Sjuka :(

Blev överlycklig igår när jag kikade in på Ms blogg och såg att blogg.se ÄNTLIGEN
har kommit me en app till andriod :D Laddade ner den på en gång men kan jag
logga in? Nopp. Står att jag anger fel lösenord" fast jag anger samma lösenord via
datorn. Är väl inte så jätte glad nu. Får väl skriva till dom och klaga. Suck!
 
På jobbet va det lika roligt som alltid :D Åh, börjar verkligen tycka om mitt jobb och
jag älskar min avdelning. Man blir ju fäst vid barnen. Men det är inte många dagar
kvar nu på min avdelning, på onsdag eftermiddag blir jag "arbetslös" i drygt 1-1.5
vecka :P haha.
 
Thea är jätte snorig och hostig men på bra humör :) Fotograferingen idag hade
visst gått jätte bra :) Och nu bestämde tydligen förskolechefen att vi ska betala
för heltid för Thea. Känns lite surt me tanke på att jag jobbar långt ifrån heltid
men å andra sidan går Thea heltid på dagis.
 
Kom hem vid kvart över 5 och då låg Thea och sov så jag och gubben hjälptes åt
me middagen och sen väckte vi henne och så åt vi. Älskar min familj så otroligt
mycket, jag är så lyckligt lottad som har en underbar fästman och världens goaste
dotter. Utan dom har livet ingen mening. Så bra som jag mår nu och så innerligt
lycklig som jag är just nu va länge sen. Sist va nog när Thea kom till världen och
första tiden me henne. Men mitt liv är nästintill perfekt. Den sista pusselbiten so
far är ett fast arbete.
 
Nu ska jag försöka se om jag fixa problemet me appen men vi hörs imorrn :)
 
 



Kommentarer
Anonym

Det är väl klart att ni ska betala för heltid, om hon är där på heltid? Spelar ju ingen roll att du bara jobbar deltid.

Svar: Nä, men det är ju det jag menar :) Det är lättare att låta henne gå på heltid och därmed betala för heltid än att hon ska gå 4 timmar ena dagen och 8 timmar andra dagen, beroende på hur jag jobbar.
Rebecca

2012-09-27 @ 21:30:17
Jennie

Tänk vad det kan skilja sig beroende på vart man bor hur mycket man får ha sina barn på dagis. Jag bor i en småstad i Östergötland och här får man inte ha sina barn på dagis heltid om man inte jobbar heltid. Däremot får vi betala för en heltid trots att vår dotter inte kommer upp i en heltid på långa vägar :/ har hört att man på vissa ställen har någon form av stämpelkort som räknar ut hur många timmar barnet är på dagis och baserat på det räknas barnomsorgsavgiften ut...berätta gärna hur det fungerar hos er :-)

Svar: Här räknas förskoleavgiften av ens inkomst och hur många timmar i veckan barnet går på förskola. Men man betalar som högst runt 1200 kr/mån för heltid.
Rebecca

2012-09-28 @ 06:44:11
Anonym

Varför låter du henne inte gå deltid när du inte har heltids jobb ?

Svar: Det är inte rätt mot henne att gå på dagis me dom tiderna jag har jobbat. Ena dagen börjar hon vid 9 om jag börjar halv 10 och andra dagen kan hon börja vid 12 om jag börjar vid halv 1. Det funkar inte heller.
Rebecca

2012-09-28 @ 13:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!