En heldag i Skhlm

Imorse väckte Thea oss redan innan 7 och ändå somnade hon inte förrän vid 22 igår. Jag fattar
verkligen inte. och så är hon hyper varje vaken sekund. MEN! Hon kan sova bra länge på dagarna
och blir jätte arg om man väcker henne men idag fick hon bara sova 1,5 timme, väckte henne
strax innan 12.  
 
Vi gjorde oss ordning och tog tunnelbanan till skärholmen (min dotter älskar tåg, bussar, bilar osv)
men vi åker så sällan kollektivt så därför åkte vi kollektivt idag :) Jag började me att visa vart jag
jobbade (stolt som en tupp) haha. Sen shoppade vi lite. Vi letade efter skor till mig och Thea och
hittade några par men blev inget köp idag, det får vänta några veckor till. Men vi va inne på polarn
och pyret och Patrik övertalade mig att köpa en vindfleecejacka till Thea, även en keps fick följa me
hem :) Vi va inne på lindex och köpte galonbyxor till Thea. Sen tog vi en fika innan vi strosade runt
och tittade lite :) Avslutade shoppingrundan me lite mathandling på kvantum innan vi tog bussen hem.
Thea fick ett par rejäla utbrott under dagen men på bussresan hem så va måttet rågat och vi va
tvungen att kliva av bussen innan vår hållplats och gå hem. Och jag har inte bara Thea som jag måste
be lugna ner sig, jag måste säga åt Patrik också. Haha. Men till slut kom vi hem och jag började me
middagen. Ikvll fick de bli ett vv-recept, kyckling provencale och det va SÅ gott! Definitvit en måltid som
vi kommer göra om fler gånger. Imorrn ska jag sätta mig och skriva en veckomatsedel, målet är att
5-6 middagar ska va enligt vv :)
 
Imorrn förmiddag ska patrik åka och titta på ett extrajobb, jag och Thea ska va hemma under tiden
och städa och tvätta. Om vädret tillåter (enligt nyheterna ska det komma 2 dm snö inatt) så ska vi
gå ut och sen ska vi åka en sväng till mamma.
 
Snart ska thea borsta tänderna och sen ska hon lägga sig och jag ska läsa en saga. När hon
somnat blir det nog ett bad för min och älsklingens del och sen mysa i soffan och glo på tv.
Ha en trevlig kväll så lär vi nog höras imorrn :)
 
  



Kommentarer
Anonym

hon verkar få utbrott rätt ofta.. har ni tittat efter varför?

Svar: Ja hon får utbrott ofta. Du menar om vi har varit hos nån läkare eller nåt? Det har vi inte. Men när vi ska till bvc ska jag ta upp det me dom.
Rebecca

2013-04-07 @ 11:17:42
Jennie

I stort sett alla barn i den här åldern får utbrott,mer eller mindre! Det är inget konstigt alls och inget man behöver söka läkare för!Anonym,läs gärna på lite om barn så ska du se att det inte är något ovanligt med utbrott!

2013-04-07 @ 15:23:44
Anonym

Nej, alla får inte det flera ggr per dag som Rebecca beskriver.
Jag säger inte att det är något fel med Thea men om det finns någon speciell anledning som gör att hon får det mer.

Dessutom är det påfrestande för föräldrarna med barn med regelbundna utbrott så det var ingen pik Jennie!

Svar: Alla barn har perioder me regelbundna utbrott men sen varierar det me antal från barn till barn. Thea har ett hett temperament som hon ärvt från sin far. Och ja, det är väldigt påfrestande.
Rebecca

2013-04-07 @ 22:41:07
Anonym

Det är väl inte konstigt om hon inte vill gå i butiker en hel dag !
Shoppa gör du ju efter jobbet så det borde väl räcka för att täcka ditt "shoppingbehov"

Svar: En hel dag? Så du jobbar bara 4 timmar om du jobbar heltid? För det va så länge vi va där och Thea satt inte vagnen hela tiden. Hon fick gå omkring och vi va ute så hon fick springa lite.
Rebecca

2013-04-08 @ 12:28:12
Madeleine

Jag har en dotter som är 3 och kan ju informera "anonym" om att hon for en jäääävla massa utbrott varenda dag...

2013-04-13 @ 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!