Härligt att umgås me familjen

Imorse va gubben sjuk :( Kräktes lite och lös i magen. Även jag har varit dålig i magen
och Thea har varit dålig i magen i evigheter. Ska ta upp det me BVC på nästa vecka
när vi ska dit. Men jag lät gubben sova större delen av förmiddagen medan jag tog
hand om Thea och det verkade ha gjort susen, han va pigg och frisk som bara den
efter det :O jätte skumt! Men tror det va kebaben vi åt igår kväll.
 
På eftermiddagen åkte vi upp till visättra för att hälsa på min familj som vi inte har träffat
på drygt 2 månader så det va jätte roligt :) Dom tyckte att Thea hade blivit så stor :) Vi
fikade och pratade massor och maria och Thea busade massor. Thea matade även troja
me massa kakor :P haha. Vi va väl där några timmar och sen åkte vi till city gross för att
köpa lite kräm och yougurt till middag.
 
Kom hem och käkade, sen letade jag reda på Theas ryggsäck och packade ner några nappar,
tog fram kläder till henne som hon ska ha imorrn och packade ner kudden och dom sista
ombyteskläderna som hon ska ha på dagis. Tror vi är rätt redo för att börja nu! :D Kan inte
förstå att min lilla älskade dam börjar på dagis imorrn, det är verkligen så ofattbart! Vet att jag
tjatar men tror dom flesta föräldrar känner så när deras barn börjar på dagis.
 
Hur som helst, Thea ska snart få ny blöja, borsta tänder, välling och sen sussa. Hon har varit
trött sen efter middagen.
 

Nä, ska ta och göra dottern redo för läggningen men vi hörs imorrn kväll och då får ni höra om hur
första inskolningsdagen gick :D
 



Kommentarer
Anonym

Men herre Gud , yoghurt o kräm är väl ingen middag !!!! Varför borstar du tänderna på din dotter innan vällingen ?? Det är ju inte klokt, det bygger ju verkligen på kariesangrepp.

Svar: När både jag och min sambo är risig i magen så vill vi oftast inte ha riktig mat så att säga. Thea fick dock fisk och potatis. Om du är risig i magen tror ju inte jag att du är sugen på stekt mat eller mat överhuvudtaget. Det är bättre att bättre att borsta tänderna före än inte alls. Vi kan inte borsta hennes tänder efter för då har hon redan somnat.
Rebecca

2012-09-02 @ 23:03:03
Anonym

Men är Thea fortfarande dålig. Varför går du inte till doktorn? Lärde du dig inget sist? Och har man varit magsjuk så ska man inte ut på kvällen bakterier finns kvar 24 timmar.

Svar: Hon har diarré till och från. Vi va ju hos läkaren innan semestern och då fick hon antibiotika. Men hon blir bättre när hon inte får så mycket kost som innehåller mycket mjölk. Ska som sagt ta upp det me bvc nästa vecka. Magsjuka va vi nog inte, vi åt kebab kvällen innan som troligtvis orsakade en matförgiftning.
Rebecca

2012-09-03 @ 13:22:47
Felicia

Sist ni ätit nåt dåligt och Thea var lös i magen kom ni till öppna förskolan, flera av dom som var där blev sedan magsjuka (vi gick inte då eftersom jag läser din blogg), jag tycker det är taskigt mot barnen och föräldrarna på dagis som inte vet nåt och kan bli smittade bara för ni "tror" att det var pizzan, trots hela familjen är dålig. Ibland är det bättre att tro det värre för att vara på säkra sidan och för alla andras skull, det skulle jag gjort iallafall..

Svar: Vi hade varit symtomfri i 48 timmar innan vi kom till öppna förskolan. Och personalen på hennes förskola vet om att Thea har diarré till och från men dom va också så gott som säkra på att det knappast va magsjuka eftersom att Thea inte va påverkad och hon har haft det länge. Dessutom åt Thea inte samma mat som oss. Och hon blir ju bättre av att inte äta så mycket mjölkprodukter.
Rebecca

2012-09-03 @ 15:59:49 | http://bebispag.blogspot.com
Anonym

Testa andra produkter då. Varför ger ni henne mjölk? Ja men ni vet inte vad det är så är man dålig i magen håll er hemma. Kan lova att sjukdomar på dagis lär öka om du fortsätter så här. Glad att man inte har barn på samma förskola som er.

Svar: Vi ger henne inte mjölk men hon får ju ost och smör menvi försöker undvika mjölkprodukter i den mån vi kan tills vi får höra va BVC säger. Vi är ju inte dålig i magen längre, inte Thea heller. Idag har hennes mage varit toppen och om man är magsjuk så är man ju lös hela tiden, då blir man ju inte bra i nån dag och sen lös igen. Eller hur? Det sista tänker jag inte ens kommentera, vill inte sänka mig till samma nivå som du.
Rebecca

2012-09-03 @ 20:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!