Hatar eftermiddagar!

Jobba, äta, umgås me thea, sova. Det är så mitt liv ser ut i stora drag nu. Ingen vidare
rolig läsning men det är mitt liv :)
 
Va hyfsat pigg imorse när jag lämnade Thea på dagis, det va rätt trevligt :) Att va pigg.
Och lämningen gick bra, like always.
 
På jobbet va det bara bra, fick hoppa in och jobba me E idag :) Som ett litet smak-
prov om vi nu blir kollegor på riktigt. Jobbade ju till kvart i fem idag och jag avskyr
verkligen sena eftermiddagar. Haha. Då tänker ni att barnskötaryrket inte är nåt för
mig me tanke på deras tider. Haha. Men det gick bra, trots att jag va DÖD. Ett 7-16
jobb vore perfekt, alla tider efter kl 16 är en pina. Nä, usch va jag klagar nu. Jag är
jätte glad för jobbet trots jobbiga och sena eftermiddagar. Det är bara att bita ihop.
 

På väg till jobbet :)

På jobbet :)

Efter jobbet. Trött och sliten :P
 
Kom hem vid kvart över 5, då va det bara att äta och sen slänga in Thea i ett bad
innan det va dags för henne att sussa. Man hinner ju inte umgås direkt me henne
på veckodagarna tyvärr :(
 


Nu ska jag ta ett varmt bad och sen lägga mig. God natt!



Kommentarer
Anonym

När skulle Thea lämnas på förskolan om ni båda börjar klockan 7 ?

Svar: innan förskolan öppnar
Rebecca

2012-09-13 @ 21:25:53
ems

men det är ju bra då kan du ju öppna ofta ;)
fast oftast är det ju öppningen som är mer åtråvärd än stängningen av nån konstig anledning :P

Till anonym så måste jag meddela att du kan känna dig överkörd för jag vet en hel handfull med ungar, i Theas ålder, jag haft/har på jobbet som har blivit lämnade 6.30 när förskolan öppnar.

2012-09-13 @ 22:55:17 | http://emilie-karin.blogspot.com/
Anonym

Jag funderar nu närmast på R som var mindre nöjd då Thea vaknade före kl 9, hur ska hon då orka kliva upp 5:30 ?
Självklart är det många barn som lämnas så tidigt jag har sett dom sitta mer eller mindre sovande i sina vagnar då det regnar/blåser / snöar och det är kolsvart ute i januari
Det bästa för Thea är nog om hon kan lämnas något senare och Patrik hämtar henne.

Svar: Jag har inga problem me att gå upp tidigt och jag är van att Thea vaknar vid 8, sen jag började jobba har Thea vaknat före 7. Och hon är inte morgontrött. Hon är glad och energisk på en gång :-)
Rebecca

2012-09-14 @ 07:55:51
Jennie

Anonym: Tror du verkligen att det är så det fungerar i verkligheten,att man kan anpassa arbetstiderna så barnen aldrig har tidiga morgnar och sena dagar på förskolan?
I vissa fall ja,i de flesta nej!

Och vad som är bäst för Thea,det har du inte en aning om så spara det till hennes föräldrar!

2012-09-14 @ 16:19:22
ems

Anonym, kom inte och prata om Theas bästa för du har ingen aning om det.
Theas bästa är det Patrik och Rebecca som vet mest om!

Sätter man barn på förskola i en vagn, ute, i januari månad, för att dom ska få sova för att dom är där tidigt så vad gör det ? Är inte det bra då ?
Det finns barn som börjar 9 som är dödströtta när det är dags för vila på förskolan.
Barn är precis som vi vuxna, så olika som det bara går att bli.
Gör dig själv och oss andra en tjänst, sluta skriv en massa kommentarer utan ditt eget namn. du vågar ju inte stå för dina åsikter så varför ens dela med dig av dem ?
Är du feg för att bli konfronterad eller vad är problemet ?

2012-09-14 @ 18:38:11 | http://emilie-karin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!