Nu vill jag ha helg!

Imorse gick det finfint att komma upp, både gubben och dottern vaknade så jag hade
sällskap. Men jag tyckte synd om älsklingen som inte fick nån sovmorgon :( Han va
ju hemma me henne i förmiddags och sen kom farmor hit :)
 
 
Va på jobbet halv 8 men hade kunnat börjat 8 som planerat men men, Dagen har varit
kaotisk, jobbig men helt okej :) 3 ordinarie personal och 6 vikarier på 3 avdelningar och
på "min" avdelning va det jag, en vikarie och en ordinarie från en annan avdelning. Så
idag fick jag verkligen visa framfötterna och organisera och fixa för att allt skulle flyta på
och underlätta. Jag va den enda som visste rutinerna på avdelningen och hur vi gjorde
saker och ting. Utan mig så hade det varit helt kört :P Haha. Nä, men idag kom jag
verkligen till nytta, det kändes! Jag trivdes idag i min "nya" roll ;) Imorrn blir det lite
samma visa men något lättare hoppas jag. På fredag bytte jag och en annan vikarie
tider och avdelningar, det känns bra! :)
 
 
Kom hem vid halv 5 och då hade farmor A en underbar nyhet, hon tyckte att Thea kunde
gå till dagis imorrn :) Hon har inte haft nån diarré sen igår morse så. Får hoppas att det
håller i sig nu då. Och Thea blev JÄTTE glad när jag kom hem :D Hihi.  Älsklingen kom
hem från jobbet vid 18-tiden, då hade han me sig donken-mat :) Mitt fina hjärta!
 
 
Nån dag i veckan eller i helgen så ska vi hämta ut två paket :) Dels så kom sittbågen till
Theas vagn och så har jag beställt ett par täckbyxor till mig som har kommit. Sen hade
mamma två maskaror till mig, perfekt nu när min snart är slut.
 
Och ni som kommenterar kan ni inte bara va så snäll och sluta? Ni har väl egna liv? Egna
problem eller samtalsämnen. Ni känner inte ens mig eller nånting. Förstår inte hur man
orkar lägga så mycket tid och energi på en annan människa som man aldrig träffat eller
känner på långa vägar. Jag skulle aldrig orka bry mig så mycket om en främling, oavsett
va den personen skriver. Jag har ett liv som är betydligt mer viktigare att lägga tid och energi
på.
 
Hur som haver, ikväll är det greys som gäller och sen blir det sängen :) Gubben är jätteförkyld,
Thea är som sagt frisk och jag är väl nåt mellanting, har fått massa blåsor på tungan och hals-
ont till och från men annars är det toppen :D
 
Ha en underbar kväll!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!