Barnlediga

Så otroligt underbart väder det har varit idag. Man fick verkligen en försmak på
sommaren, som jag längtar!
 
Imorse åkte vi och lämnade Thea hos mamma, hon va jätte glad över att va hos
mormor igen :D Hon är så duktig varje gång vi lämnar henne hos nån, alltid glad
och vinkar glatt hej då och pussar en, aldrig gråt eller sura miner.
 
Jag och Patrik åkte ner till polisstationen för att fixa leg och pass till mig, brukar ju
alltid ta sån tid men efter ca 20-30 min va vi klara :) Så lagom till fredag kan jag åka
dit och hämta ut dom, så otroligt skönt :D Sen åkte vi till lampshoppen för att kika på
kökslampa men vi hittade ingenting. Då föreslog Patrik att vi kunde åka till hornbach
och kika så vi åkte dit. Kikade lite grann och vi fastnade för en lampa så den köpte vi
och en påse jord. Vi kom hem och jag planterade om blommor, Patrik fixade annat
under tiden, han tog bl.a ner vår gamla fula lampa från 50-talet så den ska slängas.
Vi har köpt en spot-skena som ska upp :) Jag satte igång en tvättmaskin och Patrik
gick ner till källaren för att hämta två sopsäckar me kläder som tillhörde mig. Så jag
satte igång och rensade och det blev en hel del som ska ges till myrorna eller liknande.
Hittade även lite kläder som jag saknat :) Vi åkte till kvantum för att panta och köpa lite
till middagen och klockan hade hunnit bli en hel del innan vi kom hem och maten blev
klar.
 
Nu sitter vi och slappar i soffan, skulle behöva diska igen och dammtorka och dammsuga
men det får bli en annan dag. Får se om vi kanske hinner imorrn innan vi hämtar Thea.
Men fast vi är barnlediga så blir det ingen sovmorgon :( Lysmasken kommer kl 9 imorrn
och fixar vår el och det ska bli så underbart :D På en av bilderna ser ni en sneakpeak på
vår kökslampa, resten får ni se imorrn :D Och vi ska till skopunkten imorrn och shoppa skor.
Thea har inga gympaskor eller nåt, bara vinterkängor och varmfodrade gummistövlar, hon
håller ju på och svettas ihjäl i dom. Och jag behöver vanliga textilskor eller gympaskor. Och
efter löning ska jag på vårjackejakt till både mig och Thea, väldigt spännande. Hatar att köpa
jackor, brukar sällan hitta nåt. Jag skulle vilja ha en skinnjacka men kommer aldrig hitta nån
i min storlek :( suck.
 
Nä, nu blir det ett bad me hjärtat. Ha en trevlig lördagskväll :)
 



Kommentarer
Anonym

Hur många jackor behöver dottern ? Ni har ju nyligen köpt både P&P jacka samt baseball-jacka.

Vinterjackan hon har har väl ett avtagbart foder så den är ju tunn och vindtät

Svar: Hon behöver en tunnare jacka och baseballjackan är mer som en tjocktröja, dvs ingen riktig jacka. Hennes vinterjacka börjar bli sliten annars hade vi kunnat använda den. Och hennes vindfleece är ju för varm om det blir varmtute.
Rebecca

2013-04-21 @ 15:43:26
Anonym

Nu tycker ja anonym va lite dum vad spelar det för roll hur många jackor thea har. Avundsjuk? ? Min son äger redan 4 vår jackor och funderar på en 5. Till vintern hade han en overall och två jackor. Förstår inte din grej? Om rebecca vill köpa två vår jackor låt henbe göra det. Bara för du inte kan höra det antagligen. ......

2013-04-21 @ 21:59:27
Anonym

men vem bryr sig, min 2 åring har 5 jackor. är kul att kunna byta =)

2013-04-22 @ 21:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!