Underbara och härliga fredag!

Inatt fick jag ÄNTLIGEN sova hela natten, det va så välbehövligt! Vaknade upp
utvilad imorse. Gick iväg me Thea till dagis och kl 8 hade man ju föräldraråd, där
sas inget intressant och jag vågde inte ta upp dom frågor jag hade för dom andra
föräldrarna ställde så smarta frågor =/ haha. Får se om jag vågar ställa dom på
föräldramötet på torsdag.
 
Efter det så va det bara att gå iväg till jobbet och där va dom mitt uppe i pyjamaspartyt
och barnen va så söta i sina pyjamaser. Jag poppade massa popcorn och skar frukt och
dukade fint me långbord och det :) Sen fixade jag lite lekar me dom äldre barnen innan
det va dags för lunch och då blev det hamburgare. På rasten ringde dom från Theas
förskola, nu hade hon tydligen diarré igen så det va bara att gå och hämta henne.
 
 
Vi va ute en stund på gården och lekte innan vi gick hem. Thea har blivit så duktig på
att säga till när hon har bajsat så när jag satt i soffan så kom hon fram och tog sig på
rumpan, då frågade jag om hon hade bajs i blöjan och hon svarade ja. Jag frågade om
vi skulle gå och byta den och då sa hon ja och och tog min hand och gick till skötbordet :)
Min duktiga unge! Hon va lite lös men inte alls så som fröknarna på dagis hade beskrivit.
På måndag ska vi ringa vc och boka tid för att testa om hon är laktosintolerans. Innan
diarrén på dagis så hade hon fått mannagrynsgröt till frukost där, jag tror att det beror på
det.
 
Vi gick och lade oss en stund och sen kom pappa hem :) Då tog vi en liten promenad ner
till centrum för att köpa soppa och hämta ut mina täckbyxor som för övrigt va rätt stora men
sköna och hellre för stora än för små så dom tänker jag behålla :) Kom hem och käkade och
nu gör vi inte så mycket. Jag har letat fram en tröja som Thea ska ha på fotograferingen
imorrn (ja, jag kommer få massa skit, ni får tycka va ni vill). Thea ska få på sig en pyjamas
och mysa en stund innan det är dags för henne att sova.
 
Jag och gubben ska väl kika på film och sen sova men jag önskar er alla en underbar helg
för det ska vi ha :)



Kommentarer
Anonym

Varför kan du inte ställa dina frågor, de är väl inte sämre än de andras ?
Vad åt Thea till middag igår , kan det vara för hårdsmällt nu när hon nyligen var klen ( hade diarre)

Svar: Jo, dom verkade så dumma. Thea åt pasta me sås igår, är det hårdsmält?
Rebecca

2012-10-12 @ 18:55:53
Anonym

Var det kryddad sås ex med vitlök så kan det vara mer än vad magen tål .Du kan väl googla på lättsmält mat så kan du få tips på lämplig mat för henne , som regel ska man undvika stekt, kryddad mat.

Om du har funderingar till förskolan så är de inte dumma,

Svar: Det va en mild ostsås. Hon får alltid mild mat alternativt majsvälling när hon är dålig i magen.
Rebecca

2012-10-12 @ 19:23:48
Anonym

Det låter bra för stekt mat är ju inte så bra för klen mage

Svar: Det vet jag :-) vi ger henne mild mat eller bara valio yougurt som är bra för magen :-)
Rebecca

2012-10-12 @ 20:54:58
Anonym

Varför skulle dina frågor vara sämre än de andras ??
Det rör väl Thea och de andra barnens vardag , då måste även dina funderingar räknas eller ?

Svar: Det kändes ändå dumt, men jag ställer nog dom på föräldramötet.
Rebecca

2012-10-12 @ 21:10:22
Anonym

Hoppas att ni får sova även inatt och att Thea är OK i magen annars kan ni ju inte åka och fota henne imorgon( med tanke på smittorisken)

Svar: Jag hoppas också att vi får sova inatt :-) jo, men hennes mage har varit bra ända sen vi kom hem från förskolan så jag tror inte att det är några problem men vi får se imorgon om hon har diarré :-)
Rebecca

2012-10-12 @ 21:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!