Kycklinggratäng

Snodde det här receptet från nätet men ändrade vissa saker och det va så sjukt
gott :)
 
Här kommer iallafall receptet för 4 pers.
 
3-4 kycklingfiléer.
3-4 dl creme fraiche
1 dl grädde
1 röd paprika (lade jag till)
Ett paket bacon (tog jag bort)
1 vitlöksklyfta
3 msk sweet chili
En hönsbuljongtärning
salt
peppar
1-2 dl parmesan (beror lite på hur mycket man vill att det ska smaka)
 
Skär kycklingfilén i tunna strimlor och baconet i små bitar. Paprikan kan du skära i små bitar
också. Bryn alltsammans i några minuter men inte tills kycklingen är genomstekt.
 
Blanda creme fraiche, grädde, sweet chili, vitlök och en del av parmesanen. Häll nu
kycklingblandningen och såsen i en ugnsfast form. Strö över resten av parmesanen.
 
Ställ mitt i ugnen på 220 grader i ungefär 15 min. Serveras med ris eller pasta.
 
Jag tog som sagt bort baconet och lade till paprikan och det va ett bra val. Paprikan tillförde
så otroligt mycket smak och det vart så gott :) Sen är jag inte så förtjust i kombinationen
kyckling-bacon. Men det är helt efter tycke och smak :)
 
Smaklig måltid!



Kommentarer
Emma

Detta recept ska jag testa. Låter supergott :-)

Svar: None
Rebecca

2012-10-07 @ 14:55:20
Ann-Sofi

Tusen Tack för receptet på den supergoda gratängen !
Har nämligen premiärlagat den i dag.:-)

Svar: Det va så lite, roligt att den blev uppskattad :-D tycker också att den blev jätte god. Hade du bacon i också eller?
Rebecca

2012-10-07 @ 17:16:07
Ann-Sofi

Jag gjorde en inventering i kylen och hade både röd paprika och lite bacon hemma. Men det blev bara några skivor bacon i. Så det här var inte sista gången det serverades. :-)

Svar: Va roligt att höra :-D va det gott me bacon i?
Rebecca

2012-10-08 @ 10:00:46
Ann-Sofi

Jag tycker ju om att ha stekta baconbitar i olika grytor och gratänger. Dels för smakens skull men också för att det blir sån god sälta. Så har man baconbitar i så kan man dra ner på saltet istället. Men som sagt, toppengott blev det också. :-)

Svar: Okej :-) jag har inget emot bacon i sig,tycker att det är jätte gott men just tillsammans me kyckling och så, så är jag lite skeptisk men man kanske prova :-)
Rebecca

2012-10-08 @ 16:36:52
Anonym

Verkar gott men ska det vara två burkar cream freach + 1dl grädde ?

Svar: Det är supergott. Japp, det stämmer.
Rebecca

2012-10-12 @ 19:12:25
Anonym

Låter gott men innehåller mycket fett !
Kan det vara så att ni äter för fet mat för Theas mage ?

Svar: Thea fick smaka lite men hon fick annan mat :-) vi äter inte så jätte fet mat ofta och vi brukar se till att försöka ha grönsaker till.
Rebecca

2012-10-12 @ 19:58:34
Anonym

Det låter bra !

2012-10-12 @ 20:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!