Ännu en ny härlig vecka :)

Imorse blev det en tidig morgon för mig och Thea, min klocka ringde 45 min tidigare
än älsklingens klocka. Jag va jätte trött men efter duschen vaknade jag till liv :)
Lämnade Thea på dagis tjugo över 7 för att börja jobba vid 8.
 
På jobbet va det som vanligt :D Ungar som vägrar lyssna, ungar som är goa, ungar
som är kinkiga, ja alla slags ungar får man träffa :P Vi hade storsångsamling och det
va jätte roligt :D Sen va vi ute och ja, det vanliga. Fick tiderna för resten av tiden som
jag ska vikariera och det är bara eftermiddagar :) Inte mig emot då det bara gäller 4,5
timme som högst. Men jag trivs jätte bra nu, även om jag inte vågar ta mig för mer. Jag
vet inte hur mycket jag "får" göra som vikarie och jag gör som jag blir tillsagd även om
det är långtråkigt och känns fel men jag vill inte ställa massa krav. Men när jag får tillfälle
så sitter jag gärna ner me barnen och pratar, ritar, spelar spel, lägga pussel, läser en
bok osv :) Jag frågar alltid om jag kan hjälpa till me nåt, det kan va va som helst men dom
avböjer alltid. Ibland känner man sig så överflödig. Haha. Men jag trivs och det är huvud-
saken. Ja, och att barnen trivs me mig också :)
 


Slutade vid 16 och då mötte jag upp älsklingen och så hämtade vi Thea tillsammans, som
vanligt hade det inte varit några problem på dagis. Hon hade ramlat ner från en bänk ute
på morgonen men hon hade återhämtat sig fort och fortsatte leka som ingenting hade
hänt. Haha. Alla barn hade tydligt sovit väldigt lite idag, Thea hade vaknat efter 45 min så
hon hade gått och gäspat större delen av eftermiddagen.
 
Vi tog en tur till centrum för att köpa ägg och mjölk och sen fixade vi middag och Thea tog
en powernap under tiden. Vi åt och sen började jag frysa så jag badade me Thea och sen
va det dags för henne att sova. Längtar till helgen då man får umgås me henne <3
 


Gubben sitter och tittar på här programmet om kändisar som släktforskar och jag väntar på
att min dokumentär ska börja, sen blir det sängen. Imorrn blir det jobb mellan 9-17 :) Ser
fram emot lönen nästa månad, måste inhandla mer strumpor till Thea samt några pyjamaser.
 



Kommentarer
Anonym

Varför köpa handukar när Thea behöver strumpor Vad konstigt du prioriterar.
Det låter som du har svårt att komma in i din arbetsgrupp, varför är du rädd för att ta egna initiativ ? Det är något som brukar uppskattas på en arbetsplats för det visar på engagemang för sitt arbete .

Svar: Thea har flera strumpor men hon skulle behöva fler me halkskydd och våra handdukar va bara trasor. Jag har kommit in bra i arbetsgruppen men det är bara att jag inte vet hur jag ska bete mig för jag får inte sitta och umgås me barnen. Då blir jag tillsagd att gå runt och titta va dom andra barnen gör. Samma sak ute. Personalen står och pratar me varann och jag är själv uppe på ett berg trots att det kanske inte är några barn fås men jag gör som dom säger åt mig.
Rebecca

2012-09-18 @ 07:48:52
Fia

Till anonym:

jag håller verkligen med dig, jag tror att rebecca lider av någon form av störning typ asbergers eller något sånt för det låter som att hon inte riktigt förstår alla gånger.

Svar: Hur omogen får man bli?
Rebecca

2012-09-18 @ 11:22:55
Anonym

Det låter som du blir utnyttjad. Haha. Men du är för feg för att säga något. Men är det 15 barn och tre personal så ska man gå runt alla kan inte sitta i ett rum. Och sen så tror jag att det är så för att du inte vågar prata med dom

2012-09-18 @ 11:51:47
Anonym

Jag tror att du ska fråga vad som förväntas av dig samt försöka le och vara lite social med dina arbetskamrater, hur har ni det med raster ?
Går du iväg från arbetsplatsen ensam för att röka eller är du rillsammans med någon annan ?

