Jobb i en månad till!

En ny vecka och den startade ju väldigt bra. Haha. Kan ju iallafall säga att det inte blev
nåt jobb. Jag låg däckad hela förmiddagen och sen röjde jag lite hemma. Hämtade
Thea vid 3-tiden, va skönt att kunna hämta henne tidigt för en gångs skull. Gick och
handlade en snabbis och sen hem.
 
Har fått jobb i ytterligare en månad nu, heltid så gott som också :) Det känns riktigt kul
men det blir en utmaning också. Har haft det riktigt kämpigt bara dom senaste två
veckorna som jag har jobbat heltid men det är bara att bita ihop och kämpa sig
igenom det. Nästa månad när lönen kommer så kommer det va värt varenda minut på
jobbet :) Det enda jag har lite problem me är egentligen dom långa dagarna för Thea på
dagis men det är bara den här månaden. Sen är mitt jobbschema tomt HITTILS. Den
brukar ha en förmåga att snabbt fyllas på igen =/
 
Usch, vill inte låta som en otacksam gnällkärring! Jag är faktiskt väldigt tacksam för att
jag har det här jobbet och för att jag har fått jobba så pass mycket som jag har fått men
kroppen börjar säga ifrån och mitt jobb blir lidande. Det har hänt så många gånger förut
och då har jag alltid strulat till jobbet och det vill jag verkligen inte. Men jag får iallafall
inte gå ner i tid men kanske kan jag tacka nej till en dag i veckan. Får höra me E för det är
hon som har hand om det där.
 
Imorrn jobbar jag 9-17, lämnar Thea 8.20 och om hon har tur så hämtar patrik henne vid
halv 5. Och så ser resten av veckan ut för hennes del i stort sett.
 
Men nästa vecka jobbar jag halvdagar både tors och fre så då kan jag lämna henne lite
senare iallafall :)
 
Nä, nu orkar jag inte sitta här längre men ha det bra så hörs vi imorrn kväll :)
 



Kommentarer
Jennie

Arbetslivet är ingen dans på rosor men väldigt nödvändigt för att klara sitt uppehälle..jag arbetar som undersköterska,jobbar enbart natt och har bara 12 timmarspass,det är slitigt kan jag lova! :-) skulle ge vad som helst för att ha de tider du har men den möjligheten finns inte här..så bit ihop och var rädd om det jobb du har för du skulle snabbt kunna ersättas av någon annan,ingen är oumbärlig!

Svar: Du har så rätt! :-) jag är oerhört glad och tacksam för mitt jobb men är som sagt inte van än men det kommer :-D och jag trivs me mitt jobb så otroligt bra också, det händer väldigt sällan.
Rebecca

2012-10-23 @ 09:31:27
Jennie

Bra inställning där! :-)tror också att det kommer att lösa sig,du får ge det lite tid bara..tänk på att du har gått hemma länge med Thea och att komma ut i arbetslivet är en stor omställning mot att gå hemma. Men kämpa på nu! :-)

Svar: Jag vill absolut inte ge upp mitt jobb för att det är kämpigt, det är bara att bita ihop och klara sig igenom det :-D och jag överlevde dom två senaste veckorna så då klarar jag nog en månad minus ev vabdagar och halvdagar :-P
Rebecca

2012-10-23 @ 09:46:38
Anonym

Är Thea sjuk bara en dag , då är det väl inte så allvarligt med henne

Svar: Nä, det är inte allvarligt. Har jag skrivit det?
Rebecca

2012-10-23 @ 12:18:36
Anonym

Så har hon haft det förr, varför har du inte kontaktat vårdcentralen tidigare ?

Svar: Jag har bett min sambo ringa då jag inte haft pengar på telefonen men han ringer aldrig så nu har jag fyllt på telefonen och kan ringa själv.
Rebecca

2012-10-23 @ 12:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!