Kort arbetsvecka

Imorse dumpade jag dottern på dagis i vanlig ordning, hon bänkade sig direkt i
sandlådan :P haha. Kom hem, satte igång en tvättmaskin, tog en dusch, åt lite
och hängde tvätten innan det va dags att kila iväg till jobbet :)
 
Va där 25 min innan jag började men det va bara för att jag skulle hinna fylla i
förra månadens tim.rapport och påbörja den här månadens :) Stötte ihop me
chefen och fick så mycket värmande beröm. Hon va så glad att jag fanns där och
att min insats betydde så mycket. Hihi. Känns så otroligt bra att få lite credit :)
Extra bra känns det när det finns personer som läser min blogg och säger att
jag inte är social på jobbet, att jag har aspergers, att jag inte pratar me mina
kollegor eller barnens föräldrar osv osv. Jag säger bara HA! Sug på den ni!
 
Skulle ha jobbat mellan 12-16 men det slutade me att jag lämnade jobbet vid
halv 5. Mina kollegor hade APT och stängde kvart i 4 men massa barn va kvar
efter det så jag hoppade in :) Men till slut kunde jag röra mig hemåt, mina två
hjärtan kom och mötte upp mig på vägen.
 
 
Vi lade Thea när vi kom hem för hon va bamsetrött men inte ville hon sova men
pipa och gnälla orkade hon ;) Patrik fick ta hand om henne medan jag fixade
middag och Thea åt me god aptit. Hennes humör fortsatte va pipigt men vi
härdade ut fram till 19-tiden, då tog hon och jag ett bad. Sen bestämde vi att
natta henne vid halv 8, så tidigt har vi aldrig någonsin lagt henne. Haha.
 
 
Som vanligt på måndagar är det min dokumentär ikväll, kort men underbart :D Men jag vill bara ha
onsdag, dels för att jag är "ledig" från och med då fram tills på onsdag nästa vecka :) men främst
för att greys börjar då, som jag har väntat och längtat :D Woohoo! Så det blir en kort arbetsvecka
för mig :P
 
Nä, nu ska jag och gubben ut och frysa lite men ha en trevlig kväll på er!



Kommentarer
Roxanna - Kamp efter Cancern - Äntligen Mamma

Hej :) roligt att prata med någon som bott där, ja precis det är ganska jobbigt just den biten med jobb osv, och att pendla annars, måste verkligen fundera på hur vi ska göra :)
kram

2012-10-01 @ 23:48:03 | http://roxxanna.se
Anonym

Hur sov hon i natt ?
Har du anmält dig till arbetsförmedlingen ?
Kul att du fick beröm.

Svar: Hon sov bra inatt, hon vaknade ett tag inatt/tidigt imorse men somnade sen om. Nej, jag har inte anmält mig till arbetsförmedlingen än me tanke på att jag jobbar så pass mycket.
Rebecca

2012-10-02 @ 07:52:05
Anonym

Hur mycket är du bokad ?
Känns det inte lite osäkert rent ekonomiskt att inte veta att du har lön varje månad ?
Du skriver att du inte har jobb på en vecka men vill du inte arbeta varje vecka ?

Svar: Några veckor under både oktober och november :-) sen kan det bli mer. Men jag sätta mig mig och söka jobb på torsdag eller fredag :-)
Rebecca

2012-10-02 @ 09:06:32
Anonym

Varför inte snarast ? typ idag ?
Nu när du inte arbetar så mycket behöver du inte ha Thea heltid på förskolan och behöver väl inte betala för mer än deltid

Svar: Jag måste sätta mig och uppdatera mitt cv och personligt abrev och hinner inte på kvällarna och sen är jag trött. Jag har redan förklarat varför jag låter Thea gå heltid fast jag inte jobbar heltid.
Rebecca

2012-10-02 @ 11:00:10
Anonym

Men du jobbar ju inte på dagarna nu så du skulle hinna med att fixa både cv o massa andra saker.

Svar: Jag jobbar hela dagarna för tillfället :-)
Rebecca

2012-10-02 @ 15:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!