Tankar om lite av varje

Många av mina vänner och bekanta börjar välja att minska på bloggandet och
sluta skriva om sina barn osv, dom börjar helt enkelt bli mer måna om sitt
privatliv vilket jag tycker är starkt gjort. Jag själv skulle verkligen behöva bli
mån om mitt privatliv och sluta skriva om ALLT som är privat. Men det är en
sak som jag måste lära mig och det lär ju ta en tid. Och det är ju såna otroliga
diskussioner om huruvida man ska skriva om sina barn eller inte och hur och
vad man ska skriva, jag tycker det är jätte svårt för Thea är mitt liv och jag vill
berätta om hennes framsteg osv och det lär jag fortsätta med. Jag kanske inte
skriver om exakt allt gällande henne men hon är en så stor del av mitt liv så jag
kan inte utesluta henne helt från bloggen, likaså min sambo. Vad är okej att
skriva och vad ska man undvika? Jag tycker att jag skriver okej nu men ändå
får jag massa påhopp om allt.
 
Vad tycker ni är okej att skriva och vad ska man försöka undvika? Kommer inte
lägga ner bloggen men jag vill försöka bli mer mån om mitt privatliv utan att
bloggen ska bli opersonlig och tråkig.
 
Det va lite tankar om bloggandet. Nu har jag lite tankar om framtiden.
 
Jag vet vad jag vill få ut av livet, jag vet hur jag vill att mitt liv ska se ut om 5 år, helst
ännu tidigare. Och det känns bra men skrämmande. För livet kanske inte alls blir som
jag vill, som jag drömmer om. Jag vill ha det klassiska livet, kan man väl säga. Jag vill
ha ett jobb som jag trivs med (drömmen är att jobba på fritids), jag vill bo i en villa eller
ett radhus, jag vill ha två barn till, jag vill gifta mig. Ja, dom klassiska sakerna. Inga extra-
vaganta grejer här inte! Jag vill kunna unna mig och familjen nån utomlandsresa då och
då. Men som sagt, jag vet inte hur livet ser ut i framtiden.
 
Ja, jag har lite tankar såhär på kvällskvisten.
 
Kanske ska skriva om hur min dag har varit också ;) Hehe. Va trött så in i norden imorse
men kämpade mig iväg för att lämna Thea på dagis, sen gick jag hem och sov en timme
innan jag hoppade in duschen och knatade iväg till jobbet. Rätt skönt att jobba efter-
middagar, då är det lugnt på jobbet (eller ja, relativt lugnt) och man kan måla, pyssla och
hämta andan lite :) Men tiden rusade iväg och vips så va klockan 4 och jag slutade. Patrik
och Thea va ute på gården och gungade när jag kom så vi gjorde sällskap upp. Fixade
middag ganska omgående och sen började jag frysa så jag tog ett bad. Vi lade Thea tidigt,
redan vid 8 men hon behöver det nu när hon går på dagis hela dagarna.
 
Hon är jätte trött när hon kommer hem på eftermiddagarna, hon måste få sova en stund
innan middagen och sen lägger vi henne vid 8. Hon sover bra på dagis också men trots
det är hon bamsetrött.
 
Jaja, nu har jag inget mer att tillägga så vi hörs imorrn :)
 
 
 



Kommentarer
Sabine

Sånt som jag alltid tycker är lite för privat att skiva ut i sin blogg är om bråk. Bråk med en vän, bråk med sin mamma/pappa, bråk med sin sambo etc. Tycker inte om att läsa om sånt heller i bloggar.

Man blir väldigt begränsad i sin blogg om man bara har ett "vanligt" liv att blogga om tycker jag. Som jag, jag är ingen modefantast eller 7 barnsmamma, inte kan jag fota eller sy häftiga grejer heller. Bara vanliga jag:) Så min blogg är vääldigt ointressant för de som inte känner mig, men de passar mig bra för de är mina vänner/familj som jag vill ska läsa om min vardag etc:)

Svar: Ja, men precis. Jag skriver inte heller om nåt specifikt eller massa sånt utan jag skriver bara om min vanliga vardag, vilket säkert är tråkigt för många att läsa (det skulle iallafall jag tycka, haha) men jag har ju vänner och familj som läser och som vill hålla sig uppdaterad :)
Rebecca

2012-09-26 @ 22:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!