Svar: Har du sett mig på min arbetsplats eller? Jag ler,skrattar,skämtar och är social. Det är fler än jag som röker på jobbet så om vi har rast samtidigt så gör vi sällskap.
Rebecca

2012-09-18 @ 12:41:49
Anonym

Om personalen inte gör det dom ska, dvs. inte passar barnen utan bara står och pratar, så kanske det är nåt att ta upp med chefen? Dom är inte där för att stå i ett hörn och snacka massa goja.
Du måste våga prata med personalen, jag får intrycket att du inte gör det. Utan du kör ditt egna race och infinner dig med att personalen gör som dom gör.

Svar: Jag är bara vikarie, jag vill inte lägga mig i för mycket pga rädsla för att bli osams me personalen eller riskera min ev anställning. Jag pratar mycket me personalen men jag vill inte komma in som ny och styra och ställa och tro att jag vet bäst.
Rebecca

2012-09-18 @ 13:12:06
Anonym

Du är inte BARA vikarie, du är vikarie. Du är lika mycket personal som dom! Jag är också vikarie och personal och chef säger att vi inte ska se oss som "bara vikarier", utan som en del av personalstyrkan. Varför skulle du riskera din anställning för att du berättar för chefen hur det ligger till?! Är du med i facket? Isf kan du hota med det om det skulle vara så om dom inte vill ha kvar dig av den otroligt knäppa anledningen.

2012-09-18 @ 13:22:31
Anonym

Du ska inte blogga på arbetstid !!!
Kom med förslag på vad du vill/kan göra (fråga).
Sträck på dig , du måste skaffa dig mer självförtroende, du ger intryck av att vara osäker och rädd på din arbetsplats vilket inte är bra för någon part.
Hota inte med att gå till facket det ger inte arbete

Svar: Jag bloggar fortfarande inte på arbetstid!!!! Jag har faktiskt 30 min rast! När nämnde jag nånting om att gå till facket? Har inte ens tänkt tanken då jag inte är me i facket.
Rebecca

2012-09-18 @ 15:56:56
Anonym

Använd rasten till att vara social istället för att blogga !!
Nej, du nämnde inte att du skulle gå till facket,det var en avrådan från min sida , du har ju fått det som tips i tidigare kommentar!
Du ska kanske gå med i facket, vad gäller för regler för att få A-kassa, vet du det ? Kolla det !
Hoppas att du ser mer nöjd ut på arbetet än vad du gör på dina bilder av dig själv

Svar: Som sagt, jag bloggar INTE. Jag svarar på lite kommentarer och jag är ändå social me mina kollegor :) Idag va jag så gott som själv på min rast, alla hade redan haft rast. Så fort jag blir fast anställd kommer jag gå me i facket men nu har jag inte råd att betala fackavgiften. Det sista tänker jag inte ens kommentera!
Rebecca

2012-09-18 @ 19:01:32
Madde

Nej rebecca är inte med i facket för att det kostar för mycket du har ju aldrig pengar för att du röker så jävla mycket

Svar: öh? va?
Rebecca

2012-09-18 @ 20:31:18
Anonym

hahaha bästa komentaren nån form av störning

2012-09-18 @ 20:47:52
Anonym

Titta på dina ögon på de senaste bilderna du ser rädd ut, jag hoppas att du inte är så rädd som dina ögon ser ut.

Svar: rädd? va tusan ska jag va rädd för? hahahahhaa.
Rebecca

2012-09-18 @ 20:51:42
Anonym

Tänk dig för och lägg inte ut alla kommentarer, för dig och Patriks skull.

Svar: För patriks skull? ingen har ju skrivit nåt om honom. Och jag lägger inte ens ut hälften av all kommentarer jag får. men jag ska verkligen sortera bland mina kommentarer och inte publicera dom elakaste.
Rebecca

2012-09-18 @ 20:57:11
Anonym

Att inte klara dina arbetsuppgifter och fungera socialt med arbetskamrater och barnens föräldrar.
Det är kanske det du är rädd för eller också var du bara trött

Svar: Fortfarande, har du sett mig jobba? hur kan du uttala dig om hur jag är på jobbet? Sköt ditt eget istället. va är jag rädd för? jag va trött, kort och gott.
Rebecca

2012-09-18 @ 21:04:08
Anonym

Ja det är nog genant för honom att så många kan läsa det du skriver , att du är så naiv och negativ/ paranoid tror alla om ont.


