik hämtade Thea tillsammans och hon blev glad att se oss :) E berättade att Thea hade
bitit flera barn idag också =/ Det va inget roligt att höra men hon trodde att det kunde bero på
kommunikationssvårigheter eftersom att Thea och flera andra inte kan prata än. Får bara hoppas
att det går över fort. Dom hade lekt me vatten inne också och det va ju såklart jätte poppis :P
 
Vi tog en liten promenad ner till centrum för att handla lite och sen gick vi hem och gjorde middag,
fick bli lövbiffgryta ikväll, va evigheter sen vi åt det. Thea fick rester från igåt och det tyckte hon
va smakens.
 
 
Vi hade lite fredagsmys me Thea innan det va dags för henne att sussa. Jag och patrik ska snart ta ett
bad och sen sätta på nån film eller glo på tv, får se va det blir.
 
Och i helgen har vi inget direkt inplanerat. Vi ska köpa mockasiner till Thea och så ska vi till skogen
om det blir hyfsat väder men annars blir det lugnt.
 
Den 27e åker vi iallafall upp till Tierp, antingen över dagen eller så stannar vi en natt. Det beror lite
på vädret och hur kallt det är.
 
Men nu blir det en pinne me karln och sen en varm dusch :)



Kommentarer
Anonym

Varför får inte Thea samma mat som er? :)

Svar: För att den va för stark för hennes mage. Då va det bättre att ge henne fisk från igår :) Samma sak om vi äter snabbmat, då får hon också annan mat. Annars äter hon alltid samma mat som oss.
Rebecca

2012-10-19 @ 21:24:08
Anonym

Hur gör du om vikariatet är 100% eller inget jobb, dvs du kan inte välja ?

Svar: Då kommer jag såklart 100% :-) men jag har rätt att gå ner i tid eftersom att jag är småbarnsförälder. Sen kommer jag ändå bara va tim.vik. Jag visste inte att jag hade rätt att gå ner i tid förrän min chef påpekade det innan jag började.
Rebecca

2012-10-22 @ 06:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!