En upp-och-ner-och-upp-Fredag :P

Den här fredagen har varit upp och ner och upp igen. Haha. Vaknade och va på ett strålande
humör när jag va på väg till jobbet, solen värmde och livet va bara underbart! Sen kom man till
jobbet och 3 personal av 6 va borta men inte tusan ville dom ringa in nån vikarie. Så jag va själv
me köksan och 10 barn (egentligen 8 för två gick över till stora avdelningen) och hela dagen har
varit kaos. Va dessutom tvungen att jobba över en halvtimme. Men vid mellisen fick jag en trevlig
överasskning. Fick mess av min kollega som frågade om jag hade fått lönen för hon hade fått sin
så jag kollade och mycket riktigt så hade nästan 14.000 ramlat in på kontot. Haha. Va tvungen att
fråga chefen och då va det mars-lönen och om 20 dagar får jag in ytterligare lika mycket ungefär.
Så min fredag blev genast mycket bättre :D
 
Patrik och Thea kom och hämtade upp mig efter jobbet och så köpte vi lite mat innan vi åkte hem.
 
Jag har bokat och betalat vår Riga-kryssning i maj också, känns så underbart! Både jag och
patrk ser verkligen fram emot den resan. Ska lägga undan några tusen nu och några tusen
efter lön. Den 20e ska Thea sova hos mamma, då ska jag och Patrik till IKEA och köpa säng
till stumpan och möblera om i sovrummet :) Vi beslöt att det va bättre att köpa den nu när man
fick oväntade pengar än att köpa den innan semestern då vi ska lägga undan för semestern.
 
Imorrn ska vi till skärholmen och köpa ett extra par galonbyxor till Thea, patrik glömmer alltid att
ta hem Theas från dagis och nu börjar det bli för varmt för overall så hon behöver ett par hemma
också. Har även hittat en jätte fin vindfleecejacka från p.o.p till Thea men jag har blivit väldigt snål.
Men jag är verkligen så sugen på att köpa en sån, hon hade en förra våren och vi älskade den! Får
fundera på saken. Har letat efter bagagnade på blocket och tradera men det fanns inget av intresse.
 
Jag väntar på att dottern ska somna nångång men hon verkar inte ha några såna planer. Jaja.
 
Men vi hörs imorrn :)
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!