Svar: det tror jag inte. han tycker det är mer genant, det folk skriver till mig. att det finns så patetiska människor. så ni kanske borde tänka på det NI skriver till mig. Bara en liten tankeställare.
Rebecca

2012-09-18 @ 21:07:52
Anonym

Nej jag har inte sett dig i arbete då hade jag nog frågat om jag undrade, brukar bry mig om hur folk har det.
Du måste sluta misstro alla, tro att alla vill dig ont. så är det inte

Svar: Hur kan du då påstå att jag inte sköter mina arbetsuppgifter och att jag inte kan va social me mina kollegor samt barnens föräldrar?
Jag misstror inte alla men jag blir irriterad när folk kläcker ur sig saker som dom inte har det minsta aning om!
Rebecca

2012-09-18 @ 21:14:35
Anonym

Jag påstår inte att du missköter dina arbetsuppgifter eller lider brist på social kompetens. Jag bara misstänkte det men jag har som sagt aldrig sett dig i arbete

Svar: Hur kan du då ens yttra dig om den saken?
Rebecca

2012-09-18 @ 21:26:20
Anonym

Nu är du där igen, någon oroar sig för paniken du har i blicken innan du går till jobbet och du svarar genast spydigt, nonchalant och elakt.
SLUTA att misstro alla dina medmänniskor

Svar: Vilken panik? Jag är varken panikslagen eller rädd. Jag förstår liksom inte va ni menar. Jag går till jobbet me glädje för jag trivs och det är inte många jobb jag har trivts me. Sluta lägg er i saker som ni inte har nån aning om. Lär känna mig istället för att döma mitt sinnestillstånd utifrån mina bilder.
Rebecca

2012-09-18 @ 21:33:31
ems

öööh panikslagna ögon ? rädda ögon ? asperger syndrom ?
OMG ni har ju noll koll era feg små stackars människor, som måste gömma er bakom "Anonym" och eran datorskärm.
Om ni känner eller umgås eller vet vem Rebecca är irl varför kan ni inte bara ta det med henne ansikte mot ansikte, om vad ni tycker ?
Det man säger om andra säger mer om än själv än om andra.
Jag måste fråga; Är ni vuxna människor eller sitter ni i sandlådan fortfarande ?

2012-09-18 @ 21:57:19 | http://emilie-karin.blogspot.com/
Anonym

Ja du Ems många är nog kvar i sandlådestadiet trots att de kan skriva, men flera av de anonyma kommentarerna är inte elaka, de misstolkas av Rebecca tyvär så ser hon det mesta som personlig negativ kritik.

Svar: Jag och ett gäng till alltså. För det är inte bara jag som tycker att många av kommentarerna är riktigt elaka. Patrik tycker det och många av mina vänner. Misstolkar dom också?
Rebecca

2012-09-19 @ 07:48:50
Jennie

Nu får ni väl för faan ta och ge er ni som sitter och kommenterar och inte har något bra eller snällt att säga!!Vad gör ni ens här?? Det är bara sorgliga,bittra och misslyckade personer som ägnar tid åt sådant här.Personangrepp och förtal,skulle inte se så bra ut för er om man kollar upp era ip-adresser,och tro mig,det går alldeles utmärkt att göra ;)

2012-09-19 @ 09:23:39
Sofia

Idioten som skriver att Rebecca har aspergers.. vad grundar du det på?
Är du psykolog? Har du någon form av utbildning över huvud taget?

Måste alla trycka ner en person som är stolt över att faktiskt få jobba, bidra med en inkomst till sin familj?
Vad är era problem? Ni är säkert såna som endast sitter ner och hatar att alla andra får det bra.

2012-09-19 @ 12:43:39
ems

det finns en å annan anonyms kommentar som inte är elak, ja. Men överlag så har de flesta anonyma kommentarer en negativ ton, elak ton, trakasseri ton och lutar starkt åt personangrepp och förtal, vilket kan polisanmälas.
Och precis som Rebecca, det är knappast enbart hon som tycker att kommentarerna är så.

Precis som Jennie skriver, så är det inte svårt att få tag på ip-adresser om man vill det.

2012-09-19 @ 18:06:10 | http://emilie-karin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!