Tänder som spökar

Jag och Patrik är överens om en teori som vi har. Vi tror att Theas feberkramp kan ha
berott på en "dubbel" feber. Låter jätte konstigt, jag vet men vi har våra misstankar om
att hon fick en feber icohmed förkylningen och så fick hon feber iochmed tänderna.
Det blev helt enkelt för mycket på en gång för hennes kropp.
 
Men nu verkar iallafall den värsta förkylningen ha lagt sig och hon är feberfri sen
igår eftermiddags/kväll, det är skönt men hon är långt ifrån sig sitt vanliga glada
jag. Idag har det i princip bara varit gråt och skrik konstant. Hon har varit på ett
okej humör i kanske 20-30 min sammanlagt.
 
Men nu är det iallafall tänderna som ställer till det. Hon dreglar massor, en tröja
blir genomblöt på nån minut, hon håller på me munnen hela tiden och alvedon
på tandköttet verkar hjälpa (iallafall en liten stund). Men hennes humör är rena
rama helvetet om ni ursäktar språket. Fy, känner inte alls igen min lilla stumpa!
Nu får tanden/tänderna spricka igenom så hon blir sig själv men jag såg inga som
helst tendenser på nya tänder =/ suck. Jaja, en vacker dag blir hon sitt underbara
jag igen :)
 
Idag har vi bara varit hemma och gått i pyjamas hela dagen. Thea har ju varit ett
riktigt pain in the ass som sagt men vi har ändå fått endel gjort hemma. Vi tog tag
i storstädningen, skurade skafferiet, tvättade vanlig tvätt plus några mattor, jag
strök gardiner och hängde upp. Känns underbart att ha ett rent hem igen, mår
verkligen dåligt när hemmet är stökigt och man ser massa skit på golvet. Men
inatt kan man sova me gott samvete :P Om man nu får sova, vill säga ^^
Föregående natt va jag uppe me Thea till 02 och jag tror att den här natten inte
blir mycket bättre tyvärr.
 
Nu sitter patrik i sovrummet och försöker natta Thea, jag satt i ca 20 min innan
utan att lyckas. Får hoppas att han har bättre tur. Och om hon somnar får jag
hoppas att hon sover hela natten eller iallafall större delen.
 
Vi hörs imorrn. God natt :)
 





 
 
 



Kommentarer
Jennie

Stackars lilla tjejen,hoppas tanden/tänderna spricker igenom snart så allt återgår till det normala/Kram

Svar: Ja, det hoppas jag också. Tycker så synd om henne :( Kram :)
Rebecca

2012-09-08 @ 22:06:51
Anonym

Om hon är feberfri idag söndag så låt henne komma ut det kan ju vara så att hon inte tycker att det är så kul att ni städar mm. Hon uppskattar nog inte ert rene hem lika mycket som ni.

Svar: Ja, vi ska ut idag :-) för än så länge är hon febernfri :-D och igår så va en av oss alltid me Thea, vi turades om så hon va aldrig själv eller så.
Rebecca

2012-09-09 @ 08:07:15
Stina

Har barn ont i halsen kan dom dregla kopiöst mycket! Vet min dotter när hon haft halsont, hela kudden är dyngsur när hon sovit under natten osv. Så det är väl mer troligt att det är halsflussen och inte tänder om det inte syns något i munnen på henne.

Svar: ja, det är mycket möjligt att det kan va så också :)
Rebecca

2012-09-09 @ 19:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!