Hemma idag :(

Jag vill inte va hemma!!!!! :( Det kryper i kroppen och jag är redan uttråkad. Men
me en trasig hals och risig för övrigt så va det lika bra att va hemma och kurera
sig så man kan jobba heldag både imorrn och på fredag :D
 
Dottern är lämnad på dagis. Dom har fotografering den 27e, spännande. Trist
nog så tar dom inga individuella foton, dom tar bara ett gruppfoto ute på gården :(
Tydligen tyckte chefen att porträttfotograferingen tog för mycket av barnenes tid
vilket jag anser är rent skitsnack, om ni ursäktar språket. Det tar högst 1-1,5 tim
EN gång per år. Åh, blev så arg när jag fick höra det. personalen tyckte också att
det va jätte tråkigt. Men det är många förskolor som har slutat fotografera
överhuvudtaget, det tycker jag är jätte tråkigt. Hur är det på era barns förskola?
 
Efter att jag hade lämnat thea gick jag och köpte frukost och sen slappade jag i
soffan och kollade på dirty dancing 2. Passade även på att diska och röja lite,
lika bra när man får tillfälle. Annars tog jag det bara lugnt och väntade på att
klockan skulle bli 4 så jag fick hämta mitt lilla gryn :)
 
Vi va ute på gården och gungade tills gubben kom och då gick vi till centrum och
köpte potatis innan vi gick hem och började me middagen.
 
Efter Theas vanliga kvällsbad så låg hela familjen i sängen och mös, jag låg
underst, patrik låg över mig och Thea låg intryckt vid min sida på min arm och
det va bara så otroligt mysigt :D Min familj är den bästa!!!!!!!
 
Hon sussar och vi kollar på nybyggarna, så otroligt hemskt att se. Usch!
 
Imorrn blir det äntligen jobb igen :D Skulle ju ha börjat jobba halvtid från och med
idag men idag va det heldag om jag inte hade varit sjuk, imorrn blir det heldag och
på fredag blir det heldag :D Katsching! Hehe. Nästa vecka är sista veckan för mig
men det är bara att hoppas att många blir sjuka så jag får hoppa in. Trivs verkligen
så otroligt bra på jobbet. Har inte hört nåt från chefen än heller men det är bara att
vänta.
 
Nu tänkte jag tacka för mig, hörs imorrn :)
 
 
 



Kommentarer
Anonym

Skulle inte du arbeta in i oktober , har man kortat ditt vikariat +
Hur går det med den sökta tjänsten ?
Krya på dig , men det är tur att du orkar städa i alla fall!

Svar: Det är väl nästa vecka? Eller är det veckan efter det? Dom har inte kortat ner mitt vikariat. Tvärtom så har jag fått flera dagar under oktober :-D chefen håller fortfarande på me intervjuer. Jag kallar inte att diska och plocka lite för att städa.
Rebecca

2012-09-20 @ 08:14:56
Sabine

Hur menar du med att det tar 1-1,5 timme? Hur många barn gäller de? Dottern tog kort på sin förskola idag och fotografen kom tidigt på morgonen och hela förskolan var inte klara till halv 13 då jag hämtade henne, drygt 70 barn. Så det tar sin lilla tid med både gruppfoto+porträtt (och syskonporträtt).
1-1,5 timmar per avdelning kanske men sen är de ju oftast några avdelningar. Även om de tar tid så är de ju som du skrev, en gång om året så de är väl inte hela världen!

Svar: Jag skulle väl gissa på att det tar ca en timme per avdelning. På min dotters förskola är det 3 avdelningar. Och avdelningarna kan ju ha vanliga rutiner. Tycker bara det är så tråkigt :-(
Rebecca

2012-09-20 @ 14:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!