En riktig skitdag!

Det va riktigt länge sen jag hade en sån här skitdag! Visst, jag har haft dåliga dagar men idag
vill jag bara sätta mig ner och dö. Känner mig så jävla överkörd, hatar när beslut tas över
huvudet på mig. Men stora förändringar väntar på jobbet, dock inga som jag ser fram emot.
Har suttit och sökt lite jobb, blev ÖVERLYCKLIG när jag såg att gamla jobbet sökte två lång-
tidsvik :D Har redan maílat chefen :D Har även blivit medlem i facket och a-kassan. Jag
tänker inte bli kvar längre än nödvändigt. Nu har jag fått nog! Jag orkade me dagarna tack
vare min underbara kollega men nu ska dom sära på oss som dom redan har gjort me annan
kollega så nu vet jag inte hur jag ska orka :( Men jag kommer bita ihop, koncentrera mig på
barnen och resten skiter jag fullständigt i nu.
 
 
Jag slutade kl 15, gick och handlade och sen åkte jag hem och gjorde broccoli och kasslergratäng, det va
jätte gott. Sen tog vi en rejäl promenad på lite över en timme, det gjorde susen för humöret. Men nu fryser
jag och känner mig hängig. Får hoppas att det inte blir värre under natten. Vi gjorde fruktsallad när vi kom
hem och sen tog jag och Thea ett bad :D
 
Hahahahahahahhaha. Som det ser ut nu har jag nytt jobb från och me augusti :D Mailar min gamla chef
och hon frågade om jag va intresserad. Så jag behöver alltså bara stå ut fram till semestern och sen
kan jag slippa all skit! Är så fullkomligt överlycklig nu!!!!
 
Nä, ska mysa me min älskade familj nu och hoppas att Thea somnar snart :)



Kommentarer
Carro

Vad kul att du ska börja på ditt gamla jobb igen, där du trivs! :) grattis!

Svar: Det är inte på samma förskola dock men allt är bättre än det nuvarande!
Rebecca

2013-04-16 @ 06:37:33
Anonym

Arbetet ger dig möjlighet att shoppa !

Svar: Då är jag hellre arbetslös och inte kan shoppa för där tänker jag inte stanna längre än nödvändigt. Jag har fått nog! Men i höst blir det nytt jobb :-D
Rebecca

2013-04-16 @ 08:19:17
Anonym

Hellre arbetslös än att ha ett arbete? Har du glömt dina drömmar och ditt gnäll om att inte ha ett arbete ?
Då återgår du ju till att bli en parasit och då tappar du din frihet att välja , tänk lite längre på din framtid

Svar: Okej, jag är inte hellre arbetslös så det är därför jag väljer att stanna kvar där tills jag börjar mitt nya jobb. Annars hade jag slutat på en gång! Det är jätte viktigt att ha ett jobb visst men det är lika viktigt att det är en bra arbetsplats också.
Rebecca

2013-04-16 @ 09:21:47
Anonym

Om du vill vara med och bestämma så är det chef du ska bli, då kan du påverka besluten mer än som provanställd

Undrar hur din sjukfrånvaro kommer att se ut nu , den kommer förmodligen att ÖKA !

Svar: Jaha, så du menar att alla som inte är chef ska ta massa skit och låta sig behandlas hur som helst?
Jag är proffesionell och tänker inte låta all skit på jobbet påverka min närvaro. Jag är där för barnens skull, enbart!
Rebecca

2013-04-16 @ 10:38:02
Anonym

Det verkar som du trots din proffisionella inställning har tid att blogga under arbetstid eller sitter du på toa

Svar: Jag är hemma idag. Min kollega kom till jobbet me magsjuka igår så nu kutar jag på toa stup i ett. Men imorrn ska jag gå :)
Rebecca

2013-04-16 @ 10:55:19
Anonym

Hur var det med ökad sjukfrånvaro ??
Den kom omgående då du inte trivs/ hellre är arbetslös som du tidigare skrev

Svar: det är väl ändå inte mitt fel att jag får rännskita. men visst, jag kan gå till jobbet och smitta alla andra. herrgud!
Rebecca

2013-04-16 @ 10:59:48
Anonym

Du låter både oansvarig och omogen med det resonemanget
Väx upp och bli en vuxen person

Svar: Det är väl ändå du som låter oansvarig och omogen som tycker att jag borde gå till jobbet fast min mage krånglar! Jag stannar ju hemma för att inte riskera att smitta andra.
Rebecca

2013-04-16 @ 11:05:29
Lotta

Tycker du kan vara hemma en dag extra , är det magsjuka så måste man vara hemma minst 2-3 dagar. På mitt jobb får man absolut inte gå efter 1 dag =).. kry a på dej Becca. Och jag är jätteglad att du fått ett nytt jobb ... hälsa familjen

2013-04-16 @ 18:24:08 | http://lottasvahn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!