Underbart att va tillbaka :D

Åh, det är så underbart att va tillbaka på jobbet, hann knappt komma innanför grinden
innan två härliga tjejer rusade fram till mig och gav mig en bamsekram. Det gör verkligen
ens dag alldeles perfekt! :) Och det har visst varit lite intriger på jobbet när jag har varit
borta =/ Fick en förvarning så fort jag hade kommit in. Trist att det finns personal som
inte sköter sitt jobb :(Men jag hade iallafall en toppendag på jobbet me alla goa ungar.
På eftermiddagen hjälpte jag en kollega att möblera om lite och hon blev jätte nöjd me
det jag hade åstakommit :) Slutade 4 och då gjorde jag och älsklingen sällskap och
hämtade Thea. Hon va helt slut när vi kom, låg och halvsov i vagnen medan vi köpte
middag och när vi kom hem somnade hon direkt. Väckte henne vid halv 6 och då ville
hon bara sitta och mysa.
 
Fick även veta min lön och den blev BETYDLIGT bättre än jag hade räknat me :D
Nästan 2000 kr extra :O haha. Alldeles underbart!
 
 
 
Thea har gått och lagt sig, jag och gubben ska göra lite kvällsfika och kl 21 är det dags
för greys igen och sen är det sängen som gäller.
 
Toodiiloo!



Kommentarer
Lisa

Du som tyckte att thea var så stor och duktig för att sitta framåtvänt, varför har du vänt tillbaka henne för?

Svar: För att jag saknade att kunna prata me henne men det är nog dags att vända henne igen för hon större delen av tiden i vagnen försöker hon vrida så hon ser va som händer bakom vagnen. Haha.
Rebecca

2012-10-25 @ 18:00:08
Lisa

förstår det. Dock bör ni köpa en ny vagn för hon får ju knappt plats i den hon har.

Svar: Vi ska köpa ny vagn men den vi hade hitta va en sommarvagn så vi måste hitta ett annat alternativ och den får inte va för dyr heller.
Rebecca

2012-10-25 @ 23:48:23
Anonym

Har du kollat så att det är skatt dragen ?
om det är så att du har betalat 30% i skatt grattis om ej så måste du be att skatt dras på nästa lön annars blir det inte kul i juni- restskatt till semestern är inte kul jag vet!!

Svar: Jag har inte fått nån lönespec än men varför skulle dom inte dra nån skatt?
Rebecca

2012-10-26 @ 06:04:10
Anonym

Jag tycker inte att vagnen är för liten , att hon lägger benen uyanför är nog bara för att hon vill det så har hon gjort länge om man tittar tillbaka på äldre bilder.

Det kan dom hoppat över eftersom du inte har tjänat så mycket , men kolla det allafall det är mitt råd till dig

Svar: Det är väl en smaksak huruvida vagnen är för liten eller inte. Men dock håller jag me om att thea inte fått plats när hon ligger raklång. Grejen är att vi inte kan köpa en större vagn för den får inte plats i bilen. Jag ska försöka ta reda på min lönespec så jag vet om dom är skattade eller inte.
Rebecca

2012-10-26 @ 08:25:46
Lisa

Anonym: jag jobbar som säljare till just barnvagnar och jo den är för liten Barnets huvud ska inte gå över ryggstödet.

rebecca: det finns vagnar som blir mindre än teutonia fun ska jag tala om för dig så det där låter bara som en dålig ursäkt. dessutom tycker jag att du ska börja spänna fast thea med selen som är till för att användas för olyckor händer väldigt lätt.

Svar: Vi har letat efter vagnar som blir mindre men har inte hittat nån under 2000 kr och en paraplysulky är uteslutet. Men om du jobbar som försäljare för barnvagnar får du gärna tipsa oss, det skulle verkligen uppskattas! :-) Thea sitter jätte bra utan att behöva spännas fast. Hon tål inte selen, därför köpte vi bågen och nu accepterar hon att sitta vagnen längre stunder. Finns ju massa sulkys som inte ens har spänne.
Rebecca

2012-10-27 @ 00:20:47
Anonym

Händer det en olycka, som att vagnen tippar, så kan Thea åka ut och kan slå sig ordentligt. Sitter hon fast med selen skadar hon sig troligtvis inte lika hårt. Bågen fungerar inte på samma sätt, tyvärr

Svar: Oftast har man ju koll på vagnen och jag släpper den aldrig me båda händerna. Och vi åker aldrig buss eller tåg men när vi gör det så åker selen på såklart. Men om vi bara är ute och tar en promenad så har hon inte selen på.
Rebecca

2012-10-31 @ 18:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!