Skönt att måndagen är över!

Åh, vad jag hatar måndagar! Finns ingen värre veckodag, till och med söndagar är så
mycket bättre.
 
Natten va skit! Thea vaknade typ 1000 gånger, jag ska va glad om jag fick 2-3 timmars samman-
lagd sömn och imorse skulle man upp halv 6 också men när klockan ringde va jag mer död än
levande så jag gick upp när gubben gick upp vid halv 7. Thea hade bajsat ner hela sängen
idag IGEN! Så det va bara att slängde henne i duschen. Själv prioriterade jag en timmes mer
sömn än en dusch, vilket va ett klokt val.
 
Thea kändes lite varm, hon hade 38,2 men Patrik tyckte att jag kunde ge henne en alvedon
och skicka henne till dagis (allmäntillståndet va inte påverkat). Så jag lämnade henne på dagis
vid kvart över 7 och sen gick jag till jobbet.
 
Hade en bra dag och händelserik dag där ;) haha. Bl.a om en älgtjur :P Efter min rast så hade
jag massa missade samtal från Theas förskola samt Theas farmor, det visade sig att Thea hade
diarré och dom ville att nån skulle hämta henne. Det fick bli Patrik som hämtade henne. Imorrn
kunde farmor ha henne till 2, sen får patrik va hemma me henne och resten av veckan blir det
Patrik om inte farmor kan. Hon måste bli bra i magen tills helgen, vi har ju massa roligheter
inplanerade då. Men det är inte mycket diarré hon har. Jaja, barn blir sjuka, så är det bara och
huvudsaken är att hon blir frisk och inte ännu sjukare.
 
Jag jobbar heltid fram tills nästa fredag och det känns tungt. Men jag måste tänka på att det är
pengar som så väl behövs :)  Dels till en ny vagn, julklappar, ev tandläkare m.m. Så det är bara
att bita ihop :)
 
Nä, nu ska jag lägga mig i soffan och vila lite innan min dokumentär börjar.



Kommentarer
Anonym

Ofta som hon är dålig i magen !!
Vad fick hon hos mormor att äta ??
Tvättar ni hennes händer händer då hon har varit ute och lekt ??

Svar: Vi tvättar hennes händer varje gång hon har varit ute och före och efter varje måltid. Men det kan ju va nåt från dagis också.
Rebecca

2012-10-09 @ 07:12:43
Anonym

Sist hon var hos din mamma blev hon också dålig, kräktes hon inte då..? Jag skulle bli lite fundersam om min dotter blev sjuk varje gång hon varit hos mormor.

Och varför skickar ni Thea till dagis när hon har diarré och feber? Är inte det att va sjuk enligt er??

Svar: Nä, hon kräktes inte efter det. Men min mamma ger henne för mycket mat, vi har sagt till henne. Thea hade ingen diarré i måndags morse innan hon gick till dagis och febern va ju bara 38,2 vilket knappt är feber. Men nu är hon hemma från dagis och kommer va hemma hela veckan.
Rebecca

2012-10-09 @ 09:25:36
Anonym

Jag är rätt säker på att hon vart dålig sist hon hade sovit hos din mamma, det är ju lätt att kolla upp i arkivet ;)

Så att hon hade bajsat ner hela sängen, berodde inte på att hon hade diarré? Så avföringen var precis som den brukar menar du?

Svar: Ja, hon fick diarré men inte kräktes. Hennes avföring va absolut inte lös men den va mjukare än va den brukar. Sen kan hon få diarré på morgonen om hon fått för mycket välling på kvällen innan. Och Patrik glömmer bort det och gör ibland för mycket.
Rebecca

2012-10-09 @ 15:23:54
Anonym

38 grader är feber !!!!
Låt då din mamma ta hand om henne nät hon gör henne sjuk ellet låt henne inte vara där ensam !!!
Det är inte OK att hon gör henne sjuk eller att hon är där för att din mamma tycker att det är kul

Svar: Det beror på va grundtemperaturen är. Har man är en hög grundtemperatur så är 38 knappt feber. Men som jag sa, så ville jag att Thea skulle stanna hemma men Patrik tyckte att hon kunde gå iallafall. Men hur som helst, nu är hon hemma och ska va hemma hela veckan.
Så du menar att min mamma inte ska få sitta barnvakt? Herregud, Thea får ju diarré hemma också titt som tätt, då kanske hon inte ska va hemma heller?!?! Min mamma kommer fortsätta få sitta barnvakt, utan tvekan!
Rebecca

2012-10-09 @ 19:49:25
Anonym

Konstigt att ni tillåter det med tanke på att hon då blir sjuk

Svar: öh? hon blir sjuk hemma också. Ska hon inte få va hemma heller?
Rebecca

2012-10-09 @ 20:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!