Veckorna rusar förbi!

Som vanligt när vi är barnlediga så säger vi att vi ska ta en rejäl sovmorgon men det
händer aldrig, imorse klev vi upp vid 8 liksom, va är problemet? =/ haha. Vi satt och
tittade på tv en stund, sen åt vi frukost och sen satte vi igång. Patrik fortsatte att
sätta upp lister, jag hängde in tvätt och röjde lite. När gubben va klar så kunde
jag röja i köket och sen dammsög jag hela lägenheten :) Sökte även lite jobb
i förmiddags, blev väl 3-4 jobb iallafall :) Får se om det leder nånstans. Blev ett
i huddinge, nåt i stan och sen ett ända ute i hässelby men enda orsaken att jag
sökte det va för att det va på fritids och det är ju det jag allra helst vill jobba me.
 
Vi tog ett varmt bad och sen åkte vi till kungens kurva, först ut blev barnens hus för
att kika på vagnar, vi har bestämt att köpa en sulky till Thea innan vintern. Vi hittade
väl ett par stycken som va intressanta men det är ju så himla så svårt för man vill
ju ha rätt hjul, rätt handtag, lätttillgänglig varukorg osv osv. Sen hittade vi 3-pack
fingervantar till henne. Vi såg dessutom ett toppenerbjudande på barnens hus, dom
har barnfotografering där nästa helg och dom tog ju inget porträtt på Theas förskola
så vi ska verkligen åka dit och fota henne :D vart så otroligt glad, det kom så lägligt
och det va inte alls dyrt :D Vi åkte vidare till lekia för att kika på fler vagnar och hittade
inget speciellt. Kikade lite på julklappar men hittade inget :(
 
Slutligen åkte vi till flempan för att hämta hem vår lilla dam och hon blev så glad när
hon såg oss <3 Hon har haft det toppen hos mamma, dom har lekt massa och varit
ute och gungat. Vi åkte till rbbans för att köpa middag och sen åkte vi hem och käkade.
Thea lekte en stund och sen badade vi innan det va dags för henne att sova. Nu lägger
vi henne nästan jämt vid halv 8 och det är inga som helst problem. Imorrn ska Thea
nämligen va på dagis redan 07.20, samma sak på ons och tors. Och Patrik hämtar henne
vid halv 5 så det blir jätte långa dagar för henne på dagis, vilket verkligen tär på samvetet.
Jag har inga problem me att lämna henne 20 över 8 och hämta henne vid 4 men det funkar
inte alltid me mina arbetstider eller Patriks.
 
 
Jag jobbar mån-torsdag den här veckan, börjar 8 som tidigast och slutar kvart i 5 som
senast. Men det är skönt att jag är ledig på fredag :) Jag klarar verkligen inte av att
jobba 5 dagar i veckan, vecka in och vecka ut, år in och år ut. Jag skulle älska att jobba
ca 80%, det skulle passa mig perfekt. Får panikångest av att jobba hela veckorna. Vet
att så gott som alla arbetande människor jobbar MINST 40 tim/veckan men jag klarar
inte det. Det brukar alltid skita sig efter ett tag och det vill jag verkligen inte. Nu tycker
många att jag är omogen, kräsen m.m men då får ni tycka det men det är ändå så jag
känner. Jag jobbar hellre 80% och klarar av jobbet istället för att jobba 100% och miss-
sköta jobbet.
 
Från och med imorrn ska jag börja mitt mer nyttiga liv. Nu när jag inte tränar längre så
måste jag verkligen tänka på va jag stoppar i mig för jag vill ju fortfarande gå ner i vikt
och jag får ju ingen träning mer än 1 timmes promenad fram och tillbaka till jobbet. Jag
vill ju börja träna igen eller iallafall börja simma. Så nu är det slut me godis, läsk och
annat onyttigt under veckorna. Åh, jag saknar verkligen gymmet! :( Önskar verkligen att
jag hade orken och tiden att träna efter jobbet men middagen ska fixas, jag vill umgås me
Thea och sen ska hon nattas. Jag har ingen tid över helt enkelt och det är jätte tråkigt.
 
Nu ska jag fortsätta kika runt lite på nätet men ha en bra kväll!



Kommentarer
Anonym

Nu när du promenerar en timma per dag så får du motion , men det är klart att du måste tänka på vad du äter för "smått och gott"
Jag tror att småbarnsföräldrar jobbar ca 30 tim/vecka dvs 75%

Svar: Ja, precis. Jag får ju ingen träning utav musklerna. Jag skulle kunna tänka mig att jobba 80%, det är alldeles perfekt :-)
Rebecca

2012-10-12 @ 20:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!