Inga mer sjukhusbesök tack!

Natten har varit lugn, Thea vaknade när jag och Patrik skulle lägga oss men
det gjorde inget. Vi hade det jätte mysigt tillsammans alla tre, låg bara och
mös och Thea skulle ligga nära. Sen sov hela familjen jätte skönt tillsammans
hela natten :)
 
Men imorse va jag trött, riktigt trött! Haha. Hade det inte gällt Theas hälsa så hade
jag legat kvar i sängen och fortsatt sova men som sagt, Thea går före allt! Thea
hade feber imorse, 39 grader så hon fick en ipren och sen fixade jag ordning en 
macka som jag kunde ta me till henne (hon skulle nämligen va fastande) och så
rörde vi oss mot bussen vid 9-tiden.
 
 
Kom fram i tid och fick komma in nästan på en gång, jätte skönt. Thea fick börja
me att ta tempen, den va då nere på 37. Sen förberedde dom för blodprover och
det gillade stumpan INTE! Hon grät och va jätte ledsen redan när dom gjorde rent
för att sticka. Men hon va så duktig iallafall och efteråt fick hon två klistermärken
och en piggelin :) Dom skrev även ut en ny medicin, samma som hon fick innan
vi åkte på semester.
 


Vi fick vänta i väntrummet i ca 1 timme tills provsvaren kom. Försökte få Thea att
äta lite under tiden men inte då :( Hon lekte och tittade på fiskarna och sen somnade
hon i vagnen. Och provsvaren va negativa. Så det är ju skönt att veta.
 
Jag gick förbi centrum för att köpa en dricka och sen gick vi till mamma och hälsade på
och så hämtade patrik upp oss där när han hade slutat. Vi åkte till tumba för att handla
lite och hämta ut medicinen och köpte vi varsin kycklingsallad till middag innan vi åkte
hem.
 
Thea har ingen vidare matlust men hon dricker MASSOR och det är huvudsaken, det
är viktigt att hon får i sig vätska me tanke på febern som aldrig vill ge me sig :( Vi gav
henne den nya medicinen och den gick ner fort :)  Hon fick ta ett svalkande bad och nu 
ligger hon och sover. Får se om jag och älsklingen kollar på nån film eller hur vi gör.
 
Men nu hoppas jag att vi slipper fler sjukhusbesök på lääänge. Thea har varit me om
endel besök där trots att hon inte är så gammal än. Min lilla stumpa.
 
Nä, nu ger jag tusan i det. Vi höres väl imorrn :)



Kommentarer
Madeleine

Jag vet hur det känns gumman!!! Men det blir lättare med tiden! Styrke kramar till dig o Patrik o krya på dig kramar till Thea

Svar: Jag vet det och det känns rätt skönt att veta :) tack underbara du!
Rebecca

2012-09-07 @ 22:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!