Tillfredsställande dag :D

Vilken rolig nyhet man fick när man lämnade Thea på dagis imorse. Det går
löss där nu :( Suck. Bara att hålla tummarna att hon slipper få det. men vi ska
köpa lusmedel och allt sånt, lika bra att ha hemma.
 
På jobbet va det toppen :) Har haft en riktigt tillfredsställande dag. Vi har haft
lite aktiviteter me barnen och jag fick äntligen en chans att sitta och umgås me
dom, det va så givande :)  Jag fick ta hand om mellisen själv och efter det va
det lite kaotiskt och jag hade många bollar i luften men jag trivdes me det.
Dagen gick i en rasande fart men det va ju för att jag hade nåt att göra och det
hände nåt hela tiden.  Har ju även tagit hand om läsvilan helt själv sen första
dagen och det går lite bättre för var dag. Får se om jag kan få ha nån egen
aktivitet me några barn på fredag eftermiddag. Tips på va man kan göra för
nåt me 4-5 åringar tas gärna emot :) Ska även googla lite.
 
Älsklingen och dottern hämtade upp mig och så åkte vi hem och började me
middagen :) Thea hade massa svarta prickar i håret, va livrädd att det va löss
men som tur va så va det bara sand. Hon fick ta ett bad och tvätta håret och då
hade det försvunnit :) Men jag måste ju kolla hennes hårbotten varje kväll nu.
 
 


Nu ligger stumpan och sover och jag ska kolla på house innan jag går och lägger
mig.
 
Imorrn börjar jag jobbar halvtid så jag börjar 12 och slutar 16 :) Tänkte tillbringa
förmiddagen me en storstädning :) Man hinner och orkar inte städa efter jobbet.
 
Har ni sett alla underbara kommentarer jag har fått idag? Det har varit riktigt
underhållande att läsa dom och tycka synd om dom små patetiska människorna
som skriver. Haha. Tack för att ni gjorde min dag :D
 
Nu ska jag gosa me min underbara karl.
 



Kommentarer
ems

Alla som kommenterar här på Rebeccas blogg under namnet Anonym med trakasserande, elak, nedvärderande os.v ton på kommentarer, här är något att tänka över, gå in och läs länken:

http://www.friends.se/press/nyhetsarkiv/debattartikel-natmobbningen-ar-allas-ansvar

Fundera sedan över vad för moral & värderingar ni har, tycker ni att det ert beteende är okey att använda som vuxen gentemot andra vuxna, men barn gentemot barn får absolut inte hålla på så?

Ni Anonyma (som kommenterar som ovan skrivet) som har egna barn eller kommer att skaffa i framtiden, förstå när dem växer upp och ni fortfarande håller på som ni gör, VAD lär ni dem då ?
Och framför allt VAD lär ni era medmänniskor ?

2012-09-18 @ 22:23:28 | http://emilie-karin.blogspot.com/
Anonym

Har du funderat på att sluta blogga ? Du kan ju skriva dagbok istället om du har behov av att skriva av dig om ditt liv.
Då slipper du alla kommentarer!

Svar: Jag har alltid skrivit dagbok, har dagböcker från att jag va 9 år men sen upptäckte jag bloggen och det roliga me bloggen är just att folk kan läsa och kommentera. Men jag ska blockera många ip-nummer. För det finns folk som gillar min blogg och jag sen bloggar jag inte för andras skull.
Rebecca

2012-09-19 @ 09:40:42
ems

Anonym, så Becca ska alltså sluta blogga för att vuxna människor sitter bakom en datorskärm och nättrakasserar/nätmobbar henne?

Jag kan ge ett bättre tips.
Leta rätt på alla ip-adresser och anmäl, anmäl och anmäl vartenda fall.
SPARA allt, dvs mail som rapporterar om nya kommentarer, printscreens på allt etc.
Det kan ju inte vara så roligt att vara en vuxen människa och veta att man fått en anmälan på sig pga att man nättrakasserat/nätmobbat någon...
Det här borde alla göra som drabbas utav nättrakasserare och nätmobbare.

2012-09-19 @ 18:13:52 | http://emilie-karin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!