Imorrn börjar allvaret igen :P

Nu har man fått lata sig i 4 jobbiga men stundvis mysiga dagar. Men det ska bli skönt att
återgå till vardagen imorrn igen me jobb och dagis och rutiner :) Tidsomställningen ställer
till det för Thea, hon brukar vanligtvis somna mellan halv 9-9 men ikväll är hon fortfarande
vaken. Får hoppas att hon ställer om sig snabbt.
 
Idag har vi passat på att städa och på eftermiddagen gick vi till långbro och tittade på
ankorna till theas stora glädje. Vi handlade lite på vägen hem och sen stannade Thea
och pappa ute och gungade en stund medan jag gick upp och började me middagen. Thea
har tjatat om att gunga hela vintern och vi har lovat henne tusen gånger men sen har det
aldrig blivit av och nu när hon fick gunga så va hon ute i drygt 15 min och sa att hon frös, då
gick dom in :) Vi åt middag och sen blev det ett bad. Vid kvart i 9 försökte jag lägga Thea, vi
låg och läste sagor men hon va alldeles för pigg. Men snart ska jag och Patrik lägga oss så
hon får väl sova mellan oss inatt.
 
Imorrn jobbar jag 7.45-15.45, funderar på att köpa en ny temp till thea efter jobbet. Den som
hon hade har vi kastat då Thea hade lekt me den och doppat den i vatten och slängt den i
golvet en miljard gånger så jag tror inte att den va så tillförlitlig längre.
 
Theas språk har bara utvecklats dom senaste dagarna eller kanske den senaste veckan.
Det är mycket "mitt" och "theas" nu. "Theas pappa", säger hon. "Pappas bil".
Det är mycket tvåordsmeningar som har kommit :D Hon pratar om sig själv, både "Thea"
och "min/mitt", tex "Theas napp" eller "min snutte". Hon lär sig massa nya ord och ett
nytt favoritord är "buss" och "Iwalley jaga" (Iwalley är en kille på hennes förskola). Så
hon pratar om andra också och berättar. Det går verkligen undan nu!
 
Nä, ska ut på balkongen me karln innan han hoppar in i duschen men vi hörs :)
 
 



Kommentarer
Anonym

Varför får Thea använda en febertermometer som leksak ??
Den bör förvaras utan räckhåll för en två åring !

Svar: Använda? Hon har tagit den i skåpet när vi inte har sett och sen har hon gömt den, vi hittade den häromdagen.
Rebecca

2013-04-02 @ 07:28:30
Anonym

hur kan du blogga under arbetstid ??
Är det ok för din chef och arbetskamrater att du sitter och knappar under arbetstid ??
och vad tycker barnens föräldrar om det engagemanget hos barnens vårdare??

Svar: Jag bloggar inte. Dom förra kommentarerna passade jag på att svara på när jag satt på toa och nu ligger alla barnen och sover. Nåt mer?
Rebecca

2013-04-02 @ 12:28:58
Anonym

Igår var du mycket på toa !!!
Varför använder du inte barnens sovtid till att planera på ( du kallar det planeringstid då du börjar tidigare ) istället för att blogga ?

Svar: Jag va på toa två gånger. Det är ingen mening att planera då barnen sover då man ändå inte får skriva det som planering eftersom att det är under arbetstid. Annars hade jag verkligen passat på!
Rebecca

2013-04-04 @ 07:51:51
Lotta

Till Anonym: Nu går du väl lite väl långt när du frågar om Beccas toavanor..Har du verkligen inte med att göra

2013-04-05 @ 18:39:57 | http://lottasvahn.blogspot.se
Anonym

Vanorna att låsa in sig på toa och blogga och samtidigt klaga på arbetsplatsen stör !!!

Svar: Låsa in mig toa? Herregud. Är det förbjudet att uträtta sina behov och svara på kommentarer under tiden? Och jag klagar inte på mitt jobb utan på hur vissa saker sköts.
Rebecca

2013-04-07 @ 16:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!