Höstmarknad på skansen (bildbomb)

Idag har vi haft en jätte mysig dag.
 
Morgonen började tidigt (för oss ska jag kanske påpeka), klockan va strax efter 8 när
jag hoppade in i duschen. Vi fixade frukost och vid 20 över 9 kom älsklingens päron
för att lämna resesängen och så hade dom köpt rödspätta till oss och abbas citron
och dillsås, tackar :) Dom va bara här en jätte snabbis för dom va på väg nånstans.
 
Vi fortsatte göra oss ordning och sen brummde vi iväg mot skansen och
höstmarknaden :) Patrik snurrade runt i drygt 25-30 min innan vi hittade parkering,
precis vid huvudentrén till skansen nästan :D
 
Vi började me att kika lite på höstmarknaden, Patrik köper ju alltid penslar på mrknaden
så det va väl huvudsaken därför vi brukar åka dit. Haha. Han köpte iallafall sina penslar
och sen tittade vi på massa djur, bl.a lokatter, järv, bisonoxar?, grisar m.m Thea va jätte
faschinerad av alla djur och pekade överallt och ett konstant dä! hördes. Haha.
 
Vi tog en liten fika och sen fortsatte vi till lillskansen och det har blivit jätte bra sen dom
byggde dom :) Thea sprang omkring och va verkligen överallt och ingenstans men hon
hade så otroligt roligt. Vi väl där i drygt 40 min. Vi gick till restaurangen vid solliden för att
äta lite sen lunch och jag och patrik tog varsin älggryta, det va så gott! Planen va att gå
tillbaka till lillskansen men det började regna och Thea va trött så vi rörde oss hemåt igen.
 
Thea sov ca 1 timme väl hemma igen och jag och patrik slappade i soffan. Jag passade på
att ringa både min mormor och farmor som jag inte pratat me på länge. Farmor bjöd hem
oss imorrn, hon längtade så efter Thea :)
 
Vi väckte Thea och så tog vi en promenad i regnet ner till centrum för att fixa potatis och
så gick vi hem och åt en väldigt sen middag. Thea va på myshumör och satt i pappas
knä och bara hade det mysigt tills det va dags att sussa :)
 
Jag och älsklingen ska ta en cigg och sen hoppa in i en dusch och sen får vi se om vi orkar
glo på film eller går och lägger oss. Är rätt trött så. Ja, vi får väl se hur det slutar :P
 
Vi blev ju inte barnfria i helgen, min mamma kände sig lite risig så vi bestämde att hon kunde
ta Thea nästa helg :) Helgen efter det är vi fullbokade, på lördagen ska vi följa me Nilssons
till spårvagnsmusset för att fira leah och på söndagen blir det förmodligen underbara barn-
mässan :D
 
Och jag fick inte jobbet som jag hade sökt :( Fick mail av chefen i eftermiddags. Men hon
hoppades att hon skulle få se mycket av mig där iallafall och det känns jätte bra att dom
verkar så nöjda me mig :) På torsdag har jag inget jobb så då ska jag sätta mig och kika
på jobb samt uppdatera mitt cv och personliga brev :)
 
Nä, nu struntar jag i er för ikväll. Hörs imorrn igen!
 



Kommentarer
Madeleine

Spårvägsmuseet :P

Svar: Haha. Äsch, spårvägsmuseet eller spårvagnsmuseet, va är skillnaden? :-P
Rebecca

2012-09-30 @ 13:53:14 | http://mammascharmtroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!