Efterlängtad helg :D

Usch, imorse ville jag bara ligga kvar i sängen under ett varmt täcke men det va
bara att masa sig upp, hoppa in i duschen, göra sig ordning, väcka Thea, ge
henne frukost, byta blöja, klä på henne, gå till dagis och till slut knalla iväg till
jobbet.
 


Va ju inte direkt nåt toppenbra väder att promenera i, regn och storm. Jag höll
på att blåsa bort och mitt stackars paraply klarade sig knappt. Men vi kom
helskinnade till jobbet iallafall.
 
Började dagen inne på "min" avdelning, va där fram till lunch. Vi va inne på
förmiddagen pga vädret. Vi pysslade lite och mös, va mysigt och barnen
uppskattade det :) Efter min rast gick jag över til Es avdelning och va där
fram tills jag slutade. Börjar känna mig rätt hemma på jobbet nu, känner mig
bekväm me mina arbetskollegor och jag börjar kunna många av barnens
namn på några av avdelningarna. Och det va helt okej att jobba till kvart i 5.
Men det va en utmaning också eftersom att barnen va inne hela dagen.
Kan ju lugnt säga att jag va rätt trött i skallen på eftermiddagen :P haha.
 
Patrik och Thea kom och hämtade upp mig och så åkte vi till heron en snabbis
för att fixa middag och handla lite. Kom hem och försökte äta men Thea va
hysterisk och supertrött så vi fick lägga henne en stund. Efter att vi hade ätit
klart så va hon piggare så hon kunde äta i lugn och ro och sen blev det ett bad
för hennes del.
 
Sen lekte hon och jag en stund innan läggdags. Ikväll lade vi henne vid 8 och hon
somnade på en gång men som alltid så är ju frågan om hon sover för natten då
eller vaknar om ett par timmar =/ Återstår att se. men det vore underbart om hon
kunde somna tidigare och sen sova hela natten.
 
Imorrn blir det storstädning, tvättning, hänga upp gardiner och fixa lite. Ev åker vi
till jysk och IKEA också eller så tar vi det på söndag förmiddag. Vi har ju hittat
köksstolar på jysk som vi vill titta närmare på och så ska vi köpa handdukar på
IKEA, våra handdukar har gjort sitt för bra länge sen.
 
Men ikväll händer inte mycket. Slappa framför tv:n, äta lite gott, ta en dusch och
sova :)
 
 



Kommentarer
Anonym

Förstår precis vad du menar, har man varit inne hela dagen på förskolan så är man helt trött i huvudet,
man behöver verkligen gå ut en stund på dagen..

2012-09-14 @ 21:00:18
Elle

var jag som kommentera förra inlägget. men när jag hade skrivit klart i denna rutan som man kommentera så hade uppgifterna ovan försvunnit :S

2012-09-14 @ 21:01:10 | http://darkbrokenangel.blogg.se
Anonym

Välkommen till de yrkesverksamma småbarns-föräldrarnas liv !

Svar: Jag vet hur är det men tack ändå!
Rebecca

2012-09-15 @ 13:51:53
Anonym

Hur många timmar har du arbetat den senaste veckan ?
Det verkar som du har arbetat mycket övertid.

Svar: Jag har verkligen inte jobbat övertid :-) i onsdags jobbade jag 9-16, torsdags 9-16.45 och samma tid i fredags :-)
Rebecca

2012-09-15 @ 17:03:55
Lotta

Anonym... du verkar har problem.

2012-09-16 @ 12:52:33
Anonym

vad du klagar

Svar: va klagar jag på? att jag ville ligga kvar under täcket, att det va regn och rusk ute?
Rebecca

2012-09-16 @ 21:02:05
Anonym

Allt är fel så fort det inte är som du vill.

2012-09-18 @ 12:25:18
ems

Lotta, Anonym är förmodligen 2-3 samma personer som håller på att trakassera Rebecca och då är det väldigt lätt att gömma sig bakom en datorskärm och bakom ett alias såsom Anonym, inte våga stå för sina åsikter och kunna hålla på som att dem befinner sig på sandlådenivå.
Det finns ett ord för det som dem håller på med och det är ren och skär nätmobbning.

2012-09-18 @ 22:06:52 | http://emilie-karin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!