Tisdag kväll

För första gången sen Thea började på dagis har hon haft en tuff dag. Det började redan
imorse, hon va lite kinkig och ville sitta kvar i min famn när vi kom till dagis men det gick
över fort och sen hade hon tydligen varit på ett sjuhelsikes humör hela eftermiddagen
efter att hon hade vaknat från vilan. Men hon har en begynnande förkylning på g så jag
tror mycket beror på det.
 
 
Patrik har spenderat i stort sätt hela dagen på toyota, haha. Tyckte så synd om honom.
Men nu är iallafall bilen nyservad och fräsch, det är härligt :)
 
Jag jobbade mellan 13-17 och på jobbet va det toppen :) Gillar att jobba på eftermiddagen.
Patrik och Thea kom och hämtade upp mig och så åkte vi först till jula för patrik skulle
köpa ny arbetsjacka och sen åkte vi till city gross för att handla.
 
 
Thea va på ett HEMSKT humör när vi kom hem så hon fick en flaska välling och sen vila
i sängen och sen åt hon middag me oss. Patrik stoppade henne i ett bad medan jag röjde
och plockade lite och sen va dags för henne att sussa och hon tvärslocknade.
 
 
Imorrn bestämde jag att Thea får va hemma från dagis så hennes farmor kommer hit och
vabbar medan jag jobbar. Thea ska ju sova hos dom imorrn kväll för jag och Patrik ska
ju till göta källare och gå på nordman-konsert, Patrik är jätte exalterad :P Så lämnar
farmor Thea på dagis på torsdag, me andra ord får jag sovmorgon då :D Hihi.
 
Snart blir det iallafall en dusch och sen house innan läggdags. God natt!



Kommentarer
Anonym

Man kan ju inte bara strunta i att lämna sitt barn på dagis och sen vabba för det. Man tar ju ut vab när barnet är sjukt, annars är det ju att bidragsfuska. Fy vad dåligt

Svar: Har jag sagt att jag ska va hemma me henne. Har jag sagt att JAG ska vabba? Herregud människa, läs va jag har skrivit innan du kommenterar!
Rebecca

2012-09-25 @ 21:19:25
Anonym

Jag läste klart och tydligt att du skrev att hennes FARMOR ska vabba för att vara med DIN dotter, det är lika illa det. Att utnyttja samhällets resurser tycker jag är förjävligt. VABBAR gör man BARA när barnet är SJUKT

Svar: Jag tror att jag har uttryckt mig otydligt. Jag jobbar,Theas farmor kommer och sitter barnvakt så jag slipper vabba. Och vem har sagt att Thea inte är sjuk? Hon har vaknat flera gånger i timmen större delen av natten och hostat och gråtit.
Rebecca

2012-09-26 @ 01:45:57
Lotta

Till ANONYM: Du har stora problem.. att du ens kommenterar, du skämmer bara ut dej själv.

Bra Becca att farmor kan ställa upp, det gjorde mina barns farmor med när mina barn var små. Då slipper man vabba. Ha en sån himla kul kväll med nordmans. =)

kram kram

och du.. bry dej inte om anonym, för hon/han vet ej vad hon/han pratar om

2012-09-26 @ 13:58:59
Anonym

Anonym tror att farmor är hemma
från sitt arbete och hämtar ut pengar från försäkrings kassan.

Svar: Så är det inte. Theas farmor är pensionär och ställer gärna upp så jag slipper vabba och speciellt nu när jag precis har börjat jobba :-)
Rebecca

2012-09-26 @ 14:03:44
Anonym

Till anonym ett : SKÄMS du nu när du misstror så många människor för fusk ?
Att vabba betyder vård av barn men inte alltid betald av skattemedel !!!

2012-09-26 @ 21:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!